Moet je ook eens doen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Als je in de buurt van La Roche bent, moet je eens zoeken naar het kapelletje "St. Thibaut" in Marcourt. Dit is +/- 8km van La Roche net naast de weg (richting Hotton). Je kan daar net naast een café beginnen klimmen richting kapelletje om dan eens je boven bent de 1e weg rechts terug naar beneden toe te volgen. Als je beneden komt altijd rechts houden. Een leuke combinatie van een zeer zware klim met korte heftige downhill.

Have fun guys. Ik ben er rond Pasen en doe dat zeker nog eens over op mijn training ginds.
Hell was too soft, .....
so I came back
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Erhm, en La Roche is in de buurt van?
Ik weet alleen de wat grotere plaatsen
in België en wat plaatsjes in de Ardennen.
<3
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

Afbeelding
Keep the rubber side down!
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

AHA ! Vlakbij Durbuy, het mooiste kleinste
stadje van de wereld.
<3
MR
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Focus Black Raider, Marzocchi Z2 Atom, XT/LX

Is inderdaad een mooi stukkie. Ken de afdaling naar rechts niet. De beklimming wel, vooral 't laatste stukje (als je het kapelletje in zicht hebt) is een leuk toetje.. :smile:
Je kan boven ook linksaf slaan, is ook een erge leuke en technische afdaling.
Ik zit begin april weer daar in de buurt en zal die afdaling naar rechts eens nemen.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Daar ben je in ieder geval gezegend, voordat je naar beneden gaat! :wink:
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-02-28 20:16, schreef Rodger:
Erhm, en La Roche is in de buurt van?
Ik weet alleen de wat grotere plaatsen
in België en wat plaatsjes in de Ardennen.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Yep, Japs heeft een kaartje waar je je perfect kan op oriënteren

Have fun
Hell was too soft, .....
so I came back
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-03-01 09:18, schreef MR:
Is inderdaad een mooi stukkie. Ken de afdaling naar rechts niet. De beklimming wel, vooral 't laatste stukje (als je het kapelletje in zicht hebt) is een leuk toetje.. :smile:
Je kan boven ook linksaf slaan, is ook een erge leuke en technische afdaling.
Ik zit begin april weer daar in de buurt en zal die afdaling naar rechts eens nemen.
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Als je mij iets laat weten wanneer je ginds bent kunnen we misschien eens in die buurt gaan trainen.
Je kan mijn e-mail adres wel vinden in m'n profiel hé.

Ciao
Hell was too soft, .....
so I came back
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-03-01 10:58, schreef CrazyCarrot:
Daar ben je in ieder geval gezegend, voordat je naar beneden gaat! :wink:

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Yep crazy carrot

En soms kan je dat wel gebruiken
Hell was too soft, .....
so I came back
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-03-01 10:58, schreef CrazyCarrot:
Daar ben je in ieder geval gezegend, voordat je naar beneden gaat! :wink:

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Yep crazy carrot

En soms kan je dat wel gebruiken
Hell was too soft, .....
so I came back
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

En ik dacht dat iedereen zou zeggen: "Dicht bij Houffalize, kan dus niet slecht zijn." Maar Durbuy is precies beter gekend. Schitterende streek wel. Alleen al daarom ben ik blij Belg te zijn. :D
Keep the rubber side down!
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Het is alleen jammer dat ik geen frans spreek, en die belgen daar spreken geen (of willen geen) Nederlands (vlaams :wink: ) spreken.

Maar ik moet zeggen het is inderdaad een super bike gebied. Ben er tot nu toe 1 keer met eigen fiets geweest, maar ik ga zeker vaker!
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-03-01 16:16, schreef CrazyCarrot:
Het is alleen jammer dat ik geen frans spreek, en die belgen daar spreken geen (of willen geen) Nederlands (vlaams :wink: ) spreken.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Sommigen kunnen het wel hoor, maar waarom zouden ze een andere taal leren? Iedereen spreekt toch Frans... :-{
Het rare is dat ze helemaal in het Zuiden meer moeite doen om Nederlands te spreken, terwijl ze hier net over de taalgrens vertikken om ook maar een woord Nederlands te spreken (niet iedereen natuurlijk)
Keep the rubber side down!
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-03-01 16:16, schreef CrazyCarrot:
Het is alleen jammer dat ik geen frans spreek, en die belgen daar spreken geen (of willen geen) Nederlands (vlaams :wink: ) spreken.

Maar ik moet zeggen het is inderdaad een super bike gebied. Ben er tot nu toe 1 keer met eigen fiets geweest, maar ik ga zeker vaker!

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Zeg maar gerust niet willen. Alhoewel dat ze in bepaalde plaatsen zich stilaan beginnen te beseffen dat het belangrijk is voor hun "handel" - meestal winkeltjes, hotelletjes en restaurants.
Hell was too soft, .....
so I came back
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-02-28 16:56, schreef CRAZY D:
Als je in de buurt van La Roche bent, moet je eens zoeken naar het kapelletje "St. Thibaut" in Marcourt. Dit is +/- 8km van La Roche net naast de weg (richting Hotton). Je kan daar net naast een café beginnen klimmen richting kapelletje om dan eens je boven bent de 1e weg rechts terug naar beneden toe te volgen. Als je beneden komt altijd rechts houden. Een leuke combinatie van een zeer zware klim met korte heftige downhill.

Have fun guys. Ik ben er rond Pasen en doe dat zeker nog eens over op mijn training ginds.



</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Ken je de muur van Maboge?? net na de brug als je van de grote weg komt linksop . Als je daar oprijdt eet ik mijn buiten- en binnenband op !! Is 30%, ik zeg het je maar, probeer er eens af te rijden, zelfs dat is niet zo eenvoudig. Die klim lag in de ter ziele gegane Velomediane Verte.

Je kan na de brug ook rechtdoor, via een beekje dezelfde klim, maar wat minder steil, of linksop via het asfalt.
Corine Rulez
Copyright Adri Haine 2004 - ask nicely if you want a copy !
Plaats reactie