MTB Route Dordrecht

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Biesbosch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 28 augustus 2012, 07:15

MTB route Dordrecht

Ik woon zelf in de buurt van de Biesbosch en ga regelmatig fietsen in de Sliedrechtse Biesbosch.
Het geen officiële MTB route, maar om de route niet alleen voor me zelf te houden post ik hem hier.

De Biesbosch is geen officiële route, maar alles beter dan een geasfalteerd fietspad.

Afbeelding

Ik fiets ook regelmatig de korte route.
De route ligt op en om het wielerparcours van "de Mol, Dordrecht"
http://www.drcdemol.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Biesbosch op vr 11 januari 2013, 00:14, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Biesbosch schreef:Het geen officiële MTB route, maar om de route niet alleen voor me zelf te houden post ik hem hier.
Even 2 puntjes van aandacht:
1. Niet-officieel is een sjieke term voor 'illegaal'
2. Uitbreiding MBT parcours... (Ik neem aan dat MTB parcours bedoeld wordt). Waarom iets uitbreiden dat niet officieel is?

Graag even iets meer toelichting over het hoe en waarom van deze route. Wij zijn er als forum primair niet op ingesteld om 'illegale activiteiten' te ondersteunen, maar ook niet ingesteld om actief te gaan handhaven.
Edoch zou iets meer toelichting toch wel fijn zijn, ook om te voorkomen dat goedwillende gebruikers boetes krijgen opgelegd van handhavers omdat ze over een illegaal parcours rijden...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het stuk rondom de wielerbaan mag je rijden, alles aan de andere kant van de weg is verboden. Behalve de fietspaden dan.
Biesbosch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 28 augustus 2012, 07:15

Beste Wicked DJ,

Je hebt helemaal gelijk, de route is ‘illegaal’, dus als je niet uit de omgeving Drechtsteden komt moet je niet naar de Biesbosch komen om de MTB-route te rijden.

Ik heb de route gepost voor andere MTB-ers uit de Drechtsteden om deze bekend te maken met mijn route. Hoe meer mensen deze route rijden hoe beter de paden begaanbaar blijven. De wandelpaden worden nu soms overwoekerd door beplating.

De Biesbosch is geen officiële route, maar alles beter dan een geasfalteerd fietspad.
Laatst gewijzigd door Biesbosch op wo 31 oktober 2012, 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
miesy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 augustus 2010, 15:34

Ik ga hem van de week wel even verkennen . Ik kom uit papendrecht en is wel lekker als hij goed te rijden is ;-)
miesy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 augustus 2010, 15:34

Oh ja misschien een tip zet de route op Wikiloc dan kunnen we hem laden in onze gps of telefoon :-)
Biesbosch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 28 augustus 2012, 07:15

Maandagavond 10-09 ga ik biken met een vriend, we hebben afgesproken rond de klok van 19:15 - 19:30 uur bij het start
van de route.
Het enige wat ik niet weet is of ze bij "de Mol" aan het trainen zijn.
miesy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 augustus 2010, 15:34

Oh dan kom ik ook wel als jullie het goed vinden :-)
Is dat dan achter de mol ?
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Afgelopen maandag was er een training aan de gang bij de Mol.
Waar start je a.s. maandag?
Biesbosch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 28 augustus 2012, 07:15

Maandag as 19:15 uur verzamelen bij de ingang van het golfterrein aan de Baanhoekweg.
miesy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 augustus 2010, 15:34

Ik ga het helaas niet halen vanavond . Ben wel benieuwd hoe het is gegaan
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Biesbosch schreef: Je hebt helemaal gelijk, de route is ‘illegaal’, dus als je niet uit de omgeving Drechtsteden komt moet je niet naar de Biesbosch komen om de MTB-route te rijden.
Dus ... als je uit de Drechtsteden komt , is het minder illegaal of ... ? *confused*
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Ik kom wel
miesy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 augustus 2010, 15:34

En hoe ging het ?!?!
Biesbosch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 28 augustus 2012, 07:15

MTB route Dordrecht
Rondom "Baanhoekbrug".


De Biesbosch is geen officiële route, maar alles beter dan een geasfalteerd fietspad.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Biesbosch op vr 11 januari 2013, 00:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie