MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Jefro98 schreef: ma 13 juni 2022, 06:24 Ede is een populair winter / slecht weer rondje bij de roadies. Met het mooie weer van dit weekend waren die allemaal op het asfalt.
Wij hebben een rondje Doorwerth gereden met delen van Ede er ook bij in en idd het was opvallend rustig.
:-q
Lijkt overal wel een tred te zijn hoor. Gisteren paars + blauw gedaan in Nijmegen: Bijna niemand gezien. Woensdag rond het middaguur bpaas gedaan (Nijmegen): helemaal niemand.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Nou, kom maar op met die regenbuien vandaag. Heilige kak, wat is de route momenteel droog zeg! Behoorlijk veel mulle stukken. Vanmorgen een rondje Arnhem-Ede-Arnhem gedaan en ik kwam met zwaar bestofte benen van de fiets af. En toch weer waanzinnig genoten. :-q

Nog even een stukje met een graveler samen gereden. Was gezellig.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

FreedomRanger schreef: wo 20 juli 2022, 14:48 Nou, kom maar op met die regenbuien vandaag. Heilige kak, wat is de route momenteel droog zeg! Behoorlijk veel mulle stukken. Vanmorgen een rondje Arnhem-Ede-Arnhem gedaan en ik kwam met zwaar bestofte benen van de fiets af. En toch weer waanzinnig genoten. :-q

Nog even een stukje met een graveler samen gereden. Was gezellig.

Je gebeden (en vele met je) zijn gehoord ;) :winkie:
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

Hallo allen, in mijn zoektocht naar een goede route om te fietsen met mijn dochter (8 jaar), kwam ik bij de kinderroute in Ede uit. Wellicht is dit het verkeerde draadje, maar ik probeer het hier toch.
Dat de kinderroute een succes is, geloof ik meteen. Echter heeft mijn dochter (nog) geen beschikking over een fiets en helm. Weet één van jullie een goed adres in de buurt van de route waar ik dit zou kunnen huren?
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Niet in Ede, in Velp bij mtbclinic.nl zijn goede kinder mtb's te huur.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
sparksnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 16 juli 2020, 11:20

Breinstein schreef: ma 25 juli 2022, 14:10 Hallo allen, in mijn zoektocht naar een goede route om te fietsen met mijn dochter (8 jaar), kwam ik bij de kinderroute in Ede uit. Wellicht is dit het verkeerde draadje, maar ik probeer het hier toch.
Dat de kinderroute een succes is, geloof ik meteen. Echter heeft mijn dochter (nog) geen beschikking over een fiets en helm. Weet één van jullie een goed adres in de buurt van de route waar ik dit zou kunnen huren?
Of bij https://fietsenverhuurede.nl/
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Breinstein schreef: ma 25 juli 2022, 14:10 Hallo allen, in mijn zoektocht naar een goede route om te fietsen met mijn dochter (8 jaar), kwam ik bij de kinderroute in Ede uit. Wellicht is dit het verkeerde draadje, maar ik probeer het hier toch.
Dat de kinderroute een succes is, geloof ik meteen. Echter heeft mijn dochter (nog) geen beschikking over een fiets en helm. Weet één van jullie een goed adres in de buurt van de route waar ik dit zou kunnen huren?
Via MTB centrum Veluwe (sponsor van de route) kun je ook fietsen huren. Brengt ze vaak ook op locatie.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

Bedankt voor de tips, kan ik zeker mee aan de slag!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja die helm zeker gebruiken, er zitten een paar snellere bochtige stukken in de route.
Heb al een keer een kind voor me in de bocht rechtdoor zien gaan tegen een boom aan, gelukkig zonder erg.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Ik zag vanmiddag dat de trail crew weer een paar mooie verbeteringen heeft aangelegd als vervanging van een paar bekende modderstroken bij nat weer. Op het lusje bij knooppunt Grijsoord is er als vervanging van die strook humus een nieuwe single track aangelegd. En ook op het deel na de oversteek van de oud Reemsterlaan is een nieuw stuk aangelegd.
De hele route lag er overigens weer erg goed bij :-q
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Breinstein schreef: ma 25 juli 2022, 14:10 Hallo allen, in mijn zoektocht naar een goede route om te fietsen met mijn dochter (8 jaar), kwam ik bij de kinderroute in Ede uit. Wellicht is dit het verkeerde draadje, maar ik probeer het hier toch.
Dat de kinderroute een succes is, geloof ik meteen. Echter heeft mijn dochter (nog) geen beschikking over een fiets en helm. Weet één van jullie een goed adres in de buurt van de route waar ik dit zou kunnen huren?
Een andere optie is huren bij Otterlo Events, ook sponsor van de route (of iig de route van Otterlo). Helm: Altijd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mag hopen dat de vraagsteller al een keer gefietst heeft :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: za 22 oktober 2022, 13:41 Mag hopen dat de vraagsteller al een keer gefietst heeft :lol:
Oeps, even gemist! Gratis tip voor de volgende dan ;)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

de glazen bol mag weer uit de kast!

Ligt ede er morgen goed bij? Of kan ik beter iets anders op de veluwe pakken? En wat dan?
guido2654
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 10 augustus 2022, 17:03

I_do schreef: vr 25 november 2022, 16:58 de glazen bol mag weer uit de kast!

Ligt ede er morgen goed bij? Of kan ik beter iets anders op de veluwe pakken? En wat dan?
Vandaag nog gefietst icm Schaarsbergen. Heerlijk weertje, maar Ede lag er bij vlagen wel blubberig bij.
Plaats reactie