Vakantiehuisjes Ardennen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Vindesign
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 21:31
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel team 2012

Ik ga dit jaar weer naar Cabanes de Rensiwez: http://www.lescabanesderensiwez.be/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets duurder, maar zeer mooie en comfortabele huisjes.
Uitgebaat door een Nederlander
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Vindesign schreef:Ik ga dit jaar weer naar Cabanes de Rensiwez: http://www.lescabanesderensiwez.be/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets duurder, maar zeer mooie en comfortabele huisjes.
Uitgebaat door een Nederlander
Zeker mooi, maar niet echt plek om een paar mountainbikes te stallen in die kleine hutjes/huisjes.
mhaarbosch
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 mei 2020, 10:53

Advies: boek in elk geval niet bij modbreak: bedrijfsnaam verwijderd
Wij kunnen iedereen dit bedrijf met klem afraden!
Dit bedrijf geeft ons geen andere keus dan onze ervaringen met u te delen.

Wij hebben via dit bedrijf met onze familie (ongeveer 20 personen) een weekendje weg geboekt in één groot huis in de Belgische Ardennen.
Door de uitbraak van het Coronavirus willen een aantal mensen niet graag weg om op 1,5 meter van elkaar in één groot huis te verblijven.
We hebben diverse keren contact gehad. Gevraagd om een voucher, verzocht om reservering om te boeken naar volgend jaar, gevraagd om uitstel van betaling zodat we nog even de ontwikkelingen af kunnen wachten.
Dit bedrijf gaat echter op geen enkel voorstel in. Ze houden star vast aan wat op papier staat. Er is geen enkel begrip voor de situatie.
“Wij volgen de betalingsprocedure. Uw reservering is geannuleerd volgens de algemene voorwaarden.”
Als familie zijn wij ruim 400 euro aanbetaling kwijt.
Mijn advies: bespaar u een hoop tijd, ellende en geld en boek niet bij dit bedrijf.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je mag in België nu niet in een huisje verblijven. Belgen met een 2e huis mogen er niet in.
Zie ook: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/18 ... -verblijf/
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Het is ook vooral dat de grens nog dicht is tussen Nederland en België, dat moet toch een stekend argument zijn om je geld terug te krijgen? (tenminste als de boeking voor bijv het hemelvaart weekend is).
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het gaat om de aanbetaling vermoed ik en die zijn gerekend als annuleringskosten, zo te lezen conform de voorwaarden. De verhuurder kan tenslotte ook niets aan deze crisis doen en kan of wil kennelijk niet van de voorwaarden afwijken. Misschien heeft deze meneer vervolgens gedreigd dat hij dit bedrijf overal op het internet zwart zal gaan maken en is hij dat nu aan het uitvoeren? Dat is vaak wel het geval als een eerste post een klacht is...

Het zou me verbazen als we nog meer van deze meneer horen en ik vermoed ook dat het helemaal geen mountainbiker is (correct me if I'm wrong) dus eigenlijk heeft dit hier niets te zoeken. Ik heb dus de naam van het bewuste bedrijf verwijderd omdat we geen publieke schandpaal zijn.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Sowiso; klanten kunnen bij ons bedrijf ook niet kostenloos annuleren. Dan zouden wij alle kosten krijgen terwijl wij voor hun order al aan het produceren zijn.
Proberen de economische gevolgen een beetje te delen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik had de naam wel al gelezen maar ff geen tijd te reageren.
Eigenlijk altijd goede ervaring met deze verhuurder (vrienden weekends en club weekends).
Maar toen ging dan ook alles gewoon door en was iedereen blij.
Deze situatie is voor iedereen ruk.
Als het conform de voorwaarden is, dan heb je daarmee ingestemd, anders was de boeking geen feit.
Dat de situatie nu zo is had niemand kunnen voorzien.
Dit bedrijf geen inkomsten en TS geen vakantie. Het leven is soms niet precies zoals wij het zouden willen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Deels herkenbaar geval ...

Wij hebben echter geboekt voor de zomervakantie. De verhuurder gaat idd uit van haar eigen voorwaarden. Zolang de huurder zich hieraan houdt geen enkel probleem.

Het opzeggen van de huurovereenkomst leidt tot het kwijtspelen van de 1e aanbetaling. Tot zover juridisch geheel juist ...

