Nieuwe Route Rijssen! (Borkeld, Schwarzwald)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Afbeelding

Als iemand al meer info heeft hoor ik het graag!
Als ik zelf wat hoor via de club (ik fiets bij Tourclub Rijssen) zal ik het posten.
tzt als de aanleg begint zal ik vast af en toe wat foto'tjes ed plaatsen!

wat mij betreft een mooi initiatief voor nog meer kilometers mountainbike plezier in Twente!!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Laten ze eens in Horst meekijken. Hier gaat het van een leien dakje vanaf eerste oproep van de boswachter SBB (maart jl.) tot aan de aanleg tot zover. Verwachte oplevering ergens april 2013.

Iedereen die ik spreek is enigzins verbaasd over hoe soepel het allemaal loopt.
Ronnie6
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 januari 2013, 19:47
Mijn mountainbike: BULL King Boa

Robert-JanS schreef:Afbeelding

Als iemand al meer info heeft hoor ik het graag!
Als ik zelf wat hoor via de club (ik fiets bij Tourclub Rijssen) zal ik het posten.
tzt als de aanleg begint zal ik vast af en toe wat foto'tjes ed plaatsen!

wat mij betreft een mooi initiatief voor nog meer kilometers mountainbike plezier in Twente!!
Dit kan heel wat mooie routes opleveren, ben nu al benieuwd naar de foto's !
(en de routes natuurlijk ook :wink: )
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Aanmelden als vrijwilliger mensen! Jammer dat de MTBer op de foto geen helm op heeft...
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

en niet in TCR clubkleding fietst.. ;-)
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Bowiex schreef:Laten ze eens in Horst meekijken. Hier gaat het van een leien dakje vanaf eerste oproep van de boswachter SBB (maart jl.) tot aan de aanleg tot zover. Verwachte oplevering ergens april 2013.

Iedereen die ik spreek is enigzins verbaasd over hoe soepel het allemaal loopt.
Loopt daar ook een draadje van op het forum toevallig? dat ik daar eens kan kijken?


Ik heb ooit op het forum ook een draadje gezien met enkel foto's van obstakels, rockgardens, northshores, jumps etc.
die kan ik niet terugvinden.. weet iemand zo wat ik bedoel en waar ik die terug kan vinden?

[EDIT]
oeps.. dit meen je niet.. ik klik terug na het berichtje.. zie ik bovenaan staan wat ik zocht!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 10&t=94483" onclick="window.open(this.href);return false; die bedoelde ik dus!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 16&t=91532" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is t draadje over de route in Horst.
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Bowiex schreef:http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 16&t=91532

Dit is t draadje over de route in Horst.

bedankt! ga ik binnenkort eens doorlezen!!
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Wat quotes uit het krantenartikel

"Nijveld geeft aan dat het vinden van een geschikte route over de borkeld nog wel een puzzel WAS"

"Bij het overleg en de totstandkoming van de route is ook de TCR betrokken"

"Een nieuw en UITDAGEND parcours ziet van pijkeren dan ook helemaal zitten"

"Daarnaast word er al nagedacht over aan te leggen hindernissen zoals... "

Dat lijken toch al redelijk specifieke plannen.
Ik heb er nog niets van gehoord via de TCR.

Ik heb zojuist de voorzitter gemaild! als ik meer weet horen jullie van me!
ik ben zeer benieuwd! (en enthousiast over een nieuwe route 500m van mijn huis af :-) (althans.. waarschijnlijk) )
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Wat jij nu aangeeft was mij ook al opgevallen; de plannen lijken al ver gevorderd. Ik ben benieuwd!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Robert-JanS schreef:Wat quotes uit het krantenartikel

"Nijveld geeft aan dat het vinden van een geschikte route over de borkeld nog wel een puzzel WAS"

"Bij het overleg en de totstandkoming van de route is ook de TCR betrokken"

"Een nieuw en UITDAGEND parcours ziet van pijkeren dan ook helemaal zitten"

"Daarnaast word er al nagedacht over aan te leggen hindernissen zoals... "

Dat lijken toch al redelijk specifieke plannen.
Ik heb er nog niets van gehoord via de TCR.

Ik heb zojuist de voorzitter gemaild! als ik meer weet horen jullie van me!
ik ben zeer benieuwd! (en enthousiast over een nieuwe route 500m van mijn huis af :-) (althans.. waarschijnlijk) )
Als die een beetje aansluit op route Holten is helemaal perfect... mooi technisch stuk er tussen in dat geval.
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Ben er een beetje bang voor eerlijk gezegd.
Vanaf de borkeld is het nog wel een aantal kilometers (5km? als je bij de Poppe er uit komt?)
totdat je weer bij Holten bent, je zult dan ook sowizo door Holten zelf moeten fietsen.

aansluitend mtb parcours zal niet lukken zoals zwarte en blauwe route.

Maar als je zoals ik in Rijssen woont kan ik inderdaad wel prima deze nieuwe route fietsen en dan bij de poppe richting holten gaan over de parallelweg en dan de blauwe route achter het station oppikken (beukenlaantje).

ik heb nog geen mail terug van onze voorzitter..
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

kan niet veel worden, als je nu al ziet waar je niet mag fietsen...........Er zijn daar wel heel veel mooie paden ,maar dat ga ik hier natuurlijk niet vertellen,mag je daar ook niet meer komen! Verbindingsroute zou best wel kunnen .......
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

angekimberly schreef:kan niet veel worden, als je nu al ziet waar je niet mag fietsen...........Er zijn daar wel heel veel mooie paden ,maar dat ga ik hier natuurlijk niet vertellen,mag je daar ook niet meer komen!
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat als er een route is je straks niet meer op de paden mag komen waar je nu ook al niet mag komen? :~
transphormer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 3 augustus 2010, 20:04

8. Ontwikkelingen rond Mountainbikenetwerk Twente.
MTBnetwerk Twente stelt een budget beschikbaar van bijna 500.000 euro beschikbaar om nieuwe
mountainbikeroutes aan te leggen en bestaande routes te verfraaien in genoemde regio ... TC Rijssen ontwikkelt een nieuwe route in het Schwarswald en op de Friezenberg, TC Goor in de driehoek Goor, Markelo en Diepenheim. Wielervereniging Holten verfraait de blauwe route op de Sallandse Heuvelrug waarbij met name veel geasfalteerde fietspaden worden ingeruild voor bospaden.
...
Verder is het de bedoeling om de route ter hoogte van de Canadese begraafplaats om te leiden om conflictsituaties met bezoekers van het Informatiecentrum te elimineren. Verder wordt getracht om de gevaarlijke afdaling van de Motieweg in te ruilen voor een mooie afdaling over een pad door het bos waardoor de mountainbikers niet langer met hoge snelheid de Helhuizerweg naderen. De Wielervereniging Holten vertegenwoordigt in het overleg ook de belangen van CC´75 Nijverdal. De
Wielervereniging Holten is verder veranrwoordelijk voor de aanleg van de verbindingsroutes van en naar de nieuwe route die Rijssen ontwikkelt.
Heb dit stukje even geknipt en geplakt uit het clubkrantje van de WV Holten. Lijkt erop of er dus meer staat te gebeuren hier in de omgeving :)
Plaats reactie