Nieuwe Route Rijssen! (Borkeld, Schwarzwald)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Prima te doen :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Giant-E schreef: zo 18 augustus 2019, 11:26 Iemand enig idee of ik deze route eind van de middag kan rijden?
Ik vraag dit omdat ‘t momenteel nog regent en vanaf ongeveer 1 uur droog blijft.
Ik wilde eerst Holten doen maar Rijssen heeft meer zandgrond volgens mij.
Zit zelf ook al te twijfelen of ik Rijssen of Holten ga fietsen. Holten moet op zich ook wel te doen zijn lijkt me. Als het helemaal slecht is fiets ik denk ik maar over het asfalt over de holterberg.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rijssen ligt er prima bij. Maar een paar plassen tegengekomen vanmiddag.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Effe serieus jongens, wát een heerlijke route is dit zeg. 19 km flow op een super ondergrond. Petje af voor deze local crew.
Het had tot 2 uur onafgebroken geregend, ik draaide 3 uurtjes later de track op en ben maar een paar kleine plasjes tegengekomen.
Remkuilen? Niet gezien, terwijl er toch zat snakerunachtige segmentjes in zaten. Was na afloop echt onder de indruk.
Beetje een mix van Zeist, HV, Dorst, LDD en Rhenen. Een uur lang rondgereden met een dikke glimlach.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Giant-E schreef: zo 18 augustus 2019, 21:05 Effe serieus jongens, wát een heerlijke route is dit zeg. 19 km flow op een super ondergrond. Petje af voor deze local crew.
Het had tot 2 uur onafgebroken geregend, ik draaide 3 uurtjes later de track op en ben maar een paar kleine plasjes tegengekomen.
Remkuilen? Niet gezien, terwijl er toch zat snakerunachtige segmentjes in zaten. Was na afloop echt onder de indruk.
Beetje een mix van Zeist, HV, Dorst, LDD en Rhenen. Een uur lang rondgereden met een dikke glimlach.
Blijft inderdaad ook een van mijn favorieten. Grote voordeel voor mij is dat ik maar 9km hoef te fietsen om er te komen. En fiets ik de andere kant op dan ben ik met 12km bij de route Hellendoorn of Holten. 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

You lucky bastard! :evil:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Voorvork verkocht aan iemand uit Rijssen dus besloten om hem weg te brengen en deze route te rijden. Dankzij toch wel wat regen was de ondergrond mooi stevig al is dat misschien wel altijd zo? Het was er rustig, wel nog iemand die lopend van een bult afging en dat is dan net waar je niet in de remmen wil. :x Na het 1e rondje had ik het gevoel dat er wat uitdaging ontbrak maar bij het 2e rondje iets meer tempo gereden en dan is het toch wel een heel leuk rondje. Vooral het westelijke deel met iets meer hoogteverschil is mooi. Was de 2e keer met iets van 53 min. rond.
"This species has amused itself to death"
opadow
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 9 augustus 2019, 10:34

Afgelopen Donderdag weer extreem genoten van de route. Complimenten voor de mensen die het onderhoud verzorgen, kan niet beter.
Dit is toch echt met afstand een van de mooiste routes van Nederland. Vooral mooi als je van de combinatie snelheid/sturen en hoogteverschillen houdt. Niet van die lange saaie rechte stukken erin, in de mix klopt deze route helemaal.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik ben benieuwd hoe de route er momenteel bij ligt. Onder net zo'n laag stof als dit topic of heeft het mulle zand spook nog niet te ernstig toegeslagen?
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

vibemaker schreef: di 21 april 2020, 13:50 Ik ben benieuwd hoe de route er momenteel bij ligt. Onder net zo'n laag stof als dit topic of heeft het mulle zand spook nog niet te ernstig toegeslagen?
Volgens de reviews op mtbroutes.nl valt het mee me de droogteschade. Ik was van plan om vandaag of morgen te gaan rijden.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

PFW schreef: di 21 april 2020, 14:18
vibemaker schreef: di 21 april 2020, 13:50 Ik ben benieuwd hoe de route er momenteel bij ligt. Onder net zo'n laag stof als dit topic of heeft het mulle zand spook nog niet te ernstig toegeslagen?
Volgens de reviews op mtbroutes.nl valt het mee me de droogteschade. Ik was van plan om vandaag of morgen te gaan rijden.
Ik heb morgen een dagje vrij dus denk er over om ook weer eens die kant op te gaan.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Er beginnen al wel wat mulle plekken te komen, gelukkig nog maar een paar kleine stukjes, voornamelijk de klimmetjes.
Naast de trap omhoog fietsen kun je nu wel vergeten. :D
Verder is het een beetje stoffig, maar goed te fietsen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Edgecrusher schreef: di 21 april 2020, 19:18 Er beginnen al wel wat mulle plekken te komen, gelukkig nog maar een paar kleine stukjes, voornamelijk de klimmetjes.
Naast de trap omhoog fietsen kun je nu wel vergeten. :D
Verder is het een beetje stoffig, maar goed te fietsen.
:-q
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Edgecrusher schreef: di 21 april 2020, 19:18 Er beginnen al wel wat mulle plekken te komen, gelukkig nog maar een paar kleine stukjes, voornamelijk de klimmetjes.
Naast de trap omhoog fietsen kun je nu wel vergeten. :D
Verder is het een beetje stoffig, maar goed te fietsen.
Naast welke trap? Die er vroegah zat?
Enne, je hoeft nergens te lopen..
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik ben er gisterenavond geweest. Inderdaad wat mulle stukjes, maar viel inderdaad mee.

Dat klimmetje met die trap er naast kwam ik ook niet op. Denk als je heel handig bent in het mulle zand dat je er nog wel door kunt komen.
Plaats reactie