Technical Trail Features op vaste routes in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Tijgerhaai schreef: ma 2 mei 2022, 14:50 Voor zo ver ik begrepen heb mag je de rockgarden van Papendal niet zo maar op. Dat ding moet je toch huren? Daarnaast ken ik Papendal wel, maar geen idee waar ik de rockgarden moet zoeken.
Huren? Nog nooit gehoord. Misschien als je er met een groep heen gaat en een clinic geeft, als jij er met alleen je neeftje heen gaat lijkt het me sterk dat je gedoe krijgt. Ik ben er regelmatig een paar rondjes overheen wezen rijden, nog nooit iemand gezien.
De houten features die er liggen zou ik niet proberen, die zijn zo'n beetje weg gerot. Vooral degene in het bosje.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet om de hoek voor jullie, maar de mtb-route Dak van Netersel heeft wellicht ook een rockgarden die de moeite waard is:
Afbeelding
Meerdere lijnen te kiezen, vanaf het standpunt van de fotograaf van bovenstaande foto gezien is hoe meer naar rechts hoe lastiger.

Los van die rockgarden sowieso een serieuze route om aan je techniek te werken. Continu steil omhoog en omlaag, er is ook een rockgarden heuvelop (lastig ding!) en sinds kort ook een wallride. En allemaal op en rond één bult, dus ook makkelijk om bepaalde secties meerdere keren achter elkaar te oefenen.

Weekendje of midweekje weg van maken en dan voor de afwisseling ook nog wat flowen op Dorst en/of Best :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kijk daar komen de betere tips. Bedankt. Dat er een stuk voor gereden moet worden maakt niet uit. Zelf ga ik ook naar diverse routes in het land. En dit vind ik ook leuk. Dus of ik nu alleen een rondje UHR ga doen, of even door rij en met die jongen mooi ga klooien maakt niet uit. Inderdaad mooi dagje van maken. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Papendal kun je zo op. Geen haan die er naar kraait. Ik werk op Papendal en loop regelmatig over/langs de rockgarden of sport op de atletiekbaan en niemand van Papendal kom je daar tegen. Als je door de slagboom rijdt ga je direct rechts. Dan het voetpad oversteken en dan aan de linkerhand achter de bosjes ligt de atletiekbaan.

Hij ligt ten zuidwesten van de baan, als je via Google Maps inzoomt zie je linksonder een grijze rechthoekige vlek, dat is hem. Het rondje wat er ligt is denk 500 meter max, maar wel technisch met veel stenen (zowel klimmen als dalen). Ga er alleen niet naartoe als het vochtig is, het is al tijden niet onderhouden en op veel stenen ligt een laag mos.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Men zou het dus best in route Arnhem op kunnen nemen. Want het andere lusje over Papendal is best geinig. Mooie extra rode of zwarte lus. (NTFU systeem)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Verwacht dat dat niet mag ivm aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, dat volg ik dus niet meer. Aan deze kant van het land doet men er inderdaad ook heel moeilijk over. Aan de andere kant van het land staat er een bord bij "alleen voor ervaren mountainbikers" en kan iedereen er op. :~ Zo was ik dus laatst op Oldenzaal en de VAM berg met mijn neefje. De rockgardens daar kan je hard genoeg op je bek gaan om het niet meer te redden met een pleister. :bier:
◼︎ Go round the outside.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Bikepark spaarnwoude heeft ook een rock garden, zodra je er op zit valt ie wel mee maar vanuit de hoofd lijn er in vliegen is nog best tricky.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Er zijn 3 nieuwe features in Zoetermeer. Een nieuwe houten whale tail en 2 drops :-q

Afbeelding

Afbeelding
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: ma 2 mei 2022, 21:56 Verwacht dat dat niet mag ivm aansprakelijkheid.
ik heb toch wel begrepen dat het betreden van dat parcours met rockgarden echt verboden is. Is hier op het forum al eens discussie over geweest, volgens mij nav de filmpjes van TrailAddicts (en de rides die daar werden georganiseerd, waarschijnlijk zonder formele toestemming).
Anderzijds lijkt het vrij toegankelijk.
Bijzonder dat je ook zo op die atletiekbaan kan gaan rennen eigenlijk. Die pumptrack is dan wel weer volledig afgesloten.

