La Roche-en-ardenne

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Ateaze
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 597
Lid geworden op: zo 15 maart 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert - Specialized Fuse
Contacteer:

Ook wij gaan over een paar weken naar La Roche.
We willen o.a. de vaste routes combineren op de eerste dag, maar willen ook een wat langere afstand op GPS rijden.
Nu heb ik op GPSies de volgende track gevonden. Deze loopt richting Houffalize en weer terug, 65km.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zkk ... =trackList" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er iemand bekend in de omgeving die kan inschatten of dit een leuke route is met niet teveel harde weg?
Ik ga ook nog proberen degene te mailen die de route heeft gepost.

Thx!
http://www.muddytracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als ik 'm bekijk in Mapsource zit er best veel verharde weg in...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ateaze
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 597
Lid geworden op: zo 15 maart 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert - Specialized Fuse
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Als ik 'm bekijk in Mapsource zit er best veel verharde weg in...
Ok thx!

Weet iemand nog een leuke GPS track in de omgeving van ongeveer 60 tot 80 km?
http://www.muddytracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Enrico schreef:Ga er zonder meer van uit dat er minimaal 5 routes komen. Engreux, Berismenil, Wibrin en Nadrin zijn de "grote" gemeentes in deze regio. Waarschijnlijk zal één van deze dorpen dus de uitvalbasis gaan worden van de nieuwe routes. Van het artikel op lavenir.net word ik niet veel wijzer. Ik denk dat nadere info op ourthesuperieure.be volgt als de overige routes ook volledig bewegwijzerd / opengesteld zijn.
Weet iemand of deze routes inmiddels allemaal al zijn bewegwijzerd en wat de startplaats is ?
Kan er niets over vinden op internet :~
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Ateaze schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Als ik 'm bekijk in Mapsource zit er best veel verharde weg in...
Ok thx!

Weet iemand nog een leuke GPS track in de omgeving van ongeveer 60 tot 80 km?
Kijk hier eens tussen http://www.o2bikers.com/pg.asp?pageID=150" onclick="window.open(this.href);return false; ..
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat Michello zegt.
De tracks tussen Houffa en La Roche downloaden en aan elkaar plakken. (Nandrin, Wibrin, Achouffe, Berismenil)
Dat levert vast wel iets moois op.

Die routes zouden er ook moeten zijn, ik las laatst iets in een magazine. (O2bikers?)
Er stonden helaas nog geen kaartjes op gps-tracks bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Enrico schreef:
Enrico schreef:Ga er zonder meer van uit dat er minimaal 5 routes komen. Engreux, Berismenil, Wibrin en Nadrin zijn de "grote" gemeentes in deze regio. Waarschijnlijk zal één van deze dorpen dus de uitvalbasis gaan worden van de nieuwe routes. Van het artikel op lavenir.net word ik niet veel wijzer. Ik denk dat nadere info op ourthesuperieure.be volgt als de overige routes ook volledig bewegwijzerd / opengesteld zijn.
Weet iemand of deze routes inmiddels allemaal al zijn bewegwijzerd en wat de startplaats is ?
Kan er niets over vinden op internet :~
De onlangs nieuwe route (route 5 dacht ik) loopt deels over prive grondgebied, dus er zijn geen kaarten of startplaatsen gemaakt. De bordjes blijven hangen, maar het is geen officiële route.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ok. Dat zou kunnen. Heb echter meer bordjes zien hangen (met andere nummers). Er was in 2011 ook sprake van nieuwe routes tussen LReA en Houffalize. Ga er van uit dat ze er inmiddels wel klaar mee zijn :-)

Vijf routes - totaal ruim 140 km.

http://www.lavenir.net/article/detail.a ... d=39484816" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: gevonden...er is meer aan de hand

http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 6_00472197" onclick="window.open(this.href);return false;

Jacques Delacolette, président du syndicat d’initiative de l’Ourthe Supérieure, n’est pas content. La raison est simple. Un projet de circuits VTT a été lancé il y a trois ans et n’est pas encore concrétisé. Pourtant, la CGT (Commissariat général au tourisme) a donné son aval pour une subsidiation concernant le balisage.

