Technical Trail Features op vaste routes in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

IJsselmeerdijk tussen Den Oever en Medemblik is over de hele lengte verzwaard. Naast dat een groot gedeelte vogelreservaat is wil je daar niet op rijden. Bij Vatdorp kan je dan wel weer lekker klooien. Maar het blijft een beetje het zelfde als de kasseien in Limburg. En in een XC parcours heb ik nog geen dijklichaam gezien. :D

https://www.instagram.com/p/B-kNgjyHBpp ... MyMTA2M2Y=

En als je bij de Afsluitdijk bent kan je inderdaad ook nog een trapje :-q mee pakken.

https://www.instagram.com/p/B-sD3lWHbJQ ... MyMTA2M2Y=

Voor de slimmeriken die een rockgarden zien. Die is alleen voor het plaatje. (Was camera aan het testen) A. Daar mag je niet fietsen. B. Die is echt niet te rijden. (Vraag maar niet hoe ik dat weet :winkie: )

Hoe dan ook, wel leuk bij gebrek aan beter. Maar het echte werk is toch wel een stuk toffer. :tong

Morgen naar de VAM berg. Op de weg terug als wij nog zin hebben nog een rondje mee pakken. (Iemand toevallig een tip voor een tof rondje op de lijn Wijster, Zwolle, Kampen?) En als wij op tijd terug zijn, en nog fut hebben haken wij misschien ook nog wel even aan bij de reguliere training van zijn club. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Tijgerhaai schreef: wo 4 mei 2022, 20:30 IJsselmeerdijk tussen Den Oever en Medemblik is over de hele lengte verzwaard. Naast dat een groot gedeelte vogelreservaat is wil je daar niet op rijden. Bij Vatdorp kan je dan wel weer lekker klooien. Maar het blijft een beetje het zelfde als de kasseien in Limburg. En in een XC parcours heb ik nog geen dijklichaam gezien. :D

https://www.instagram.com/p/B-kNgjyHBpp ... MyMTA2M2Y=

En als je bij de Afsluitdijk bent kan je inderdaad ook nog een trapje :-q mee pakken.

https://www.instagram.com/p/B-sD3lWHbJQ ... MyMTA2M2Y=

Voor de slimmeriken die een rockgarden zien. Die is alleen voor het plaatje. (Was camera aan het testen) A. Daar mag je niet fietsen. B. Die is echt niet te rijden. (Vraag maar niet hoe ik dat weet :winkie: )

Hoe dan ook, wel leuk bij gebrek aan beter. Maar het echte werk is toch wel een stuk toffer. :tong

Morgen naar de VAM berg. Op de weg terug als wij nog zin hebben nog een rondje mee pakken. (Iemand toevallig een tip voor een tof rondje op de lijn Wijster, Zwolle, Kampen?) En als wij op tijd terug zijn, en nog fut hebben haken wij misschien ook nog wel even aan bij de reguliere training van zijn club. :bier:
Bij Kampen uiteraard Dronten/Roggebotzand meepakken, al was het maar voor de rock gardens.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Tijgerhaai schreef: wo 4 mei 2022, 20:30 En in een XC parcours heb ik nog geen dijklichaam gezien. :D

In Goes ligt er een met Basaltblokken:

Afbeelding
:-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Giant-E schreef: wo 4 mei 2022, 09:58De Nederlandsche Mountainbiker. Beter bekend als ATB-er. :winkie:

Blijft toch opvallend dat sommige knikkerbaanbikers klagen over het gebrek aan uitdaging. bijv jumps, drops etc. Je kan natuurlijk ook een keer in je auto stappen deze kant op. Wij Randstedelingen rijden namelijk ook met regelmaat jullie kant op.
Op een vuilnisbelt zal meer mogen qua 'niet-natuurlijke-elementen' en het is vanzelfsprekend leuk wanneer je er eentje op fietsafstand hebt liggen, maar als je er 'serieus' voor in de auto moet gaan zitten kun je dan niet beter gelijk de Ardennen ofzo opzoeken?

De nieuwe dingen op de foto zijn in ieder geval niet echt overtuigend om van veel uitdaging te spreken (wanneer je simpel vergelijkt met wat voor obstakels er in een "gemaakt" XCO parcours als Beringen liggen, wat je in de Ardennen tegenkomt, etc...), ... - om er geen opties in een grijs gebied bij te betrekken - en in de auto te springen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De UHR is voor mij 3 kwartier. Andersom dus ook.

Dat lijkt me toch een stuk aantrekkelijker dan een 2x 2 uur autorit op je vrije zondag. :wink:

(Spaarnwoude of Almere zal voor velen nog wat meer dichterbij zijn.)
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Nog iets verder weg, maar Sittard (NK Parcours) heeft ook verschillende niveau's rockgardens (en jumps en en wallride)

Zie de verschillende rockgardens op: 4:57 (omhoog), 5:50, 6:23(vlak), 8:25, & 9:24
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Op de Posbank route wordt ook leuk geklust aan nieuwe TTF's check de FB en of insta maar eens
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zoetermeer heeft 2 nieuwe drops (en een whale tail is in de maak):

Afbeelding

Afbeelding

De drops zijn open :winkie:

https://www.facebook.com/watch/?v=1767466310124042
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waarom niet gewoon eens een boompje laten liggen zodat het ook added value heeft een mini kicker mee te pakken (slootje kan ook) in plaats van dat je eigenlijk in het niets aan het springen bent (~ je eigenlijk beter niet kan springen). Bomen zijn overigens ook nog eens natuurlijk in een bos... :bier:

Afbeelding
(wellicht 2x 2uur wat het eigenlijk qua mountainbiken ieder weekend waard is)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ook dit topic maar even spammen, Sleen;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DirkvdL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 1 juni 2022, 20:23

Bonanza schreef: zo 22 mei 2022, 16:21 Ook dit topic maar even spammen, Sleen;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op vakantie jaartje of wat terug Sleen gereden, een van de leukste routes. Mooi dat er verder gebouwd wordt!

En dan mis je als thuisrijder op de UHR toch wel wat..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

UHR inderdaad veel beperkingen. Maar voor een mellow middagje biken prima hoor.

On Topic: Bergschenhoek heeft een nieuwe dropline. Laatste klim Skiberg, rechts naar beneden.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ook in Valkenburg (LB) wat nieuws, op het terrein van Landal Cauberg;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de ingang ligt er een kleine lus met een skinny en wat..euh..vlonders. Meer kan ik er niet van maken :lol:

Na de ingang start de lijn met diverse tables en een rollercoaster (met gaps) en een kicker (zie foto 1), dan meer tables, 3 drops waarvan de twee lagere overgaan naar een kombocht en de hoogste drop gaat over in een sharkfin.

Park is gratis toegankelijk.
¯\_(ツ)_/¯
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Best pittig, dat parkje Landal Cauberg.
In ‘t begin die kleine jump met gap de houten Northshore op…
En de hoogste drop nodigt niet uit… smalle aanloop, landen op grind, en dan meteen rechts die wallride op :-? . De drop lukte, ik reed wel links rechtdoor, om de wallride heen, via ‘t dichte struikgewas :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Onlangs voor het eerst (in Sleen) een Wall ride gedaan (en daarna veel vaker :lol: ) , binnenkort zit ik daar bij landall dus deze maar even proberen dan :P Leuk om dat van te voren even te kunnen bekijken :-q
Plaats reactie