Echter enige vorm van tegemoetkoming lijkt me in deze tijd toch ook wel wenselijk. Voorbeelden als aanbetaling voor levering product zijn niet vergelijkbaar. Hier worden geen productkosten gemaakt. De verhuurder heeft altijd een risico dat zijn woning niet verhuurd wordt. Nu zijn er omstandigheden die maken dat de verhuur niet door kan gaan. Dus is het redelijk te verwachten dat het tussenbureau hier een oplossing bedenkt.

Waarschijnlijk was die er ook gekomen indien TS zijn verdere aanbetalingen gedaan zou hebben. Echter het vertrouwen was door de niet zo flexibele opstelling van het verhuurbureau waarschijnlijk gedaald tot nul en heeft men ervoor gekozen de andere aanbetalingen niet meer te doen. Dan gaat idd de clausule in werking dat de 1e aanbetaling als annuleringskosten worden gerekend.

Echter je kunt ook niet verwachten dat mensen een bedrag van €3000 of meer (kosten die woningen soms echt met zwembad erbij ..) een jaar laten uitstaan. Stel dat onze vakantie in België niet door kan gaan dan zouden we het geld wel willen besteden aan een andere vakantie in bijvoorbeeld eigen land. Het is dan redelijk als de verhuurder hier in meedenkt en niet star blijft opstellen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Eigen voorwaarden dienen nog altijd een wettelijke basis te hebben. Wat ik me herinner van het beetje rechten dat ik had tijdens mijn studie kan je in de voorwaarden zetten wat je wil, als die geen wettelijke basis hebben zijn die niet geldig. Mocht de verhuurder zich heel star opstellen zou ik toch eens luisteren wat jouw rechtsbijstand hierover te zeggen heeft.
De verhuurder kan er niet aan doen dat jouw reis niet kan door gaan, maar jij evenmin.
Gebruikersavatar
Bobi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 7 april 2023, 08:28

D-S schreef: ma 7 november 2016, 20:28 Via https://huurportaal.nl/ hebben wij ook wel eens een huisje gehuurd in Lierneux.
Vanaf daar kun je verschillende vaste routes rijden en als je even met de auto een stukje rijdt, kun je ook de routes van Houffalize rijden..

Wij hebben ook meerdere keren bij Sunparks Vielsalm gezeten.
Ook prima bevallen en routes lopen zo goed als langs het park.
Kun je zo opstappen en fietsen :-q
Ik zal ook Sunparks Vielsalm in overweging nemen, aangezien je aangeeft dat het daar ook goed bevallen is en de routes praktisch langs het park lopen. Het klinkt heel handig om direct vanuit het park te kunnen fietsen.
Nogmaals bedankt voor je aanbevelingen!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Bobi schreef: vr 7 april 2023, 08:33
D-S schreef: ma 7 november 2016, 20:28 Via https://huurportaal.nl/ hebben wij ook wel eens een huisje gehuurd in Lierneux.
Vanaf daar kun je verschillende vaste routes rijden en als je even met de auto een stukje rijdt, kun je ook de routes van Houffalize rijden..

Wij hebben ook meerdere keren bij Sunparks Vielsalm gezeten.
Ook prima bevallen en routes lopen zo goed als langs het park.
Kun je zo opstappen en fietsen :-q
Ik zal ook Sunparks Vielsalm in overweging nemen, aangezien je aangeeft dat het daar ook goed bevallen is en de routes praktisch langs het park lopen. Het klinkt heel handig om direct vanuit het park te kunnen fietsen.
Nogmaals bedankt voor je aanbevelingen!
Sunparks :o Centerparcs :wink:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Iemand tips voor een leuke route (niet ala Spa en zo waar je iedere keer omhoog moet fietsen om dezelfde heuvel af te gaan) maar een wat langere route die doorgaat? Ergens in de Ardennen?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bouillon.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

MVMVML schreef: za 28 oktober 2023, 14:53 Iemand tips voor een leuke route (niet ala Spa en zo waar je iedere keer omhoog moet fietsen om dezelfde heuvel af te gaan) maar een wat langere route die doorgaat? Ergens in de Ardennen?
In de winter?
Als je niet van vette modder houdt, is dat lastig.
Misschien een rondje rond het Lac de la haute-Sure in Luxemburg?
https://www.outdooractive.com/mobile/de ... =168076757
Plaats reactie