MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Hein CX
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 30 december 2009, 15:19
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy '94; SS Rockhopper '98; Giant Trance '18

hanjovdberg schreef: di 19 januari 2021, 23:49 ---- U P D A T E ----
Het is zo slecht in het bos dat we de herstelwerkzaamheden moeten uitstellen. Door de plassen kunnen we niet eens zien wat we moeten herstellen.
En alles wat we herstellen wordt in het weekend weer aan gort gereden. Het is vandaag bijzonder slecht weer met +30mm neerslag en de komende dagen wordt het niet heel veel beter.

Algemeen advies is om het bos sowieso te mijden met de fiets. Het is overal bagger en dan worden niet alleen de tracks maar ook de gedeelde paden (en daar waar het mag de vrij te fietsen paden) een grote modder bende.
Een duurtraining op fietspad door het bos is nu ff de beste oplossing!!!

---- E I N D E U P D A T E ----
Ik kwam dit nieuws toevallig tegen. En kijk zelf eerder op mtbroutes.nl voor de laatste stand van zaken. Van de week was ik in Otterlo en was voorbereid op de omleiding bij s Heetenloo. Nu snap ik waarom er nog een deel van de route is afgesloten.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Dit laatste weekend van januari 2021 zijn de routes en bossen van MTB Zuid Veluwe in lockdown. Bespaar je de moeite en blijf lekker thuis en voorkom een hoop modderige ellende, kapotte fietsen en kleding die niet schoon te krijgen is.
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

kuijtje.nl schreef: vr 29 januari 2021, 20:33 Dit laatste weekend van januari 2021 zijn de routes en bossen van MTB Zuid Veluwe in lockdown. Bespaar je de moeite en blijf lekker thuis en voorkom een hoop modderige ellende, kapotte fietsen en kleding die niet schoon te krijgen is.
Jammer, vanaf fiets/zandpaden nog een hoop gasten op de route gezien. (het enige wat ik vandaag kapot reed was het ijs op een plasje, de rest was keihard bevroren vanmorgen vroeg)
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Afgelopen zondag was het vooral ploeteren door het dikke sneeuwpakket, maar vanmiddag was het wel top fietsen op de MTB routes Ede en het Kinderrondje...

...heb we weer erg vermaakt. Morgen nog een keer een rondje en dan zal het weer voorbij zijn als ik de voorspellingen zie. En dan zullen we de routes denk ik wel weer even met rust moeten laten.

De routes Ede en het Kinderrondje liggen er nu voor sneeuw begrippen echt super bij. Een paar ingangetjes van segmenten zijn wel een beetje stuk gelopen, maar als je een beetje handig bent op de fiets dan ploeg je daar wel doorheen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Er lag op Ede idd al een mooi paadje wat goed te fietsen was (het deel wat ik heb meegepikt iig). Ik heb ook een paar tracks van Oosterbeek meegepakt. Daar was het voor de sneeuwval duidelijk modderig geweest en dat leverde nu allemaal keiharden en gladde hobbels op. Dat was in Ede echt een stuk prettiger fietsen.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Afbeelding

Het was echt magisch mooi vandaag
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik had het niet verwacht na alle sneeuwval en de regen die daarvoor gevallen was maar potdosie wat lag Ede er goed bij gisteren.
Vooral het zuidelijke en oostelijke stuk tot de kruising bij de Mossel kon het vele water goed verdragen.
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

Gister rondje gefietst na de harde wind: Net na de oversteek op de N224 bij de Oudreemsterlaan is een gigantische boom op de track gevallen. Fietspad is vrij maar de trail is echt faliekant geblokkeerd.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

OurTimeIsNow schreef: vr 12 maart 2021, 07:59 Gister rondje gefietst na de harde wind: Net na de oversteek op de N224 bij de Oudreemsterlaan is een gigantische boom op de track gevallen. Fietspad is vrij maar de trail is echt faliekant geblokkeerd.
Ben je niet afgestapt om hem even op te ruimen?


:tong
Sneeuwmonster
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

Het is meer een klusje voor deze sporters........

Afbeelding
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

sama schreef: vr 12 maart 2021, 09:45
OurTimeIsNow schreef: vr 12 maart 2021, 07:59 Gister rondje gefietst na de harde wind: Net na de oversteek op de N224 bij de Oudreemsterlaan is een gigantische boom op de track gevallen. Fietspad is vrij maar de trail is echt faliekant geblokkeerd.
Ben je niet afgestapt om hem even op te ruimen?
:tong
Of verslepen tot aan het laatste stukje tot aan de tank (drieberg). Daar is in één van de bochten naar links omlaag (waar je dan weer rechts omhoog gaat) een strava doorsteek ontstaan.

De rode route lijkt niet heel veel geleden te hebben van de natte periode en sneeuw. Ik rijd daar alleen nog door-de-week, de weekenden zijn me veel te druk. Dan pak ik weer "oude" (legale) paadjes.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Die doorsteek heb ik al diverse malen dichtgelegd. Ontstaat elke keer weer rond september/oktober ... 8) :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

OurTimeIsNow schreef: vr 12 maart 2021, 07:59 Gister rondje gefietst na de harde wind: Net na de oversteek op de N224 bij de Oudreemsterlaan is een gigantische boom op de track gevallen. Fietspad is vrij maar de trail is echt faliekant geblokkeerd.
Thnx, pakken we op (figuurlijk :D )
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Superleuke middag gehad met mijn kids van 6 en 8 op de kinderroute vandaag. 2 rondjes met het hele gezien en nog een 3e rondje met alleen zoonlief (van 8 jaar). Parcours ligt er prachtig bij. Paar plassen rond de hoogspanningskabels, dat was het.

Ik houd echt van de gemoedelijke en rustige sfeer op dit parcours. Jammer genoeg toch nog een malloot die haast had, luid bellend en dan roepen dat die er langs wil. Rijdend achter mijn dochter van 6 die haar tweede rondje ooit op een MTB parcours rijdt roep ik dat die "even rustig aan" moet doen. Dat schoot blijkbaar in het verkeerde keergat waardoor meneer er met uitgestoken ellebogen langs drong. Wat een flapdrol.

Hoe dan ook, het mocht de pret niet drukken. Alle :-q van de passerende fietsers heeft beide kids een flinke opsteker bezorgd!
Plaats reactie