La Roche-en-ardenne

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Is toch allemaal schuin daar? Water loopt vanzelf naar beneden :)
In N-Limburgs is het probleem juist dat 't water niet weg loopt.
Maar ik zou de Racing Ralphs maar thuislaten ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Rara's heb ik er niet onder liggen. Maar als dat al niet goed genoeg is dan ben ik blij dat mijn TB's net vervangen zijn door Fast Trak Controls wat ook al geen echte modder en rots band is. :roll:

We moeten het er maar mee doen. :tong Beetje uitdaging extra :lol:
superseb
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Trek

Was gisteren nog prima! Route 1/2/3 gedaan en was super!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het was uiteindelijk best redelijk weer afgelopen weekend.
Natuurlijk was de ondergrond nat, tot erg nat, tot stromende beekjes over wat normaal doorgaat voor een pad.

Zaterdag route 3 gedaan en als mannen uit het platte NL natuurlijk keihard kapot gegaan op de 1e klim welke voor mij met 32/11-42 niet in zijn geheel omhoog te rijden was.... :oops: Daarentegen lukte het mijn fietsmaatje met 22/11-36 ook niet :lol: De rest van de klimmen in route 3 allemaal kunnen rijden.
We waren nog mooi op tijd terug om samen met de Belgen voetbal te kunnen kijken op het plein. Na een wild BBQ op een bankje in een parkje veel te zat naar bed gegaan. :roll:

Zondag route 1 gereden en hiervan de 1e klim met een kleine pauze omhoog gereden.

Het was een prima weekend met een beetje te weinig km's (49) door het voetbal en het bier maar de hm's (1180) maken dat weer een beetje goed.
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

jaaa route 3 eerste klim is lekker he :D
mij wel gelukt met 24/11-40 op de fatbike ;-)
verder ook wel mooie route. blijft mooi gebied daar.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Wij hadden nogal wat (30 ofzo) afdalende wandelaars waar we een beetje omheen moesten en als die je dan aanspreken terwijl je zit te ontploffen was de beslissing om even af te stappen (te) snel gemaakt.
Smoesjes, ik weet het..... :oops: :roll:
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

ha wandelaars daar heb ik ook leuke opmerkingen van gehad, kennelijk is een fatbike niet zo bekend in belgie.
tijdens fikse klim kom ik gezinnetje wandelend richting beneden tegen, zegt de man (type "ik hang het liefts voor mijn caravan met dikke bier pens"):
"tja zo met een elektrisch fiets kan ik het ook" :-q

of tijdens andere klim. ik reed ca 20 meter voor mijn vriendin (ik fatbike, vriendin gewone mtb) , wandelend groepje tegen mijn vriendin: "hij had jou op die brommer moeten zetten en zelf op die mountainbike moeten gaan" :D
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hahaha. dat vind ik nou leuke reacties.

Wij kregen ook heel wat aanmoedigingen. Ook na het afstappen bleven ze even bij ons staan. Je kan beter de andere kant op fietsen dat gaat makkelijker.... :lol:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Filmpje dag 1, La Roche route 3.
Borstcam staat wat te laag, stuurcam is beter.
Onster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 3 september 2013, 07:28

Afgelopen week de routes in La Roche gefietst. De laatste keer was 8 jaren geleden. Het blijft prachtig daar! Alhoewel, misschien is het goed om de routes eens te wijzigen. Gewoon, voor de afwisseling. Bewegwijzering was goed, af en toe een bordje dat nog nauwelijks leesbaar was door de zon. De gefietst met 36/50 als lichtste verzet. Alleen op die steile klim in route 2 (de kenners weten welke in bedoel!) even een voetje aan de vloer gehad. Weinig wandelaars, maar we hebben wel een groepje zwijnen laten schrikken (en zij ons).
Enaut
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 mei 2018, 18:41

hallo,
Misschien al vermeld maar ik kan het niet vinden. Welke zijn de technischste routes in de Ardennen? En singletrack routes?
Ik heb route 1 en 2 van La Roche gedaan en ik vind ze saai. Er is een steile klim in het begin van de 2, maar niet technisch.
Ik heb een beetje van route 5 (rood, moelijke downhill rondom Maboge) gedaan. Het was goed maar ik weet niet waar het beginpunt is.
Ik ben op zoek naar technische paden en singletrack waar je echt fietsvaardigheden voor nodig hebt: rotsen, boomwortels... Misschien onmogelijk voor sommige mensen.
Ik lees over de route 6 van Houffalize. Iets soortgelijk in La Roche?
Als de beste routes niet zijn gemarkeerd, kunnen jullie de gps track-en verzenden?
Dank je!
Enaut
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Maboge (BK2015?) en Rendeux (BEC) hebben enduro evenementen gehad welke normaal de betere paden naar beneden proberen aan te doen, die routes zijn gewoon te vinden online ale je een beetje moeite doet.
2) La-Roche-en-Ardenne of Houffalize zijn niet bepaald bestemmingen die voor een geweldige technische mogelijkheden geprezen worden; wellicht dat het makkelijker is de bestemming bij de mogelijkheden te zoeken in plaats van de mogelijkheden bij de bestemming.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Enaut schreef:hallo,
Misschien al vermeld maar ik kan het niet vinden. Welke zijn de technischste routes in de Ardennen? En singletrack routes?
Ik heb route 1 en 2 van La Roche gedaan en ik vind ze saai. Er is een steile klim in het begin van de 2, maar niet technisch.
Ik heb een beetje van route 5 (rood, moelijke downhill rondom Maboge) gedaan. Het was goed maar ik weet niet waar het beginpunt is.
Ik ben op zoek naar technische paden en singletrack waar je echt fietsvaardigheden voor nodig hebt: rotsen, boomwortels... Misschien onmogelijk voor sommige mensen.
Ik lees over de route 6 van Houffalize. Iets soortgelijk in La Roche?
Als de beste routes niet zijn gemarkeerd, kunnen jullie de gps track-en verzenden?
Dank je!
Enaut
Misschien kun je hiertussen iets vinden
http://www.o2bikers.com/pg.asp?pageID=150" onclick="window.open(this.href);return false;
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Schup!

Hoe liggen de routes erbij? Welke routes zijn aan te bevelen voor iemand die de Nederlandse routes gewend is?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

de routes gaan over brede paden en asfalt dus liggen er gewoon prima bij (hoewel, belgisch asfalt.... :wink: )

Kom zelf net terug uit het gebied en heb zelf wat paden gezocht rond Jupille (BEC trails) en Maboge. Gewoon omhoog fietsen en kijken waar een single track omlaag gaat, werkt meestal prima.

In La Roche zelf vond ik het wandelpad tussen het dierenpark en centrum leuk, over de rotsen langs de Belvedere. Heel kort maar wel technisch.
Plaats reactie