Nieuwe Route Rijssen! (Borkeld, Schwarzwald)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Bedankt voor de info. Hopelijk wil het weer nog een beetje mee gaan werken :-q
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De route lag er mooi bij en afgesloten stuk was ook open al weet ik niet of dat de bedoeling was aangezien het pad soppig/niet onderhouden was.
Helaas wel een quad op verschillende plekken op de route geweest alles bij elkaar meerdere km met kapot gereden bochtjes en blad en humus de route op gereden.
Rijssen blijft mijn persoonlijke favoriet in NL
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Kan iemand me vertellen of deze track morgen goed te rijden zal zijn na de regen van vandaag? Het zou mijn eerste keer zijn en ik moet er een stukje voor rijden...
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

RalfHorst schreef: wo 19 december 2018, 15:11 De route lag er mooi bij en afgesloten stuk was ook open al weet ik niet of dat de bedoeling was aangezien het pad soppig/niet onderhouden was.
Helaas wel een quad op verschillende plekken op de route geweest alles bij elkaar meerdere km met kapot gereden bochtjes en blad en humus de route op gereden.
Rijssen blijft mijn persoonlijke favoriet in NL
Is weer open inderdaad :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Koenuhhh schreef: zo 23 december 2018, 19:22 Kan iemand me vertellen of deze track morgen goed te rijden zal zijn na de regen van vandaag? Het zou mijn eerste keer zijn en ik moet er een stukje voor rijden...
Valt te rijden als je het niet erg vindt om smerig te worden, veel plassen...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Dat is mooi om te horen dat hij inderdaad weer open is. Zou alleen z.s.m. het blad verwijderen het was nu soppen en met veel man er over sporen rijden ben ik bang.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren voor het eerst gereden en wat ze hier uit de omgeving hebben weten te halen is echt knap! Lekkere flow. :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Korte impressie van mijn beleving van Rijssen. Heb hier eind december gereden en was positief verrast. :-q

Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

:-q :-q :-q
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Het weekend helaas geen tijd maar dinsdag wil ik 2keer Rijssen en Markelo gaan rijden, kan iemand mij vertellen hoeveel kilometer ongeveer de routes uit elkaar liggen? En indien iemand tips heeft om deze routes aan elkaar te knopen dan lees ik dat graag! :-q
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

RRon schreef: vr 22 februari 2019, 16:14 Het weekend helaas geen tijd maar dinsdag wil ik 2keer Rijssen en Markelo gaan rijden, kan iemand mij vertellen hoeveel kilometer ongeveer de routes uit elkaar liggen? En indien iemand tips heeft om deze routes aan elkaar te knopen dan lees ik dat graag! :-q
https://www.strava.com/activities/575830954

De routes zullen sindsdien wel kleine wijzigingen hebben ondergaan, maar dit geeft wel een aardig beeld van hoe ver ze uit elkaar liggen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Top, zou dan om ongeveer 2 keer 7,5km gaan, ongeveer 85 km totaal............nu al zin in dinsdag!
Laatste vraag dan nog, ligt er iets aan de route om een bakkie te doen of moet ik even er vanaf?
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

RRon schreef: vr 22 februari 2019, 17:15 Top, zou dan om ongeveer 2 keer 7,5km gaan, ongeveer 85 km totaal............nu al zin in dinsdag!
Laatste vraag dan nog, ligt er iets aan de route om een bakkie te doen of moet ik even er vanaf?

https://wittehoesrijssen.nl/home/
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Plannen waren iets gewijzigd, ben vandaag gaan fietsen. Auto bij Fletcher hotel op de parkeerplaats neer gezet, handig voor als ik klaar zou zijn met fietsen :bier:
Eerst dus route Rijssen gefietst, blijft een heerlijke route. Was lang geleden dat ik er was. Echter 2 jaar geleden vond ik het een klote route, hij kwam toen na iets van 150km in The Dutch Masters voor en toen zat ik niet verlegen om al dat draaien. :D
Ik zag al snel na de start de verbindingsroute naar Markelo dus besloot eerst de ronde uit te rijden en daarna die verbindingsroute te pakken. Die verbindingsroute was eigenlijk net als de route Markelo, leuk om met de mountainbike toeristisch rond te karren met leuke uitzichten. De route Markelo had zeker ook wel wat leukere stukjes erin zitten, volgens mij zelfs een nieuw stukje, of dat was net uitgebreid onderhouden? Moet wel zeggen dat er een paar leuke wat langere klimmen in zaten.
Toen weer terug naar Rijssen en daar de laatste 18 van de 20km lekker rustig aan uitgereden. Beide routes lagen er goed bij, eigenlijk maar 2 keer verrast, 1 keer wat mul zand rechts van iets van een trappetje en 1 keer kwam ik op snelheid bij een stuk bos waar boswerkzaamheden bezig waren en bij aanvang van dat stuk bos lagen flinke sporen van zware voertuigen haaks op de route. Niets gebeurd dus helemaal tevreden.
Eenmaal terug bij de auto had ik er ongeveer 87km op zitten en heb van geen enkele kilometer spijt, lekker gefietst en weinig mountainbikers gespot onderweg.
Was dus lekker en voor herhaling vatbaar. :-q

Het eindresultaat!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Iemand enig idee of ik deze route eind van de middag kan rijden?
Ik vraag dit omdat ‘t momenteel nog regent en vanaf ongeveer 1 uur droog blijft.
Ik wilde eerst Holten doen maar Rijssen heeft meer zandgrond volgens mij.
Plaats reactie