MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MaTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 november 2020, 18:54

yo-eddy schreef: za 21 november 2020, 17:07 Je voorbeeld van een 70 jarige MTB'er (in ken er ook een paar) geef je eigenlijk aan dat zijn leeftijd hem privileges geeft
Hoe dan? Geen privilege, enkel het recht een paadje te fietsen dat er al een eeuwigheid ligt en zonder voor alles en nog wat te worden uitgemaakt voor het niet nemen van een stammetje. Iets wat voor iedereen zou moeten gelden, dus zeker geen privilege.
Privilege krijg je alleen door de route te bouwen.
hanjovdberg schreef: wo 18 november 2020, 23:48 En ja dan vind ik dat een stichting die zich inzet voor aanleg, verbetering en uitbreiding van de routes meer recht van spreken heeft dan de eerste de beste fietser die het mtben ook ontdekt heeft.
Omdat je meegeholpen hebt mooie extra tracks te maken mag je dicteren hoe mensen in de gebied moeten rijden, doen ze dat niet dan zijn ze asocialen prutsers die moeten wegblijven. Gelukkig weet nu dat dit niet verheven of arrogant is maar gewoon betrokkenheid.
yo-eddy schreef: za 21 november 2020, 17:07 .... als hij 95 is moeten we de routes rollator proof maken?
Ik pleit nergens voor het makkelijker maken van de track. Het stukje singletrack voor het eerste bruggetje en het stuk erna gaat prima. Vlak na het 2de bruggetje gaan wij dan door over het brede bospad, daar heeft de gepeilde route een heel leuk stukje maar dat gaat helaas niet.
kuijtje.nl schreef: za 21 november 2020, 15:07 Ik zou me kapot schamen als ik zo eigenwijs zou zijn en vervolgens maar overal doorheen gaat banjeren.
Overal doorheen banjeren..... Over dat al bestaande mini-paadje dus. Dat bedoelde ik dus met aanstellen. Maar de strekking is duidelijk; de route is heilig, jammer van de mensen die erop fietsen.

Maar ik hou er over op. Het heeft niet veel zin. Het staat een ieder natuurlijk nog vrij om een nieuw argument te vinden om te rationaliseren dat het oke is zo op andere, en dan met name de minder behendige, af te geven. Men ziet in de reactie wel weer wie zich aangesproken voelt.

Vandaag Oosterbeek-zuid en Ede gedaan. Was heerlijk dus ik kan weer wat van deze reacties hebben.

Fijne avond!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Los van de inhoud en het onderwerp van de discussie ga je er vanaf je eerste post al met een enigszins gestrekt been in. Dan valt te verwachten dat je vergelijkbare reacties krijgt. Het is prima om een ander geluid te laten horen maar iets minder gechargeerd zou beter zijn ;)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MaTB schreef: za 21 november 2020, 19:54
Vandaag Oosterbeek-zuid en Ede gedaan. Was heerlijk dus ik kan weer wat van deze reacties hebben.

Fijne avond!
Wat doe jij op dit forum, hier praten we alleen over MTB' en, het is niet de bedoeling dat je ook daadwerkelijk gaat fietsen hè :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
MaTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 november 2020, 18:54

George schreef: za 21 november 2020, 20:03 Los van de inhoud en het onderwerp van de discussie ga je er vanaf je eerste post al met een enigszins gestrekt been in. Dan valt te verwachten dat je vergelijkbare reacties krijgt. Het is prima om een ander geluid te laten horen maar iets minder gechargeerd zou beter zijn ;)
Mee eens maar het was wel op de bal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

hanjovdberg schreef: wo 18 november 2020, 23:48 En ja dan vind ik dat een stichting die zich inzet voor aanleg, verbetering en uitbreiding van de routes meer recht van spreken heeft dan de eerste de beste fietser die het mtben ook ontdekt heeft.
Omdat je meegeholpen hebt mooie extra tracks te maken mag je dicteren hoe mensen in de gebied moeten rijden, doen ze dat niet dan zijn ze asocialen prutsers die moeten wegblijven. Gelukkig weet nu dat dit niet verheven of arrogant is maar gewoon betrokkenheid.


Nu doe je het weer. Een hele genuanceerde post van mij zet je om in een gechargeerde, dictatoriale, arrogante reactie.

Lees eens simpelweg wat er staat en laat al die emoties toch eens weg. Je smijt letterlijk met bijwoorden en daarmee zet je de hele discussie gelijk op scherp.

