Nieuwe mtb route Ouddorp / Port Zelande

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ecko
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1150
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / KOGA X29 Runner

Is er iemand die meer weet over de aanleg van een mtb parcours in Ouddorp? Kwam onderstaand bericht tegen:
http://www.akershoekfietsen.nl/atb-route-kabbelaarsbank" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!!
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Misschien ff contact opnemen met Akershoek?
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Dat zou mooi zijn. Vrouw en kind vermaken zich op Port Zelande en papa gaat lekker biken daar. Lah mah kommuh :tong.
Heb net even zitten kijken op Google Maps en kan het niet goed zien maar zitten er nog een beetje hoogtemeters in dat bos?
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Is hier inderdaad al een keer voorbij gekomen ...

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 16&t=87361" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info ;)

Bewegend beeldmateriaal : http://www.ctvzeeland.nl/uitzending/ctv ... tb-parcour" onclick="window.open(this.href);return false;
kossymtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 13:09
Mijn mountainbike: ,,

Remy_ams100 schreef:Is hier inderdaad al een keer voorbij gekomen ...

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 16&t=87361" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info ;)

Bewegend beeldmateriaal : http://www.ctvzeeland.nl/uitzending/ctv ... tb-parcour" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee dit filmpje is van Grevelingendam Bruinisse.
Topic geopend door Washandje.

Ouddorp ligt aan de andere kant van dit eiland. :-q
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

kossymtb schreef: Nee dit filmpje is van Grevelingendam Bruinisse.
Topic geopend door Washandje.

Ouddorp ligt aan de andere kant van dit eiland. :-q

Ah ok , mea culpa ... :D
WDMelissant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 9 februari 2012, 23:06
Mijn mountainbike: Haibike edition, RC Gary Fischer, Cube Acid

Op de site van Akershoek staat inmiddels een update. Ik weet niet of dit al bekend is bij jullie? Ik heb voor het gemak maar het hele bericht geplaatst.

Update ATB Parcours Kabbelaarsbank

Aangezien het weer even geleden stuur ik jullie hierbij een update mbt de mountainbikeroute op de Kabbelaarsbank.

De natuurtoets is uitgevoerd. Geconcludeerd is dat er met de aanleg en het gebruik van de mountainbikeroute geen significant negatief externe werking te verwachten is op de belangrijke waarden van het aangrenzende Natura 2000-gebied. Ten aanzien van de Flora en Faunawet zijn er knelpunten geconstateerd bij beschermde plantensoorten en mogelijk aanwezige verblijfsplaatsen van vleermuizen. Daarnaast is er sprake van verstoring van gevoelige soorten broedvogels. De knelpunten ten aanzien van beschermde plantensoorten en mogelijk aanwezige verblijfplaatsen van vleermuizen waren eenvoudig op te lossen door de route aan te passen.

Ter compensentatie van de verstoring van gevoelige soorten broedvogels stelt de Flora en Faunawet kleinschalige maatregelen voor. Gedacht wordt aan het realiseren van een vogeleiland aan de oostelijke kustrand van de Kabbelaarsbank.

Er zijn inmiddels een aantal ondernemersinitiatieven op de Kabbelaarsbank die conflicteren met de route. Ook hier kan dit opgelost worden met aanpassingen in de route. Hierover vindt afstemming plaats met de ondernemers. Inmiddels is een beeldskwaliteitsplan gemaakt waarin alle initiatieven tesamen komen (zie bijlage). Een aantal aanpassingen dienen nog te worden gedaan. Het parcours tussen de bosroute en het westelijke "wedstrijdparcours"-route is nu als een enkel pad ingetekend. Aangezien hier met bochtjes over duinenpartijen gereden wordt, moet dit (uit veiligheidsoverwegingen) twee gescheiden banen worden.

De mountainbikeroute is opgenomen in het voorontwerpbestemmingsplan Kabbelaarsbank dat ter inzage is gelegd door de gemeente Goedereede.

