Nieuwe Route Rijssen! (Borkeld, Schwarzwald)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dutch schreef: ma 4 januari 2021, 00:12 Leuk filmpje, lekker naar je zin gehad dus. 8)
Mijn favo wel, en nu staat Markelo nog open? Pb dan ff benieuwd naar die fully wel :-q

Trouwens wel confronterend te weten dat het maar 4min van de 42 echt bergaf gaan :lol:
Uitnodiging staat! :-q (Al heb ik markelo al een paar keer gereden)

In alle eerlijkheid is het (in mijn geval) in totaal zo’n 6 min. naar beneden, maar ik ben wat selectief geweest :bier:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Oei dat scheelt een hele hoop :lol:


@klitse :roll: :D
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

Vanochtend voor het eerst deze route gereden en tja wat zal ik zeggen.. Ongeveer de hele tijd met een :D op m'n smoel rondgereden. Route lag er lekker bij en fietst heerlijk weg. Erg leuke bobsleeroute hulde.
:bier:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

M'n lief wil graag een rondje Rijssen doen vanmiddag :kiss: In het Gooi ligt alles er droog bij nu, maar hoe is het bij jullie? Ik geloof dat er in het oosten gisteren wat meer is gevallen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rijssen zal prima te doen zijn. Gisteren nog een rondje Wierden gedaan en die lag er ook prima bij, zelfs al wat mul zand (Voor de buien dan he). Dus gewoon gaan. Die bui van gisteren is al wel weer opgedroogd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Klitse schreef: do 13 mei 2021, 10:33 Rijssen zal prima te doen zijn. Gisteren nog een rondje Wierden gedaan en die lag er ook prima bij, zelfs al wat mul zand (Voor de buien dan he). Dus gewoon gaan. Die bui van gisteren is al wel weer opgedroogd.
Top, thanx! :-q
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Rijssen ligt er in mijn beleving eigenlijk het hele jaar door wel goed bij
Van het weekend nog lekker gereden :-D

Complete ronde
https://youtu.be/zx_JcFskliY
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Zojuist de groene route onder Rijssen gedaan. Route lag er erg mooi bij, complimenten aan de vrijwilligers die dat allemaal bijhouden. Erg leuke route ga die zeker nog een keer weer doen.

Nog 2 goede tips gekregen (van de local waar ik daar mee was) wat ik op "fiets technisch gebied" nog kan verbeteren.

https://www.strava.com/activities/5996714514
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

RbbBrts schreef: di 21 september 2021, 19:12 Zojuist de groene route onder Rijssen gedaan. Route lag er erg mooi bij, complimenten aan de vrijwilligers die dat allemaal bijhouden. Erg leuke route ga die zeker nog een keer weer doen.

Nog 2 goede tips gekregen (van de local waar ik daar mee was) wat ik op "fiets technisch gebied" nog kan verbeteren.

https://www.strava.com/activities/5996714514
Nog een tip!

Als je een rit deelt, zet hem dan wel zo dat het zichtbaar is :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

jernij schreef: di 21 september 2021, 19:52 Nog een tip!

Als je een rit deelt, zet hem dan wel zo dat het zichtbaar is :-)
:lol: Done!
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Is er mss iemand die een gpx bestandje heeft van de combi Hellendoorn - Holten - Rijssen - Markelo (ik wil Lemele er ook bij doen maar dat kan zonder gpx, eventueel mag Hellendoorn er ook uit gelaten worden)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

VH weekend Rijssen (en Lochem) gereden. Rijssen vond ik het leukste. Lekkere flowtrail :-q
Dennis W.
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 24 september 2006, 20:54

MVMVML schreef: ma 13 december 2021, 14:51 VH weekend Rijssen (en Lochem) gereden. Rijssen vond ik het leukste. Lekkere flowtrail :-q
Toch ietwat verbaasd door je voorkeur moet ik zeggen! Ik volg al een tijdje je YT kanaal waarbij je de bikeparks trotseert.

Ik fiets beide routes met regelmaat, waarbij ik Rijssen echt een rollercoaster vind. Leuk, het gaat op en neer, maar is daarbij nooit echt uitdagend. Waar Lochem wel een stuk serieuzere afdalingen (en klimmen) heeft, helemaal van Lochem richting Barchem. Waar je wel echt meer kan "knallen" mijn inziens...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennis W. schreef: di 14 december 2021, 13:24
MVMVML schreef: ma 13 december 2021, 14:51 VH weekend Rijssen (en Lochem) gereden. Rijssen vond ik het leukste. Lekkere flowtrail :-q
Toch ietwat verbaasd door je voorkeur moet ik zeggen! Ik volg al een tijdje je YT kanaal waarbij je de bikeparks trotseert.

Ik fiets beide routes met regelmaat, waarbij ik Rijssen echt een rollercoaster vind. Leuk, het gaat op en neer, maar is daarbij nooit echt uitdagend. Waar Lochem wel een stuk serieuzere afdalingen (en klimmen) heeft, helemaal van Lochem richting Barchem. Waar je wel echt meer kan "knallen" mijn inziens...
Ja maar op het moment zit bikeparkknallen er ff niet in :winkie: dus dan het XC rijden weer oppakken en dat vind ik OOK leuk! Wel hele andere tak van sport, maar ook echt leuk.

Leuke aan Rijssen vond ik de lekkere flow. Als je beetje doortrapt kom je echt goed erin en kan je omhoog en omlaag lekker doorpakken. Bij Lochem vond ik dat toch minder. Dan moet je idd meer echt omhoog trappen en daar houd ik niet zo van.... ipv dat je de snelheid vh afdalen kan gebruiken om weer omhoog te komen zoals in Rijssen. Gewoon een leuke flipperkast inderdaad.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Route ligt er fantastisch bij. :-q
Ik ontwaar een trend bij mezelf: Rond de jaarwisseling kom ik op de een of andere manier altijd op Rijssen terecht :bier:

Afbeelding
Plaats reactie