Sommigen reageren misschien wat scherper maar dat is precies wat George nu ook zegt. Ga er niet zo met gestrekt been in dan krijg je dit soort reacties.
Fijne avond!
Van hetzelfde :bier:
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op za 21 november 2020, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
MaTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 november 2020, 18:54

yo-eddy schreef: za 21 november 2020, 20:16 Wat doe jij op dit forum, hier praten we alleen over MTB' en, het is niet de bedoeling dat je ook daadwerkelijk gaat fietsen hè :o
:D Meer humor is misschien wel de weg yo-eddy!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MaTB schreef: za 21 november 2020, 20:22
yo-eddy schreef: za 21 november 2020, 20:16 Wat doe jij op dit forum, hier praten we alleen over MTB' en, het is niet de bedoeling dat je ook daadwerkelijk gaat fietsen hè :o
:D Meer humor is misschien wel de weg yo-eddy!
een forum maakt hele kleine verschillen van inzicht altijd heel groot, waarschijnlijk zijn we 't over 95% wel eens :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
MaTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 november 2020, 18:54

hanjovdberg schreef: za 21 november 2020, 20:19
een gechargeerde, dictatoriale, arrogante reactie.
hanjovdberg schreef: za 21 november 2020, 20:19
Je smijt letterlijk met bijwoorden
Ik zal het niet meer doen... :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

George schreef: za 21 november 2020, 20:03 Los van de inhoud en het onderwerp van de discussie ga je er vanaf je eerste post al met een enigszins gestrekt been in. Dan valt te verwachten dat je vergelijkbare reacties krijgt. Het is prima om een ander geluid te laten horen maar iets minder gechargeerd zou beter zijn ;)
Zo, de moderator heeft gesproken. Tijd om dit af te sluiten en weer lekker onze rondjes te fietsen en onderhoud uit te voeren. Onder één voorwaarde... en dat is dat je te gast bent op het grondgebied van iemand anders.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Heeft die 'iemand anders' inmiddels die andere boom over het pad ook al weggehaald? Daar ontstaat inmiddels een mooi alternatief pad.
#dtv
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: za 21 november 2020, 23:57 Heeft die 'iemand anders' inmiddels die andere boom over het pad ook al weggehaald? Daar ontstaat inmiddels een mooi alternatief pad.
#dtv
De boom achter her dierenasiel is afgelopen donderdag door de gemeente Ede verwijderd. Of heb je het over een andere boom?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

kuijtje.nl schreef: zo 22 november 2020, 10:34
klaast schreef: za 21 november 2020, 23:57 Heeft die 'iemand anders' inmiddels die andere boom over het pad ook al weggehaald? Daar ontstaat inmiddels een mooi alternatief pad.
#dtv
De boom achter her dierenasiel is afgelopen donderdag door de gemeente Ede verwijderd. Of heb je het over een andere boom?
Mooi. Dan was ik net een dag te vroeg. En die bomen op de terugweg vanaf Arnhem? Waar je eerst links er om heen ging is er nu een pad rechts. Is dat officieel of...?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: zo 22 november 2020, 16:50
kuijtje.nl schreef: zo 22 november 2020, 10:34

De boom achter her dierenasiel is afgelopen donderdag door de gemeente Ede verwijderd. Of heb je het over een andere boom?
Mooi. Dan was ik net een dag te vroeg. En die bomen op de terugweg vanaf Arnhem? Waar je eerst links er om heen ging is er nu een pad rechts. Is dat officieel of...?
Dat is het plaggenpad. Linksom de boom is officieel. Rechts is ook zo'n pad dat ontstaan zoals in de discussie die net is afgerond is. Dit keer niet door een gevallen boom maar ditmaal omdat men de fiets wilt schoon houden i.v.m. modder/plassen die daar in de natte periodes ontstaan. Dit plaggenpad wordt nog door ons aangepakt (in opdracht van NM) om het wat droger te krijgen. Ook op dit punt is de terreineigenaar minder blij met de MTB'ers.
Laatst gewijzigd door kuijtje.nl op ma 23 november 2020, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

kuijtje.nl schreef: zo 22 november 2020, 22:04
klaast schreef: zo 22 november 2020, 16:50

Mooi. Dan was ik net een dag te vroeg. En die bomen op de terugweg vanaf Arnhem? Waar je eerst links er om heen ging is er nu een pad rechts. Is dat officieel of...?
Dat is het plaggenpad. Linksom de boom is officieel. Rechts is ook zo'n pad dat ontstaan zoals in de discussie die net is afgerond is. Dit keer niet door een gevallen boom maar ditmaal omdat men de fiets wilt schoon houden i.v.m. modder/plassen die daar in de natte periodes ontstaan. Dit plaggenpad wordt nog door ons aangepakt (in opdracht van NM) om het wat droger te krijgen. Ook op dit punt is de terreineigenaar minder blij met de MTB'ers.

En nee.... geen discussie meer starten.
Hallo? Ik stel de vraag omdat ik geen onbedoelde paden wil fietsen en ik krijg een verbod op het starten van een discussie? WTF?!
Ik krijg zo weinig zin om de schop ook weer eens als vrijwilliger in de grond te steken. Dit komt wel heel arrogant over...
Plaats reactie