Nieuwe route omgeving Losser

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
erider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 februari 2014, 12:41

Heb gisteren deze route gereden.
Rondom Losserhof en Judithhoeve prima te doen.

Zoals je kan zien ben ik een poging aan het doen om het traject van de complete route te achterhalen.
Wat me opviel is dat de rij-richting van de route rechtsom lijkt te zijn... ik kwam namelijk via Hoge Boekelerweg het Haagsebos in, maar de paaltjes staan daar dusdanig dat ik de indruk kreeg tegen de route in te rijden...
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Gisteren gefietst, onderhoud loont zich alleen op sommige stukken toch nog erg slecht. Paaltjes rondom losser stan er inmiddels ook
Gebruikersavatar
Hecoll
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 23:37

erider schreef:Heb gisteren deze route gereden.
Rondom Losserhof en Judithhoeve prima te doen.

Zoals je kan zien ben ik een poging aan het doen om het traject van de complete route te achterhalen.
Wat me opviel is dat de rij-richting van de route rechtsom lijkt te zijn... ik kwam namelijk via Hoge Boekelerweg het Haagsebos in, maar de paaltjes staan daar dusdanig dat ik de indruk kreeg tegen de route in te rijden...
Volgens mij is het ook de bedoeling dat de route andersom bereden wordt.
Dus zeg maar vanaf de lutte richting losserhof , lonnekerberg , hulsbeek , oldenzaal en weer richting de Lutt.
Ik heb dat destijds ook nagevraagd omdat ik er ook aan twijfelde.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ah nee, dat meen je niet!!! Weer een mooi stukje bos naar de kloten :(( Wanneer komt er nou eens een eind aan het fenomeen "mtb route". Ik word echt kotsmisselijk van dat gegraaf en gekloot in die kleine stukjes 'natuur' die we nog over hebben.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
NINEINCHSNAIL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 12 februari 2011, 22:35
Mijn mountainbike: Oldenzaal
Contacteer:

Jaha, echt waar.
Als je het niet meer trekt moet je drukken.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Is hier nu al sprąke van een officiële route, compleet met bewegwijzering? Ik heb het idee dat er drie of vier singletracks zijn, en that's it.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

De route loopt toch echt vanaf de lutte richting losser oldenzaal. Als je verstandig naar de bordjes kijkt zal het je opvallen dat het vanaf de andere kant niet te doen is om de paaltjes te zien!
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Waar pak jij de route op Glenn? De rest kijk ik wel af van je Strava-posts ;)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Djendemen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: za 3 mei 2014, 22:15
Mijn mountainbike: Stevens Jura '19

erider schreef:Heb gisteren deze route gereden.
Rondom Losserhof en Judithhoeve prima te doen.

Zoals je kan zien ben ik een poging aan het doen om het traject van de complete route te achterhalen.
Wat me opviel is dat de rij-richting van de route rechtsom lijkt te zijn... ik kwam namelijk via Hoge Boekelerweg het Haagsebos in, maar de paaltjes staan daar dusdanig dat ik de indruk kreeg tegen de route in te rijden...
Heb je de totale route ook in een gpx file? Zie nergens waar ik die kan downloaden of kijk ik erover heen?
Bvd.
Gas op de trappers!
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Freek, ik weet niet waar de officiele route langsloopt, heb hem nog niet helemaal gefietst. Volgens mij kun je het beste starten in het haagse bos en dan richting oldenzaal rijden door het bos.
Oost-TL1000R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: za 5 oktober 2013, 19:25
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL 29 3

Naar mijn mening is de route tegen de klok in. Zo staat de paal (2 weken geleden nog zonder MTB logo) vanaf de Oldenzaalsestraat geplaatst, net voorbij de Judithhoeveweg.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Wat ik wel vreemd vind is dat als je medebikers op de rijrichting wijst, je bijna altijd een grote mond terug krijgt.
Dan krijg je dingen van, er staat geen rijrichting aangegeven. Dat klopt inderdaad als je hem verkeerd om fietst. Dan krijg je de rijrichting indicatie ook niet mee!!!
Er staan immers al paaltjes geplaatst die je in tegengestelde richting onmogelijk kan zien.
Ik betwijfel de kunde van de lwc vrijwilligers niet dat ze de paaltjes zo onmogelijk wegzetten.

Tuurlijk is het geen probleem om tegen de rijrichting te rijden. Echter als je probeert het segment losserhof backwards kom te fietsen gaat het mis. Geef hem wie de goede richting op rijd voorrang.
Gewoon bloedlink om hard tegen de richting in te fietsen....
erider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 februari 2014, 12:41

Zondag bij toeval gestuit op deel van route bij de Lutte, die inmiddels bewegwijzerd is (deel de Lutte-Losserhof-Haagsebos). Nog niet verder richting Wiggerbosweg gefietst, dus weet niet hoe ver de bewegwijzering is.
Het groene deel op mijn kaartje is nu dus voorzien van bewegwijzering.

De route lijkt dus (voorlopig) niet via Losser/Duitsland te gaan.
Djendemen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: za 3 mei 2014, 22:15
Mijn mountainbike: Stevens Jura '19

Erider, kan je t rondje als gpx file delen? Ben daar totaal niet bekend en zo kan ik daar toch een keer biken.
Bvd.
Gas op de trappers!
erider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 februari 2014, 12:41

Djendemen schreef:Erider, kan je t rondje als gpx file delen? Ben daar totaal niet bekend en zo kan ik daar toch een keer biken.
Bvd.
Sorry, heb geen GPS of telefoon met die mogelijkheid... Maar ga 'm binnenkort met een vriend rijden die dat wel heeft. Dan komt er een gpx!
Plaats reactie