Open trails/ onverharde paden Utrecht e.o.; tips uitwisselen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

bert l. schreef:...kunnen we daarna de OSM mooi aanpassen en bijwerken tot de actuele situatie!...
Daar blijft het bij mij meestal steken. :oops: Tracks uploaden/delen geen probleem, maar OSM aanpassen kost veel tijd(?). Wat dat betreft parasiteer ik eigenlijk alleen maar met OSM, maar ik zal mijn leven proberen te beteren.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Het jaagpad langs de Kromme Rijn in OSM promoveren tot MTB-route is een............slecht plan :)
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Oke, Open MTB map dan. :tong
Work... the eight hours between bicycle rides.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Willem12 schreef:Je kan idd achter WA stichting langs, zeer populaire track over de kam van de laatste morene van de Heuvelrug. Bij Dennendal gaat het mis, er is deze week een zeeeeer militante boswachter/beheerder aan de slag geweest met een motorzaag en heeft bewust bomen zodanig omgehakt dat de trail net achter Dennendal onbereikbaar is geworden.

Je moet dan wel via laatste pad van de WA weer terug naar de 238 of anders helemaal naar pijnenurg om daar de 234 over te steken. Daartussen allemaal privé landgoed met hekken en zo.....
Ik ging vandaag een stukje rijden in lage vuursche en ook even naar het leuke pad over de morene gereden. Ik zag wat je bedoelde. Volgens mij was het niet de boswachter, maar woont op dennendal de chainsaw massacre murderer .of zo. Daar is iemand serieus agressief tekeer gegaan. Heeft hij op nog meer paden bomen vermoord?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gisteren ontdekt dat de mooie singletrack langs de A28 ter ziele is, als staart weergegeven op deze gps track.

Achter de Koelaan in Bunnink een achtere singletrack ontdekt.

Dankzij Bert af en toe dezelfde weg twe keer gereden. Bert zeg dat het goed voor je km's is en dat motiveerde :-q

Overigens wat ook een ware mtb parel is, of was, zijn de Leusterheide. Als die bevroren is kun je er prachtig rijden weet ik nog uit vervlogen tijde.

Wat op mijn ontdekkinslijstje staat, hoe en wat met de mtb op voormalig vliegveld Soesterberg.
cbrtweety
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 30 oktober 2012, 01:20
Mijn mountainbike: giant xtc 1 29er 2012

Jurriaan schreef:Mooie foto: het kind in Bert L. denkt 'ik zie een onverhard pad voor mijn mtb'

Dit pad trekt mij, tussen Groenekanseweg en Voordorpsedijk. (of Prorail daar ook zo overdenkt :~ )
Afbeelding

:oops: niet te geloven, meneer heeft een onderschrift om te zorgen dat kinderen niet verongelukken als ze beginnen met mtb.
Maar denkt niet even na.
Misschien wel eens na gedacht hoe het is als er een mafketel langs het spoor fietst, en de machinist van de betrefende trein dat ziet.
stel nu dat die machinist toevallig een week of een jaar daarvoor iemand is tegengekomen die zijn trein probeerde terug te koppen.
Hoe denk je dat die machinist reageerd.

dus prorail is niet jouw zorg, maar gewoon een beetje logisch nadenken :(

m.v.g richard
al is de leugen nog zo snel, je vrouw achterhaald hem wel
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef:Dankzij Bert af en toe dezelfde weg twe keer gereden. Bert zeg dat het goed voor je km's is en dat motiveerde :-q
:-q
Jurriaan schreef:Overigens wat ook een ware mtb parel is, of was, zijn de Leusterheide.
BOEM, Klap. Dat was een op de Leusderhei verdwaalde fietser die op een stuk oude munitie reed. Opdat hij ruste in vrede :bier: . We hebben nog bloemen naar zijn weduwe gestuurd.

