MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Volgens mij mag je officieel op de Valouwe niet fietsen inderdaad. Het is te hopen dat daar wel een mooi stukje singeltrack komt te liggen als alternatief voor de Immenweg. Lijkt me in verband met wildfietsen (is dat een woord) voor de buurt ook wel prettig.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Jefro98 schreef: ma 21 oktober 2019, 18:14
markpatat schreef: ma 21 oktober 2019, 15:33 Wil hier dit weekend fietsen, inclusief een deel van Lunteren. Begrijp dat er al een deel opengesteld en bewegwijzerd is in de buurt van de jumpline van ede. Bij de kinderroute staan ook paaltjes die dan ergens in het bos eindigen. Om niet helemaal te verdwalen ben ik benieuwd of iemand dit deel op een kaartje heeft. Helemaal mooi zou zijn als deze aansluit op het andere stukje Lunteren :-q
Dit is hoe ik de verbinding tussen die delen wel eens maak:

https://www.strava.com/activities/2796235929

De paarse route vanaf de kidsloop stopt op de T-splitsing met de Goorsteeg. Daar staat het laatste paars bordje naar links maar ik ben er rechts gegaan richting de Hessenweg, links af, dan rechts af de Immenweg, single track rond landgoed Schelenberg, weer terug naar de Immenweg.
Vanaf daar gaat mijn route door de Valouwe naar de N304, naar het klap hekje naast 's Heerenloo waar je de paarse route (area51) richting de jumpline weer op kunt pakken.
Na de jumpline kun je richting MOB complex maar ik ben nog een keer terug gereden en heb rood nabij de uitkijktoren nog een keer mee gepakt. Vandaar het kris kras deel bij de jumpline.
Dank voor de info, ik zal dat walowule rechts laten liggen! Ook dank voor het kaartje waymark, had hem al gezien bij het draadje over Oosterbeek, maar zag dus dat er een stukje miste Hiermee kan ik in ieder geval op pad, bedankt!
Hier staat niets.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Misterelmo schreef: di 22 oktober 2019, 09:36 Volgens mij mag je officieel op de Valouwe niet fietsen inderdaad. Het is te hopen dat daar wel een mooi stukje singeltrack komt te liggen als alternatief voor de Immenweg. Lijkt me in verband met wildfietsen (is dat een woord) voor de buurt ook wel prettig.
Helaas heeft de buurt niet zoveel te zeggen op het privé terrein van de Fam die de Valouwe bezit 😔
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Nou dan is het beter voor die familie die de boel privé bezit ;) Mooi singeltrackje langs de weg op is niet zoveel moeite lijkt me. (#washetmaarzoeenvoudig) :lol:
Klusteam MTB Zuid Veluwe
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Vandaag op een stuk singletrack, ongeveer achter het dierenasiel, sporen van beslagen hoeven, die het hele stuk single track volgden. Overigens ook nog eens tegen de route in. Je zult maar in volle flow zo'n paardenkop op een knol tegenkomen...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Weer een nieuw fenomeen na de trail runners, de trail ruiters, moet niet gekker worden :~
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Vanmorgen een multitool gevonden op de kids route in Ede. Denk je dat ie van jou is, stuur me dan een pb met merk en kleur dan kan je hem in ophalen in Heelsum
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

https://www.gelderlander.nl/ede/ede-tim ... 2PzyOkT6HY

Vooral die reacties er onder zijn weer vermakelijk.
Mtbers die geen gedag zeggen, ik maak altijd het omgekeerde mee, chagrijnige wandelaars die niks terug zeggen.

En voor wandelaars is het Nooit goed, ze willen het hele bos voor zichzelf hebben en niemand anders.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Rayb81 schreef: zo 27 oktober 2019, 19:07 https://www.gelderlander.nl/ede/ede-tim ... 2PzyOkT6HY

Vooral die reacties er onder zijn weer vermakelijk.
Mtbers die geen gedag zeggen, ik maak altijd het omgekeerde mee, chagrijnige wandelaars die niks terug zeggen.

En voor wandelaars is het Nooit goed, ze willen het hele bos voor zichzelf hebben en niemand anders.
Nou ik ben vaak als wandelaar in het bos maar het valt mij ook op dat veel mtb,ers niet groeten. Dames op de mtb dan vaak wel weer.
"This species has amused itself to death"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou dat heb ik als bladblazende vrijwilliger pas juist andersom gemerkt. Iedereen stak even een duimpje op of bedankte maar mevrouw op de gravelbike kon er geen groet vanaf. En dan die reacties van ruiters. Toen ik wat watergeulen aan het herstellen was. Angstig vroegen ze toch wat ik aan het doen was .. ☺️ Volgende keer zeg ik dat ik mijn mtb maatje zat werd en dus onder het zand stop 😂
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vraagje:
Wanneer ik vanuit Otterlo via de Koeweg naar de aansluiting van de route Ede fiets (dus het meest Noordwestelijke punt) dan kom ik halverwege de Koeweg aan de rechterkant paadjes tegen met het MTB symbool (wit bordje, zwarte bedrukking).

Is er iemand die mij kan vertellen welke route dit is?
Op MTBroutes kan ik het niet terugvinden.
Het ligt dus in het Roekelsebos als ik het goed heb.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Otterlo kende al een eigen route. Weet niet precies waar je bedoelt maar zou goed van die route kunnen zijn. Worden ook binnenkort weggehaald als de nieuwe route Otterlo klaar is en nieuwe palen er staan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef: ma 28 oktober 2019, 01:16 Vraagje:
Wanneer ik vanuit Otterlo via de Koeweg naar de aansluiting van de route Ede fiets (dus het meest Noordwestelijke punt) dan kom ik halverwege de Koeweg aan de rechterkant paadjes tegen met het MTB symbool (wit bordje, zwarte bedrukking).

Is er iemand die mij kan vertellen welke route dit is?
Op MTBroutes kan ik het niet terugvinden.
Het ligt dus in het Roekelsebos als ik het goed heb.
Dat zal de oude route van Otterlo zijn.
In het kaartje van Openkaart staat deze ook aangegeven:

https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 904!5.8013
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat is hem idd.
Volgende keer toch maar eens meepakken (als ie nog te rijden is?)
Plaats reactie