Nieuwe Route Rijssen! (Borkeld, Schwarzwald)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Het is een uurtje rijden dus ik kom hier niet zo vaak, maar het is toch echt een heel fijn rondje hoor :-q
Paar mulle plekjes, maar niks ernstigs. Geen Lage Vuursche achtige toestanden. :kiss:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

vibemaker schreef: wo 22 april 2020, 15:57 Paar mulle plekjes, maar niks ernstigs.
Dat dus. Gisteren een rondje gedaan na mijn werk, en zelfs naast de trap kon ik gewoon omhoog fietsen! :D

Wel jammer van twee e****s op e-bikes die in elke bocht het achterwiel blokkeerden en slippend erdoor gingen. Helaas ging ik niet zo hard dat ik ze er wat van kon zeggen....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Iemand tips inzake fietsverhuur in Rijssen (dichtbij route) waarbij de kwaliteit van de mtb’s een beetje redelijk is?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

jensss schreef: di 28 juli 2020, 22:59 Iemand tips inzake fietsverhuur in Rijssen (dichtbij route) waarbij de kwaliteit van de mtb’s een beetje redelijk is?
Stam Holten
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Edit: niet goed gelezen.

Dank je wel, ik ga er naar kijken!
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Aanstaande zaterdag ga ik met wat vrienden fietsen in Rijssen. Nu is 1 rondje een wat te korte rit. Zat zelf te denken om de combi met het bovenste stuk van Markelo te doen. Volgens mij pak je dan het mooiste gedeelte van deze route mee.
Of zou Rijssen combineren met Holten (blauw) een leukere tochtje opleveren?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom, zolang het maar rond de 50 km blijft.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

jensss schreef: di 11 augustus 2020, 20:19 Aanstaande zaterdag ga ik met wat vrienden fietsen in Rijssen. Nu is 1 rondje een wat te korte rit. Zat zelf te denken om de combi met het bovenste stuk van Markelo te doen. Volgens mij pak je dan het mooiste gedeelte van deze route mee.
Of zou Rijssen combineren met Holten (blauw) een leukere tochtje opleveren?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom, zolang het maar rond de 50 km blijft.
Rijssen en Markelo helemaal is 60 :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Rijssen combineren met Wierden? Dan komt rond de 50 uit. Is nog een aangegeven afsteekmogelijkheid aanwezig ook.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Holten is leuk als je voor het bos/heide en 100% (bijna althans) off road gaat. Zitten hele gave stukken in, maar ook lange saaie stukken. Grof gezegd is de West en noord kant het ene en de Oost en zuidkant het andere. Wel veel schaduw, maar waarschijnlijk ook veel mul zand.

Markelo is veel afwisseling en verrassend veel klimmen/dalen, maar wel met flinke stukken asfalt. Ik vind ze geen straf, met dit weer al helemaal niet. De singletracks zijn geniaal en de route wordt naar mijn mening ondergewaardeerd.

Denk dat je voor beide combo's op de 60+ zit!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Eens wat Markelo betreft. Verrassend leuk rondje, met knappe trails.

Hellendoorn is in deze streek mijn favoriet, met vlak daarachter Rijssen.
Dennis W.
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 24 september 2006, 20:54

jensss schreef: di 11 augustus 2020, 20:19 Aanstaande zaterdag ga ik met wat vrienden fietsen in Rijssen. Nu is 1 rondje een wat te korte rit. Zat zelf te denken om de combi met het bovenste stuk van Markelo te doen. Volgens mij pak je dan het mooiste gedeelte van deze route mee.
Of zou Rijssen combineren met Holten (blauw) een leukere tochtje opleveren?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom, zolang het maar rond de 50 km blijft.
Rijssen aan sich mooi rondje, Markelo staat bij mij wat minder aangeschreven.

Denk dat de mooiste combo in die regio toch wel Holten + Hellendoorn is, zo blijf je net onder de 50 km. Sluit ook praktisch direct aan.
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Is er een verbinding tussen Rijssen en Holten aangegeven? Of heeft er misschien iemand een gpx/strava file? :) Deze routes staan op de planning binnenkort maar vroeg me af of het allemaal makkelijk te vinden zou zijn voor iemand die niet uit de buurt komt😁
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

dhunter schreef: zo 27 september 2020, 21:50 Is er een verbinding tussen Rijssen en Holten aangegeven? Of heeft er misschien iemand een gpx/strava file? :) Deze routes staan op de planning binnenkort maar vroeg me af of het allemaal makkelijk te vinden zou zijn voor iemand die niet uit de buurt komt😁
Van het voorjaar heb ik het zo gedaan: Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/OFQNS9bb89
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Heb ‘m ook even bewaard Willem... :-q Ben wel redelijk bekend in die hoek, maar dit is wel makkelijker. :tong

...Rijssen staat ook nog op het lijstje, maar zo te zien goed te combineren met de andere routes.
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Willem Altes schreef: zo 27 september 2020, 22:46
dhunter schreef: zo 27 september 2020, 21:50 Is er een verbinding tussen Rijssen en Holten aangegeven? Of heeft er misschien iemand een gpx/strava file? :) Deze routes staan op de planning binnenkort maar vroeg me af of het allemaal makkelijk te vinden zou zijn voor iemand die niet uit de buurt komt😁
Van het voorjaar heb ik het zo gedaan: Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/OFQNS9bb89
Dank je! Rit staat genoteerd😁
Plaats reactie