Mais deux agriculteurs en ont décidé autrement. Etc. ........

Kort weer gegeven:
Twee boeren schijnen dwars te liggen. Nabij Achouffe hebben ze een (openbare !) weg, die deel uit maakt van het nieuwe mtb netwerk, geblokkeerd. Ook strooien ze ter ontmoediging doornen op dit weggedeelte.

La suite au prochain épisode. Wordt vervolgd !
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Dus latex in de binnenband en gaan :lol:
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hier even een ' luie ' MTB-er. Ben volgend weekend in Maboge voor de Easyphonecup (dus Enduro = langzaam omhoog, hard naar beneden) Ligt er in de buurt nog meer materiaal wat meer op het naar beneden gericht is dan op XC-omhoog? Dat omhoog loop ik (dan desnoods) wel :D
janusMannimo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 september 2009, 13:21
Mijn mountainbike: Scott Scale 29/On-One 456 Carbon 650b/Cannondale Supersix HM Red

Volgens mij zijn de routes tussen Houffa en La Roche inmiddels wel geopend. Ik was er eind maart weer en de routes van La Roche zijn nu prima te combineren tot mooie grotere lussen en met de routes van Houffa

De routes van ` Ourthe Superieur` zo heten ze volgens mij laten zich prima combineren. wat mij opviel was dat sommige wegwijzers waren `verdwenen´ of nog niet goed geplaatst.
Bij de brasserie in Achouffe komen in ieder geval een aantal routes samen (waaronder ook die van Houffa)

veel plezier het blijft toch een van de mooiste gebieden in de ardennen

Jan

Overigens als je op gpsies goed rondkijkt vind je mooie rondjes van 50 a 70 km
Af en toe heb ik gelijk
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hi Janus, hoop niet dat je op mij reageerde ;)
Want dat klinkt als alles wat ik niet zoek :D

(of er moeten supertoffe technische en/of flowy afdalingen inzitten maar dan nog is 50km een beetje te XC ;) )
janusMannimo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 september 2009, 13:21
Mijn mountainbike: Scott Scale 29/On-One 456 Carbon 650b/Cannondale Supersix HM Red

Nee hoor kusanagi. Ik reageerde niet op jou. Volgens mij moet je even op YouTube zoeken er zijn wel een mooie afdalingen in de buurt van La Roche, maar waar deze precies liggen.....
Af en toe heb ik gelijk
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ik ga ff kijken. Zag een paar bladzijden terug wat info hierover ja. Thnx!
m.l.v.doesburg
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 13 juni 2011, 15:10

Van het weekend heerlijk wezen fietsen op de routes in La Roche.
We hebben zonder problemen in één dagje route 1,2 en 3 kunnen rijden.
Alle routes waren prima aangegeven.

Zelf had ik mijn eigen fiets meegenomen maar we waren met een groep dus moesten ook wat fietsjes huren.

Al snel kwamen we uit bij Ardennes Adventures http://www.ardenne-aventures.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier hebben we 5 fietsen gehuurd voor 25 euro per 4 uur..........
Als ik één tip mag geven huur NOOIT een fiets bij deze zaak!!!

-4 fietsen met een krom loszittend zadel
-2 fietsen waar de bidonhouders van het frame afgebroken waren
-1 fiets met 30mm speling op de bussen in de voorvork (veren deden ze overigens allemaal al niet meer)
-2 fietsen met kapotte achternaaf lagers. de wielen kon je 10mm heen en weer halen....
-1 fiets waar de hele achterremklauw los zat
-1 fiets waar de binnenband door de buitenkant aan de zijkant naar buiten kwam
-1 fiets waar de voorderrieur aanliep tegen de achterband

Fatsoenlijk schakelen en een ketting smeren was volgens de verhuurder ook niet nodig!

Gelukkig hadden we zelf wat gereedschap om de fietsen onderweg te kunnen restaureren zodat we toch nog een leuk rondje konden fietsen.
In de groep zaten wat minder geoefende fietsers daarom hebben we gekozen om rondje 3 met de groep te rijden.
Daarna hebben we route 1 en 2 met de snellere fietsers gereden.
Plaats reactie