Open trails/ onverharde paden Utrecht e.o.; tips uitwisselen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
belbroek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 21:59
Mijn mountainbike: Canyon Lux 7.0

Leuke route ontdekt: Zien jullie beren op de weg in het verbindingsstuk tussen Den Treek en Amerongen: bij Leusbroekerweg de westkant vh Valleikanaal (Grebbelinie) volgen tot Roffelaarskade, rechtsaf. Na 1 km links over oude spoordijk, Parallelweg n N224. Oversteken en (poortje door) oude spoordijk blijven volgen tot De Haar (A12). Linksaf tot Heuvelsesteeg, rechtsaf en bij Bergweg aanhaken op route Amerongen.
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Dat stuk kun je nog veel leuker maken. Vanuit Den Treek kun je een heel stuk offroad rijden richting de A12, aan het eind van de spoordijk/talud!

In het Zuidelijk deel van Den Treek kun je vanaf de Heetvelderweg doorsteken via de Vieweg of Akkersesteeg naar de Griftdijk. Pak die in Zuidelijke richting en bij het enige bruggetje over de Grift wat je tegenkomt ga je linksaf, een pad op wat Zuiderbroek heet. Herkenbaar aan een mooi, 19de eeuws, wit pand wat daar staat. Die rij je uit tot aan de Geerestijnselaan. Oversteken en aan de overkant het fietspad rechts (sorry, wat asfalt!). Na 200 meter linksaf de Groenewoudsesteeg in. Die uitrijden en dan linksaf de Zegheweg op. Dan kun je daar kiezen tussen de oude spoordijk richting Noord of Zuid, of rechtdoor over het Valleikanaal de Roffelaarskade over de Vallei in.
belbroek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 21:59
Mijn mountainbike: Canyon Lux 7.0

Top die ga ik rijden!
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Iemand nog tips voor touren over onverharde wegen / doubletracks als deze Postweg in Doorn, Laan van Rijwijk in Bunnik, Jacobssteeg in De Bilt?

Dit soort wegen zijn 7 van de 10 keer legaal en hebben als voordeel dat je nog eens wat ziet van de omgeving en flink door kan rijden vanwege vlakkere ondergrond, breedte van de weg en vele kaarsrechte wegvakken.
Kilometers singeltrack zoals Driebergen Zeist is gaaf, alleen ik zie buiten 10 meter links en rechts van de baan niets van de omgeving...

Ben benieuwd!
!! 26inch en dikke banden !!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik hoop over 1,5 week mijn commuter weer rijdend te hebben, gaan we een keer samen. Ik weet er ook nog wel een paar.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Jurriaan schreef:Ik hoop over 1,5 week mijn commuter weer rijdend te hebben, gaan we een keer samen. Ik weet er ook nog wel een paar.
Goed idee! Ik ga dit soort paden/wegen met mijn Salsa Fargo te lijf, voorzien van (zoals altijd) 2,1 band.
!! 26inch en dikke banden !!
42erik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 22:59

Weet iemand een mooie manier (gpx misschien) om vanuit Utrecht centrum bij de MTGB-route in Zeist te komen...? Ik kom niet echt verder dan een kwartier of 3 over asfalt rijden...
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik zeg via de Bilt/Bilthoven naar Bosch en duin en vandaar onderlangs bij Soesterberg, dan kun je vandaar direct de "oude" route van Zeist op, Misschien is kijken op strava heatmap. (of alles legaal is weet ik uiteraard niet. :-)
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

42erik schreef:Weet iemand een mooie manier (gpx misschien) om vanuit Utrecht centrum bij de MTGB-route in Zeist te komen...? Ik kom niet echt verder dan een kwartier of 3 over asfalt rijden...
Legaal kun je er weinig van maken, ik woon zelf in Leidsche Rijn en heb al van alles getest.
belbroek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 21:59
Mijn mountainbike: Canyon Lux 7.0

Het wandelpad, mmm, even opnieuw. Het MTB pad langs de Kromme Rijn volgen vanaf Utrecht centrum tot voorbij Odijk. Asfaltweg naar station Driebergen-Zeist. Breullaan door en zo MTB Zeist op. Plm 3 km asfalt
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Dat is eigenlijk pas een optie NA Bunnik. Tot daar is het er eigenlijk altijd druk met wandelaars, hardlopers, kinderwagens, honden. Zou je ter voorkoming van frustratie aan beide kanten niet moeten willen. In het weekend is t zelfs onmogelijk want filevorming.
De andere reden is dat de boswachter van Rhijnauwen een erg actief anti fietsen beleid voert. Op de hele heuvelrug nog nooit zo vaak een boswachter gezien als in dit kleine gebied.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Kromme Rijn zou ik bij uit de buurt blijven.... (is voor wandelaars en idd veel te druk)

De 2 routes die ik vaak gebruik (maar dan naar Utrecht noord/Maarssen):
1. Achter flats Zeist langs en doorsteek Zeist (https://www.strava.com/activities/399944079" onclick="window.open(this.href);return false;)
2. De Bilt - Panbos - DenDolder (McDonalds) (https://www.strava.com/activities/305049336" onclick="window.open(this.href);return false;)
of een combi (https://www.strava.com/activities/368896088" onclick="window.open(this.href);return false;)

NB dit is ook niet helemaal legaal maar vooral niet druk. Alleen bij de Ijsbaan van het Panbos wil het nog wel eens druk zijn.....
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Krommerijnpad is zelfs s'avonds na zonsondergang nog druk. Ik heb op de gekste momenten daar gereden, ook in stromende regen en altijd kwam ik wandelaars tegen. De meeste zijn anti fietsers ter plaatsen. Dus ik verkies een andere route.

Zoals door Tymon aangehaald, langs de geluidswal van de A28.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Jurriaan schreef:Krommerijnpad is zelfs s'avonds na zonsondergang nog druk. Ik heb op de gekste momenten daar gereden, ook in stromende regen en altijd kwam ik wandelaars tegen. De meeste zijn anti fietsers ter plaatsen. Dus ik verkies een andere route.

Zoals door Tymon aangehaald, langs de geluidswal van de A28.
En die route heb ik volgens mij gevonden via één van jouw Strava ritjes ;-)
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Hmmmm.
Ik durf 'm wel aan -> (Groten)deels offroad van Utrecht naar Driebergen-Zeist kan niet legaal.
Zoals aangegeven door anderen: dit wel doen op de verkeerde tijdstippen is vragen om problemen vanwege de vele wandelaars.
!! 26inch en dikke banden !!
Plaats reactie