Een belangrijk knelpunt is het beheersaspect. Mbt de route in het bosdeel kunnen afspraken met Staatsbosbeheer worden gemaakt. Over de rest van de route incl de bebording en paaltjes van de gehele route worden de beheersmatige kosten geraamd op € 6.424,- per jaar. Dit betreft zowel regulier als groot onderhoud. Deze kosten zijn nog niet gedekt. Dit aspect wordt meegenomen in deonderhandelingen met de ondernemersinitiatieven.

We zijn voornemens om het schapsbestuur in oktober een voorstel te doen voor een definitieve route inclusief dekkend financieringsplaatje voor zowel aanleg als beheer.Het streven is om vervolgens de mountainbikeroute begin 2013 gerealiseerd te hebben.
Ard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 30 oktober 2007, 22:01
Mijn mountainbike: Giant XTC 29

Vorig jaar is het parcours, zoals aangeboden voor de natuurtoets, opgenomen geweest in de zeeland wintercup. Zeer gevarieerde route met technische stijle klimmetjes slingerend op en af het duin.
Vond het in de wedstrijd erg zwaar door het onregelmatige in het parcours en de natte gras passage's.

Top dat het geregeld wordt dat het parcours blijft er werd voor de wedstrijd al over gesproken.
Gewoon blijven trappen....
goldstein
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 01:29
Mijn mountainbike: '95 Rocky Mountain Altitude, Litespeed Ocoee

Zit niet echt hoogte verschil in dat gebied. dus het zullen hooguit korte klimmetjes zijn lijkt me. Maar goed initiatief!
Ecko
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1150
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / KOGA X29 Runner

Is er al nieuws omtrent dit rondje?
Zou begin 2013 gerealiseerd worden, dus ben benieuwd of iemand weet hoe het ervoor staat.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!!
WDMelissant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 9 februari 2012, 23:06
Mijn mountainbike: Haibike edition, RC Gary Fischer, Cube Acid

Ik ben gisteren even naar port zelande gefietst om te kijken of er al wat gedaan is,
Door het hele bos zijn al bomen om gezaagd je kan de route al wel voorstellen.
Er is voor zover ik nu kon zien weinig hoogteverschil in dit stuk bos wel een aantal flinke bulten.
Maar ik heb de route dan ook nog niet in zijn geheel gezien. De duinpartij waar over gesproken
Is dezelfde waarop de Zeeuwse wintercup word gereden. Dit stuk is wel nog goed te volgen doordat
De wedstrijd pas geleden was. Ik zal deze week nog eens bij Akershoek langsgaan en kijken of die nog
Verdere info hebben. Groetjes Robert.
WDMelissant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 9 februari 2012, 23:06
Mijn mountainbike: Haibike edition, RC Gary Fischer, Cube Acid

Vanmorgen hebben we (Leo en Jaap) met de boswachter van Staatbosbeheer het mountainbike parcours gelopen. Ze hebben net op tijd het parcours wortelvrij gemaakt. Binnenkort wordt er nog een laag houtsnippers over het pad in het bos aangebracht. Op die manier is het pad zomer en winter droog.

De overgang van bos naar het duingebied is besproken en er zitten een paar leuke verrassingen in het parcours. Helaas zijn er een paar kruisingen met voetpaden en de asfaltweg. Maar dat zal goed worden aangegeven met bordjes. De verwachting is dat we er kunnen fietsen voordat Beatrix is afgetreden!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Goed nieuws!
Komt er nog een "Track Warming Party"? :wink:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Is er al een plaatje ergens met de route?
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Die staat in het begin bij de post van Ecko. Op details na zal dat nog wel kloppen.
Daar staat trouwens in dat 'Traject oost' 43 km is. Mooi afstand hoor maar klopt dat ook? Ik bedoel, de route Loonse en Drunense Duinen is ongeveer 25 km en die route lijkt me langer.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Plaats reactie