Nieuwe route omgeving Losser

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hecoll
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 23:37

Heb vanmorgen even de singletracks om de Losserhof en Judithhoeve meegepakt in mijn rondje.
Ondanks het slechte weer van de laatste tijd liggen die er goed bij.
Alleen op het stuk vanaf de Oldenzaalsestraat mogen ze nog wel even met de zaag langs.
Op sommige plekken is het wel behoorlijk smal...
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vanavond vanuit Hengelo de Hulsbeekroute op gereden. Hier zijn nu 2 bordjes geplaatst. Geel is de Hulsbeekroute en daaronder een bordje Losser. Bij het uitvaartcentrum wordt de route weer gesplitst en gaat Losser de Schipleidelaan op. Daar is de bewegwijzering goed, maar gaat het voor een groot gedeelte via asfalt en brede zandpaden naar de Lemselosestraat. Uiteindelijk steek je de Denekamperstraat over (tussen de Siemertweg en de Paasbergweg. Vanaf dat moment wordt de route weer leuk en gaat het krisras door Egheria via o.a. de Tankenberg. Voor bikers die daar al vaker fietsen zijn het zo nu en dan bekende stukken, maar laten we blij zijn, want inmiddels hebben we al flink wat mogelijkheden! Uiteindelijk raakte ik het spoor bijster nadat ik langs de Bentheimerstraat met leuke singletracks waar men volop bezig met de waterhuishouding uiteindelijk linksaf moest, de paasbergweg op (bij het hotel links). Ik kwam uiteindelijk terug op de route die ik al gereden had, en wel het gedeelte langs het fietspad weer in de richting van de Tankenberg. Ik denk dat ik daar gewoon een paaltje gemist heb....of het moet zo zijn dat men vanaf dat punt nog geen plaatjes geplaatst heeft.
Terug richting Hengelo het andere deel van de Hulsbeekroute gereden en ook hier gecombineerde bewegwijzering.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Woensdagavond ter plekke nog eens gewandeld, en het viel me op dat er veel mountainbikers de route tegengesteld rijden! Dit terwijl aan de "andere kant" van de paaltjes zelfs een "verboden toegang-bordje" is geplaatst. Dit gebeurde me twee dagen op de MTB ook...tegenliggers waar het niet hoort!
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
erider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 februari 2014, 12:41

De route is nu inderdaad helemaal bewegwijzerd, op een klein stukje na, dat ik in bijgaande kaart rood heb aangegeven: het stukje tussen Paasbergweg en Hoge Lutterweg.

Route: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... f55VeAcbSw
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

precies dat stukje heb ik dus de eerste keer gemist...behulpzame bewoners van de boerderij op deze plwek konden me afgelopen zondag op weg helpen naar het ontbrekende stukje.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Hecoll
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 23:37

Voor de liefhebbers: de route is vandaag officieel geopend. :-D
Schijnt dat er inmiddels ook plannen zijn voor een route ( of uitbreiding ) richting onze oosterburen.
Dus goede vooruitzichten!
tukko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 23:53

Ik zit ff naar het kaartje te kijken van erider, maar mijn gevoel zegt dat redelijk wat asfalt inzit. Of heb ik dat verkeerd?
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Klopt...uitgaande van het feit dat het een nieuwe route is maakt het gebruik van de Hulsbeekroute gevolgd door asfalt/brede zandpaden naar de Tankenberg/Paasberg wat weer wat leuke singletracks biedt. Vervolgens weer veel verhard naar de Losserhof waar ook weer wat singletracks liggen. Dan het Haagse Bos in waar uitsluitend van asfalt gebruik gemaakt wordt. Vreemd dat hier niet meer uit te halen is, want daardoor vertoond de route inderdaad erg veel asfalt....via deze verharde wegen kom je weer terug op de Hulsbeekroute.



jammer!
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
tukko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 23:53

Haagse bos kun je juist zo leuk onverhard rond crossen.
fastpete
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 december 2012, 16:39

klopt,een daar hebben we een jaar opmoeten wachten,de route valt erg tegen door de lange tussen stukken ,de tracks liggen er al langer dan een jaar het lijkt erop dat de route maar snel is afgemaakt door stukken over openbare weg te bewegwijzeren losser en de lutte hebben in ieder geval wel een paar mooie tracks aangelegt, misschien dat in de toekomst hier en daar nog wat tracks kunnen worden toegevoegt
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Hecoll schreef:Voor de liefhebbers: de route is vandaag officieel geopend. :-D
Mogelijk dat iemand dan ook het ontbrekende bordje kan plaatsen zodat de route helemaal bewegwijzerd is? :roll:

(inmiddels gemeld bij LWC)
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Singletracks rond de losserhof liggen er super bij trouwens!
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Wat is het officiele startpunt van deze route????
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Jeannette schreef:Wat is het officiele startpunt van deze route????
@Jeannette, in jouw onderschrift verwijs je naar MTBroutes.nl....
Nu heb ik daar eens op geklikt en bij zoeken "Losser" getypt. Resultaat was onderstaande link:

http://www.mtbroutes.nl/route/422/Losser
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
tukko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 23:53

Vanmiddag wezen biken en de nieuwe route gereden. Laat ik voorop stellen dat ik het super vindt dat er weer een route bij is. Het is heerlijk cruisen in Twente. Ook al het vrijwilligerswerk verdient een applaus maar.......
Het is wel heel veel asfalt. Ik zou hem meer scharen onder een tourtocht route waarbij ik degene die hebben mee geholpen niet tegen het hoofd wil stoten maar zo zie ik het. Ik heb de route bij het haagse bos opgepikt. Alleen na de route Hulsbeek en op de Tankenberg had wel beter aangeven kunnen worden. Na het Hulsbeek fietste ik de woonwijk in en op de Tankenberg moest je bij de boer scherp rechts maar dat had ik al gelezen. Ik kan hem mooi combineren met mijn eigen tracks dan wordt het een mooi rondje :winkie:
Plaats reactie