***Jongens (dames doen dit soort dingen niet): de Leusderhei blijft nog jaren dicht. Niet gaan fietsen: munitie.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

bert l. schreef:
Jurriaan schreef:Overigens wat ook een ware mtb parel is, of was, zijn de Leusterheide.
BOEM, Klap. Dat was een op de Leusderhei verdwaalde fietser die op een stuk oude munitie reed. Opdat hij ruste in vrede :bier: . We hebben nog bloemen naar zijn weduwe gestuurd.

***Jongens (dames doen dit soort dingen niet): de Leusderhei blijft nog jaren dicht. Niet gaan fietsen: munitie.
Is dat zo? ik heb er heel wat uren (in 8 maanden tijd) rondgereden en gelopen en geschoten. :-D
Nooit iets gemerkt. :winkie:
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Het krommrijnpad is een geweldige optie maar uit ervaring een aantal opmerkingen.
Vaak erg nat
Hoge boswachterdichtheid!!!
Veel wandelaars al dan niet met kinderen
Veel honden
kortom niet de meest relaxte route, zeker niet in t weekend en al helemaal niet rijdend met een groepje.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Alleen veldwerk geeft de goede info :P Gisteren rondje Amelisweerd gedaan.
Afbeelding

Driebergen-Zeist, achter Hockeyclub Phoenix
Afbeelding

Het hek bij de Laan van Rijnwijk. Gelukkig kon de schuif gewoon open.
Afbeelding

Hier werd het ietsje drassig :)
Afbeelding

Daarna snel weer een stuk beter.
Afbeelding

Jaagpad bij Bunnik.
Afbeelding

We naderen Amelisweerd. Meer en meer wandelaars. Hierna rechtsaf Amelisweerd in. In 20 jaar is veel veranderd en niet ten goede. Druk, heel druk met hardlopers. Veel geasfalteerd en alle paden waar je vroeger gewoon in mocht zijn nu allemaal beperkt. Eigenlijk moet je dit doen voor 8h 's ochtends.
Afbeelding

Bij dit pad geen parkeerplaats dus geen wandelaars :) Oude weg naar De Bilt. 50m van de A28 en diepe rust.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna wat gezigzagd door Panbos en eruit bij Bosch en Duin. Hele route is illegaal. Niemand wil off-road fietsers zien ten noorden van Utrecht...... :~ :~

Afbeelding

Rest, met gps coordinaten staat hierrrrrrr
Laatst gewijzigd door Willem12 op zo 6 januari 2013, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Willem12 schreef:Niet langs actieve spoorlijn gaan, dat gaat echt problemen geven.
+1
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bert l. schreef:
Jurriaan schreef:Dankzij Bert af en toe dezelfde weg twe keer gereden. Bert zeg dat het goed voor je km's is en dat motiveerde :-q
:-q
Jurriaan schreef:Overigens wat ook een ware mtb parel is, of was, zijn de Leusterheide.
BOEM, Klap. Dat was een op de Leusderhei verdwaalde fietser die op een stuk oude munitie reed. Opdat hij ruste in vrede :bier: . We hebben nog bloemen naar zijn weduwe gestuurd.

***Jongens (dames doen dit soort dingen niet): de Leusderhei blijft nog jaren dicht. Niet gaan fietsen: munitie.
In het verleden, >15 jaar terug, toch aardig wat km's gemaakt. :oops:
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Een maal per jaar een rondje Leusderhei, blijft leuk en ik heb al mijn ledematen nog. Bert, het kruis met RIP stond er al voor dat men van een dikkebandenfiets gehoord had.
Iemand ervaring met de Vlasakkers? Soms staat het hek op een kier......... :-?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Willem12 jou fietskeuze begrijp ik erg goed voor dit soort ritten. Welke bandjes rij je mee?

het spoor Ut-Arnh oversteken is legaal? Je komt dan achter de rioolwaterzuivering uit? Ik twijfelde van de week over de spooroversteek dus verkoos een andere route. Het kan dus wel begrijp ik.

De oude weg naar de Bilt heeft dus een brug over de Biltse grift? (ik zie geen zwembandjes aan je fiets :wink: )
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Bij Bunnik zit een tunneltje.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Plaats reactie