Routes/ tochten omgeving Froidchapelle

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

De Gele route loopt over het park zelf langs het strandje. De rode route kan je oppakken aan de andere kant van de stuwdam is zo 3 km rijden van het park.
Het filmpje wat je hebt gedeeld is De gps route Erpion deze is ook rood ;) deze is wel het mooist met de meeste uitdagingen deze kan je oppakken bij de ingang van het park.
Daarnaast zit er op 4 km van het park een Bikepark deze is gratis toegegankelijk.
Beschik je over een GPS ? Dan heb ik de routes nog wel.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ah bedankt, duidelijk. Ontvang graag de routes van je, dan kom ik er wellicht wel uit (ik gebruik een edge 500 en die is niet echt sterk in navigatie..). Ik stuur je een pb.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Je hebt een mailtje als goed is ;)
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vorige week 3 ritjes gedaan vanaf het Landal-park aldaar. De gele en rode (uitgepijlde) route en zelf wat in de rondte gereden in en rondom het bike park.

De gele route (27km-242hm gereden) is inderdaad niet heel bijzonder, alleen het eerste stukje single track vanaf het park is eigenlijk de moeite waard..

De rode route (44km-507hm gereden) begint, vanaf het park af gezien, niet heel bijzonder leuk maar wordt gaandeweg steeds wat beter. Heel erg old-school maar op zich wel prima. Jammer was het wel dat het jachtseizoen al geopend was en er daarom een bos wat afgesloten, dus wellicht heb ik nog wat leuke paadjes gemist. Maar al met al is het best een prima route om eens gereden te hebben, als je dan toch in de buurt bent..

De derde rit (40km-590hm gereden) ben ik naar het bike park gegaan. Paar afdalingen gemaakt en daarna het bos (Bois Mazarin) erachter in gedoken op zoek naar paadjes. Die lagen er volop. Dit is wel een aanrader. Veel single tracks waar je uit kan kiezen, gewoon door te "dwalen" daar. Een startpunt is ook makkelijk te vinden, gewoon bij de parkeerplaats van het bike park het bos in rijden.

Sabazius heeft me nog de gps-route gezonden van Erpion. Die heb ik uiteindelijk toch niet gereden daar eerdere ervaringen met de navigatie van mijn fietscomputer hierin niet heel positief zijn.. Denk wel dat ik een hoop paadjes van de Erpion route heb gezien door het dwalen in eerder genoemd bos.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Klopt een heel deel van de route Erpion loopt door de bossen achter het bike park :)
Plaats reactie