Nieuwe route Rozenburg (in ontwikkeling/uitvoering)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

Hoeveel km komt er ongeveer bij?
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Blijft dé kombocht onderdeel van het parcous?
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Baldert schreef:Blijft dé kombocht onderdeel van het parcous?
De kombocht blijft uiteraard onderdeel van het parcours, het probleem is alleen dat er een olie leiding onder ligt welke binnenkort verplaatst wordt. We gaan in overleg met de projectleiders hiervan om ervoor te zorgen dat de kombocht minimaal in z'n originele staat terugkomt. Als de graafmachines er staan dan lijkt het mij een kleine moeite om er nog een schepje bovenop te doen om de bocht zo nog beter te maken. 8)
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

luxaflex schreef:Hoeveel km komt er ongeveer bij?
Ik denk dat dit rond de 1.5km wordt. Het vlonderstuk heb ik zelf al eens geprobeerd en dit was al zo'n 500 meter. Pin me hier niet of vast maar we gaan in ieder geval zorgen dat het goede kilometers worden.
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Weer even een update omtrent de werkzaamheden die gaan plaatsvinden bij de route. Volgend jaar april gaat het project starten waarin de crude leidingen die bij de route liggen.
Afgelopen week is er overleg geweest met de projectleider over wat er allemaal gaat gebeuren. Daarbij is er goed nieuws en slecht nieuws.

Het slechte nieuws is dat de eerste en tweede kombocht geheel verdwijnen omdat er een flink stuk wordt uitgegraven. Voor de mensen die nog willen genieten van deze bochten, grijp nu je kans :D

Het goede nieuws is dat we vrij spel krijgen wanneer het project is afgelopen. Dit betekent dus dat we het stuk rond de eerste en tweede kombocht geheel opnieuw kunnen indelen en dus nog beter gebruik maken van het stuk.
De projectleider wil ons hierin ondersteunen zolang wij met een duidelijk plan komen.

Voor nu gaan we nog verder in overleg en zullen we een alternatieve lus intekenen om het werkgebied te omzeilen.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Dus DE kombocht reincarneert in een nog mooier exemplaar? Kan ie ook gekloond worden?
Hier staat niets.
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

markpatat schreef:Dus DE kombocht reincarneert in een nog mooier exemplaar? Kan ie ook gekloond worden?
De mensen die de 2e kombocht in de afgelopen jaren hebben opgebouwd zullen uiteraard meewerken aan het bouwen van de nieuwe bocht. De projectleider wilt ons graag helpen om de bocht nog groter te maken zolang wij het een beetje aansturen, ze zijn immers geen mountainbikers. Als wij zelf de bocht weer moeten scheppen zijn we weer dagen bezig; het formaat graafmachines wat gebruikt gaat worden kan deze bocht binnen 1 schep weer terugleggen :D
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Gisteren geweest blijft een heerlijk baantje
nu wel een beetje glad maar das alleen een extra uitdaging :-q
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Weer even een update over de werkzaamheden na het overleg van vandaag:

Op 30 januari (week 5) zal de route een week sluiten omdat er kapwerkzaamheden plaats gaan vinden. In verband met de veiligheid wordt dan de gehele route tijdelijk gesloten, en wordt een alternatieve lus aangelegd die het werkgebied omzeilt. In april zullen de grote werkzaamheden beginnen waarin het gehele eerste gedeelte van de route zal verdwijnen aangezien er enkele meters weggegraven worden.

Het nieuwe plan voor dit gedeelte van de route zijn we nog aan het uitwerken met de vrijwilligers, en zullen daar later nog voor in overleg gaan met de aannemer en andere partijen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ben er vandaag geweest De mooiste bocht van Nederland is weg! !! De route is afgesloten met een hek en er is geen alternatieve lus gemaakt de rest van de route wel gereden die lag er goed bij
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:Ben er vandaag geweest De mooiste bocht van Nederland is weg! !! De route is afgesloten met een hek en er is geen alternatieve lus gemaakt de rest van de route wel gereden die lag er goed bij
Dat klopt Bonzaiking, ik was even vergeten te melden hoe het gesteld was met de route op dit moment. De alternatieve route is alleen gemaaid. Helaas was er niemand van de vrijwilligers aanwezig op het moment dat de aannemer zijn werkzaamheden staakte om te vragen of ze nog repac aan gingen brengen. We hebben ook nog geen contact op genomen met de partijen om hier over te praten. Voorlopig ligt de route erbij zoals die is omdat wij nu niet instaat zijn om de omleiding aan te leggen.

Hou voor updates even de Facebookpagina in de gaten: https://www.facebook.com/mountainbikerouterozenburg/" onclick="window.open(this.href);return false;

De plannen voor uitbreiding zijn wel zo goed als afgerond. Deze worden binnenkort overlegd met de andere partijen om die vast te kunnen leggen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Wanneer denk je dat het rondje weer hersteld is ? Ik mis m nu al!! Wij doen eigenlijk altijd eerst 2x oostvoorne daarna 4x Rozenburg
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:Wanneer denk je dat het rondje weer hersteld is ? Ik mis m nu al!! Wij doen eigenlijk altijd eerst 2x oostvoorne daarna 4x Rozenburg
Het project start in april en is rond oktober klaar dacht ik. Helaas duurt dit dus nog even. Met WMV Rozenburg hebben we donderdag een vergadering en daar zal de route ook nog in besproken worden. Zodra ik hier meer over weet zal ik het hier plaatsen :-q
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:Wanneer denk je dat het rondje weer hersteld is ? Ik mis m nu al!! Wij doen eigenlijk altijd eerst 2x oostvoorne daarna 4x Rozenburg
In de vergadering van donderdag hebben we de route besproken en de verwachting is dat deze pas na oktober klaar zal zijn :(. De verlegging van de olieleiding duurt tot ongeveer 1 oktober en daarna kunnen wij pas aan de slag. Met de vereniging hebben we de nieuwe route al wel goedgekeurd, dus deze zullen we zo snel mogelijk definitief maken en versturen naar de aannemer. Ik zal ook even kijken of het mogelijk is deze A0 tekening te scannen en hier te plaatsen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Up!!!

Erg nieuwsgierig hoe het er bij ligt
Plaats reactie