'Oude' Voerstreekroute, ultieme route Zuid Limburg/Blg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb nog even op de link van pag. 1 gekeken: https://trackprofiler2.appspot.com/trac ... treekroute" onclick="window.open(this.href);return false;.
Deze is nog steeds correct, op het hierboven beschreven lusje, na het bruggetje over de beek voorbij Nurop, na. Dus als je boven bent gekomen na de klim gewoon rechtdoor de route vervolgen, lusje let. en fig. links laten liggen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

en Philip, hoe was het in de Voerstreek?
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Mooi! Maar wel redelijk pittig. Er lag redelijk wat vettige modder en dat had een zuigend effect.
Vandaag zeker wat gevoelige benen.
Mnoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: heeft noppen

Wij willen 5, 6 en 7 mei biken in deze streek.
Deze route willen we ook graag rijden en nu is de vraag of er vanuit een vast punt (lees overnachtingsplek) meerdere routes te rijden zijn? Of worden dit de bestaande routes in Limburg.
Als jullie tips of ideeen hebben hoor ik ze graag?
Check: http://www.duchenneheroes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Camping Gulperberg vind ik ideaal. 5 km ofzo naar de voerstreekroute
en de routes van Gulpen komt erlangs (leuk), Epen/Vijlen (leuker) ook vlakbij!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik fiets ook geregeld in de voerstreek en zuidlimburg. Overnacht dan bij Campaing de Bosrand. Daar vandaan kun je de voerstreek bekijken maar ook vele routes in Limburg doen zoals Gulpen / Epen. Geertruide route enz. Vanuit de Bosrand ben je ook zo bij Blegny en Aubel waar ook leuke route's zijn
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16707
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mnoo schreef:Wij willen 5, 6 en 7 mei biken in deze streek.
Deze route willen we ook graag rijden en nu is de vraag of er vanuit een vast punt (lees overnachtingsplek) meerdere routes te rijden zijn? Of worden dit de bestaande routes in Limburg.
Als jullie tips of ideeen hebben hoor ik ze graag?
Een tip: als je nog niet tubeless rijdt, denk erover na om dat toch te gaan doen voordat je de Voerstreekroute in het voorjaar gaat rijden ;-)

Als ze net de meidoorns gesnoeid hebben is het niet de vraag òf je lek gaat rijden, maar hoe vaak.
Dus ga tubeless rijden, mik anders latex in je binnenbanden of neem ruim voldoende biba's en plakkers mee. Ik heb er weleens met een vriend gereden waarbij we allebei vier keer mochten plakken...

Wel een mooie route, mooier dan de routes die volledig in NL lopen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voerstreekroute is ongeveer 50km en 1100hm vanuit Camping Bosrand, de mooiste.
Vaste Epen/Vijlenroute + vaste Gulpenroute is gecombineerd ook ongeveer 50km 1100hm, en zeer de moeite waard.

Bos Vise is ook top en desgewenst nog technischer en steiler, de hele helling langs de A2/E25 richting Luik ligt bezaaid met verborgen pareltjes. Vanuit Camping de Bosrand is het 7km naar Vise langs de Maas.
Omgeving Drielandenpunt: idem dito, mooie trails.
Vise en Drielandenpunt: geen vaste routes of 'vaste' GPS-tracks, dus zoekt, en gij zult je weet wel...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mnoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: heeft noppen

Dank voor jullie reacties!

Ben benieuwd, rij tubeless maar geen zin (veel) lek rijden.
We zullen het gaan meemaken denk.
Check: http://www.duchenneheroes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met tubeless rijd je niet meer lek door meidoorns. Don't worry. Wel tijdig je melg aanvullen natuurlijk...
Scheurtjes tgv scherpe vuursteen dichten we hier met een samuray sword, de Decathlon had die voor 9,- in hun assortiment, weet niet of die daar nog te krijgen zijn.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

kermit schreef:
Mnoo schreef:Wij willen 5, 6 en 7 mei biken in deze streek.
Deze route willen we ook graag rijden en nu is de vraag of er vanuit een vast punt (lees overnachtingsplek) meerdere routes te rijden zijn? Of worden dit de bestaande routes in Limburg.
Als jullie tips of ideeen hebben hoor ik ze graag?
Een tip: als je nog niet tubeless rijdt, denk erover na om dat toch te gaan doen voordat je de Voerstreekroute in het voorjaar gaat rijden ;-)

Als ze net de meidoorns gesnoeid hebben is het niet de vraag òf je lek gaat rijden, maar hoe vaak.
Dus ga tubeless rijden, mik anders latex in je binnenbanden of neem ruim voldoende biba's en plakkers mee. Ik heb er weleens met een vriend gereden waarbij we allebei vier keer mochten plakken...

Wel een mooie route, mooier dan de routes die volledig in NL lopen.
In welk seizoen heb je minder last van de meidoorn dan? Zomer/herfst??
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

In de Voerstreek moet je eigenlijk altijd wel rekening houden met meidoorn. Er wordt vaak het hele jaar door wel ergens gesnoeid.
Tubeless met latex is dus wel een must, evenals wat stevigere banden (o.a. ook door scherpe vuursteen)
Furious Fred Liteskin is geen goed idee, bijvoorbeeld... :lol:
Lekker vies is niet bah...
Mark1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 19:02
Contacteer:

Yes! Driemaal is scheepsrecht. Na twee eerdere pogingen zijn we vandaag nog een keer naar het zuiden afgezakt voor poging 3. De eerste keer gooide een blessure roet in het eten, de tweede keer een defecte GPS. Vandaag leek een gescheurde achterband nog even voor problemen te zorgen maar gelukkig konden we verder. Conclusie: zwaar, maar wel hele mooie paden! De afdaling richting Sint-Martens-Voeren was me van de eerste twee keer nog bijgebleven. Gelukkig kon ik hem deze keer met meer vertrouwen rijden, een clinic doet wonderen blijkt :)

Bedankt voor het delen van deze mooie route!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Met hemelvaart zit ik vaak in Limburg en dan staat deze route meestal wel op de agenda. Heb hem 2 keer gereden maar de 1e keer ging het bij mij ook even fout in de afdaling St Martens-Voeren. Denk iets teveel aan de voorrem gezeten :( Gelukkig alleen wat oppervlakkige schaafwondjes.
De volgende dag nog een keer gereden zonder kleerscheuren :-D
"This species has amused itself to death"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bedoel je de worteltrapafdaling bij St Maartensvoeren? Met worteldrops?

Die is evt te omzeilen door halverwege de afdaling al naar rechts te gaan. Zo rijden we met de Bart Brentjens Challenge nu ook, om ongelukken te voorkomen.
Die afdaling is ook mooi, minder drops, minder kans op ongelukjes als je dit soort stevige afdalingen niet gewend bent. De worteldrops worden steeds lastiger door de erosie tgv regenval. De track halverwege rechts blijft prima begaanbaar en komt beneden op precies hetzelfde punt uit.

En degenen die juist een stevige AM-afdaling wensen kunnen lekker uitdagend rechtdoor blijven fietsen. Prima test voor de afstelling van je voorvork en demper :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie