Nieuwe route Rozenburg (in ontwikkeling/uitvoering)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En daarom rij ik dus regelmatig op de A12 richting UHR. VLD en B'hoek iets beter maar ook daar vaak veel onkruid. Rozenburg reed ik vorig jaar nog, en ik herken je verhaal. Jammer, baantje is best leuk.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Echt jammer. Paar weken beleden dit baantje nog gereden in een tochtje parcoursen Oostvoorne, Rozenburg, Vlaardingen maar dat nieuwe stukje wat er bij gebouwd is op parcours Rozenburg zit echt wel goed in elkaar :-q hele mooie kombochten! Maar inderdaad toen begon het ook al flink dicht te groeien.
Zeker nu is het nodig vaak te maaien, op de parcoursen op Flakkee moeten we ook doorlopend aan de slag, en dat valt niet mee..
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ertje schreef:Echt jammer. Paar weken beleden dit baantje nog gereden in een tochtje parcoursen Oostvoorne, Rozenburg, Vlaardingen maar dat nieuwe stukje wat er bij gebouwd is op parcours Rozenburg zit echt wel goed in elkaar :-q hele mooie kombochten! Maar inderdaad toen begon het ook al flink dicht te groeien.
Zeker nu is het nodig vaak te maaien, op de parcoursen op Flakkee moeten we ook doorlopend aan de slag, en dat valt niet mee..

Het is zeker echt jammer het rondje heeft een aantal elementen wat je bijna nergens tegenkomt ideaal om te trainen daar. Maar op deze manier wordt het hem niet het wandelpad was uiteraard wel gemaaid :-{ echt zonde
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:
Ertje schreef:Echt jammer. Paar weken beleden dit baantje nog gereden in een tochtje parcoursen Oostvoorne, Rozenburg, Vlaardingen maar dat nieuwe stukje wat er bij gebouwd is op parcours Rozenburg zit echt wel goed in elkaar :-q hele mooie kombochten! Maar inderdaad toen begon het ook al flink dicht te groeien.
Zeker nu is het nodig vaak te maaien, op de parcoursen op Flakkee moeten we ook doorlopend aan de slag, en dat valt niet mee..

Het is zeker echt jammer het rondje heeft een aantal elementen wat je bijna nergens tegenkomt ideaal om te trainen daar. Maar op deze manier wordt het hem niet het wandelpad was uiteraard wel gemaaid :-{ echt zonde
Het klopt helaas inderdaad dat het onkruid nu wel erg aanwezig is. Op de achtergrond zijn wij in overleg geweest met bosbeheer of zij onze route weer wilde maaien. De afgelopen tijd heeft de natuur weer flink z'n gang kunnen gaan, in de vorm van bramen en brandnetels helaas.
Ik heb vandaag pas eindelijk de aannemer te pakken gekregen, hij vertelde mij dat de afspraken niet duidelijk waren voor hen. Dit zorgde dan ook voor het uitstellen van het maaien tot volgende week.
Dus nog even geduld en dan kan er eindelijk weer goed gereden worden.

Ik houd jullie op de hoogte!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Graag maar de laatste afdaling die wordt dan ook gemaaid?
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:Graag maar de laatste afdaling die wordt dan ook gemaaid?
De aannemer zal de route maaien als voorheen, dus de gehele route!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Thanks
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:Thanks
Slecht nieuws van afgelopen vrijdag. Ik ben dagelijks op het parcours geweest om te kijken of er gemaaid is. Echter heeft de aannemer nog geen werkzaamheden verricht. Ik belde hem met de vraag wanneer dit ging gebeuren. Toen kreeg ik te horen dat Bosbeheer geen opdracht had gegeven en dat de afspraken nogsteeds niet duidelijk waren.
Ik heb Bosbeheer nu weer gemaild met de vraag of er met spoed iets aan gedaan kan worden. Dit duurt veel te lang zo. :evil:
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vanochtend op goed geluk dit parcoursje meegenomen in m’n rondje. Voor het grootste gedeelte is het prima te rijden, alleen de laatste 2 klimmetjes niet. Dat stukje is idd helemaal dichtgegroeid. Voor de rest ligt het er echt niet slecht bij. Het is er wel een beetje droog.. :wink:
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Alles is gesnoeid en prima te rijden. Je kan wel zien dat het hier hard gaat met onkruid, op een gegeven moment rij je in een tunnel! Nieuwe stuk moet nog goed ingereden worden. Paar stukjes zijn smal en niet zo goed te overzien. Kombochten zijn gaaf geworden, al moet ik zeggen dat ik wel een klein beetje heimwee heb naar de oude... Daar werd je echt blind in gesmeten, echt zalig. Maar buiten dat, blijft het een superbaantje!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zondag maar weer eens de combo Vlaardingen-Rozenburg-Oostvoorne doen. Vraagje voor de locals: Is 't onkruid op Rozenburg nu eindelijk eens gesnoeid?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanochtend dus (2x) gereden icm Vlaardingen en Oostvoorne. Onkruidtechnisch ging 't nog net. Dat nieuwe gedeelte is erg gaaf geworden zeg, complimenten!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Paar weken geleden hier ook erg genoten! Erg veel fun op een korte afstand.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Geen idee of dit forum nog actief is.... de MTB route iig wel!

lag er perfect bij gisteren. na de storm wel wat losse bramentakken van de trail gehaald. Ook 1 dode boom een gedeelte van een tak afgebroken. Deze lijkt op een struik te rusten, waardoor hij steeds verder zakt.
Dus mocht er iemand met een zaag in de buurt zijn... Het is op het stuk naar achteren, de afdaling voor het paardenpad dacht ik.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Van het weekend zijn wij hier ook eens gaan kijken.

Het is een klein rondje, en daarom wellicht wat meer geschikt voor Locals, maar ik heb het er echt wel een aantal rondjes naar mijn zin gehad. Wat mij betreft .. Precies goed!

Baantje lag er ook echt grandioos bij. :-q :-q

Daarna zijn we nog even naar Vlaardingen geweest, maar ik zou willen dat we zo'n rondje op redelijke fietsafstand hadden.
Plaats reactie