Als je die rockgarden wil proberen, zou ik dat in het voor of najaar doen. Hartje zomer is er geen doorkomen aan ivm brandnetels en bramen. Het wordt niet echt bijgehouden.
Mark is er vast niet de tuinman...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

...er is waarschijnlijk een verschilletje wat betreft of men zich er druk om maakt wanneer er zo nu en dan een enkeling gaat fietst en wanneer er complete groepen staan voor een (commerciele?) activiteit.
MVMVML schreef: di 3 mei 2022, 14:42Afbeelding
Voor Strider (Balance) bikes?!
Laatst gewijzigd door cheeta op di 3 mei 2022, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: di 3 mei 2022, 15:35
MVMVML schreef: di 3 mei 2022, 14:42Afbeelding
Voor Strider (Balance) bikes?!
De vorige (uit aarde bestaande) lag veel verder uit elkaar maar kwam onhandig uit en heeft nogal wat ziekenhuisbezoeken opgeleverd...

Deze is veel veiliger :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bram87 schreef: di 3 mei 2022, 15:24
MarkMeisner schreef: ma 2 mei 2022, 21:56 Verwacht dat dat niet mag ivm aansprakelijkheid.
ik heb toch wel begrepen dat het betreden van dat parcours met rockgarden echt verboden is. Is hier op het forum al eens discussie over geweest, volgens mij nav de filmpjes van TrailAddicts (en de rides die daar werden georganiseerd, waarschijnlijk zonder formele toestemming).
Anderzijds lijkt het vrij toegankelijk.
Bijzonder dat je ook zo op die atletiekbaan kan gaan rennen eigenlijk. Die pumptrack is dan wel weer volledig afgesloten.

Als je die rockgarden wil proberen, zou ik dat in het voor of najaar doen. Hartje zomer is er geen doorkomen aan ivm brandnetels en bramen. Het wordt niet echt bijgehouden.
Mark is er vast niet de tuinman...
Ach, inmiddels heeft Dak van Netersel veel meer mijn aandacht getrokken. En die lijkt mij nog een stuk uitdagender dan wat ik ooit van Papendal gezien heb. Het blijft wel vreemd dan bij de één alles kan en bij de ander elk worteltje weg gehaald wordt.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bram87 schreef: di 3 mei 2022, 15:24
MarkMeisner schreef: ma 2 mei 2022, 21:56 Verwacht dat dat niet mag ivm aansprakelijkheid.
ik heb toch wel begrepen dat het betreden van dat parcours met rockgarden echt verboden is. Is hier op het forum al eens discussie over geweest, volgens mij nav de filmpjes van TrailAddicts (en de rides die daar werden georganiseerd, waarschijnlijk zonder formele toestemming).
Anderzijds lijkt het vrij toegankelijk.
Bijzonder dat je ook zo op die atletiekbaan kan gaan rennen eigenlijk. Die pumptrack is dan wel weer volledig afgesloten.

Als je die rockgarden wil proberen, zou ik dat in het voor of najaar doen. Hartje zomer is er geen doorkomen aan ivm brandnetels en bramen. Het wordt niet echt bijgehouden.
Mark is er vast niet de tuinman...
Hahaha, nee ik ben inderdaad niet de tuinman nee. Heb al genoeg werk aan mijn eigen tuin :o Ik werk bij de KNMV, schuin aan de overkant van de atletiekbaan. Er staan nergens bordjes dat je er niet zomaar op mag (niet die ik gezien heb in ieder geval). Als je er regelmatig met een grotere groep komt zal er misschien wel iets van gezegd worden.

Pumptrack is inderdaad afgesloten, maar ziet er ook verlaten uit. Heb er nog geen mensen op zien rijden, al kom ik er niet heel vaak langs.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tijgerhaai schreef: di 3 mei 2022, 15:51 Ach, inmiddels heeft Dak van Netersel veel meer mijn aandacht getrokken. En die lijkt mij nog een stuk uitdagender dan wat ik ooit van Papendal gezien heb. Het blijft wel vreemd dan bij de één alles kan en bij de ander elk worteltje weg gehaald wordt.
Heeft ook te maken met hoeveel mensen er op een route komen. Veel mensen dan minder features.
Daarnaast verschilt het ook per terreineigenaar.

Rockgarden Papendal is niet toegestaan zonder gecertificeerd trainert. Maar of dat bord er nog staat :~
Pumptrack op Papendal is inmiddels omhekt?
Plaats reactie