MTB Route netwerk Hoge Kempen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Zeer leuke tocht gedaan. Aaneenschakeling van verschillende singletracks in verschillende stukken bos. Niet altijd perfect na te rijden door het draaien en keren, maar dan kies je gewoon een leuk pad. De winterslag terril was mooie afsluiter. Wel koud daarboven. Toch wel pittige klimmetjes. Zat met mijn 34T vooraan redelijk op de limiet.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ja veel moois genoeg daar! Ben vanmorgen even kort de Hoge Kempen ingetrokken, nagenoeg 10 km aan singetrack :-q en ook niet zo bizar druk als Genk verleden week.
¯\_(ツ)_/¯
2-dirty
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 13:33
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur

Weet iemand of de routes geraakt zijn door de wateroverlast van vorige week?
Ik wil graag die kant op om de zwarte route te rijden, maar kan niet echt wat vinden over een actuele status, etc.
In de regio limburg zijn een aantal routes niet meer te rijden door omgevallen bomen, vernielde paden, etc. door het water.

Thanks
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

2-dirty schreef: wo 21 juli 2021, 13:44 Weet iemand of de routes geraakt zijn door de wateroverlast van vorige week?
Ik wil graag die kant op om de zwarte route te rijden, maar kan niet echt wat vinden over een actuele status, etc.
Zondag nog geweest, was heel goed te doen. Enkele spontane ingesleten watergeulen waar je ze niet direct verwacht, maar de grond is inmiddels goed opgedroogd. Fantastisch rijden daar, absoluut een van mijn favoriete plekken. Alleen zijn de vaste routes niet zo heel spannend, omdat ze nagenoeg om alle leuke stukken heen gaan. De zwarte route is een echte marathon-route en is vooral kilometers knallen, verwacht geen technische hoogstandjes.
¯\_(ツ)_/¯
2-dirty
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 13:33
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur

FXII schreef: wo 21 juli 2021, 14:21
2-dirty schreef: wo 21 juli 2021, 13:44 Weet iemand of de routes geraakt zijn door de wateroverlast van vorige week?
Ik wil graag die kant op om de zwarte route te rijden, maar kan niet echt wat vinden over een actuele status, etc.
Zondag nog geweest, was heel goed te doen. Enkele spontane ingesleten watergeulen waar je ze niet direct verwacht, maar de grond is inmiddels goed opgedroogd. Fantastisch rijden daar, absoluut een van mijn favoriete plekken. Alleen zijn de vaste routes niet zo heel spannend, omdat ze nagenoeg om alle leuke stukken heen gaan. De zwarte route is een echte marathon-route en is vooral kilometers knallen, verwacht geen technische hoogstandjes.
Top, dankjewel voor de update! Ik ben wel toe aan een marathon afstand, dus perfect voor nu.
De leuke stukken waar jij op doelt zijn vast alleen voor de locals makkelijk te vinden ;)
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

...en voor de oplettende rijder :lol: maar 'leuke' stukken is ook maar relatief hey, smaken verschillen.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Ben nu in Maaseik op vakantie. Enige suggestie welke track te pakken hier in Hoge kempen?

Liefst wat technischer, meest singletrack en tot een km of 50.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Foxc schreef: za 7 augustus 2021, 19:32 Ben nu in Maaseik op vakantie. Enige suggestie welke track te pakken hier in Hoge kempen?

Liefst wat technischer, meest singletrack en tot een km of 50.
Stuur me even een pm berichtje, ik heb wel wat GPXjes liggen van het gebied direct onder Maaseik (Dilserbos). Noordelijker wordt het minder leuk, imo.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

FXII schreef: di 10 augustus 2021, 16:30
Foxc schreef: za 7 augustus 2021, 19:32 Ben nu in Maaseik op vakantie. Enige suggestie welke track te pakken hier in Hoge kempen?

Liefst wat technischer, meest singletrack en tot een km of 50.
Stuur me even een pm berichtje, ik heb wel wat GPXjes liggen van het gebied direct onder Maaseik (Dilserbos). Noordelijker wordt het minder leuk, imo.
Thanks, vertrek morgen weer dus ik contact je wel even als ik hier weer terug ga. Gisteren een deel van de marathonroute gedaan in de stromende regen. Gladde en modderige boel hier dan!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Gisteren weer een ritje gemaakt, heerlijk weer, prima omstandigheden (niet te nat, maar ook niet (meer) droog en stoffig), super!

Even wat sfeerplaatjes (ook een paar oudere);

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Is de groene Lanaken route een beetje makkelijk te doen voor een onervaren rijder? Komende week zijn we hier in de buurt op vakantie en het lijkt me leuk de route met mijn zoon (13) te rijden. Hij is nog een beginnende MTBer en zeker geen waaghals.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ja, die prima te doen voor een onervaren rijder. Het terrein is redelijk overzichtelijk, zitten een paar klimmetjes in maar geen hele lange. Ik vind Zutendaal (blauw) persoonlijk leuker, die is iets langer (29 km) en iets gevarieerder, daarintegen een iets langer asfaltstuk in het midden. Startpunt bij Pieterheim, kinderboerderij is een prima start met ruime parkeerplaats.

Houdt er rekening mee dat deze routes in beide richtingen gereden kan worden, het kan dus zijn dat je tegenliggers tegenkomt (iets om even in het hoofd te houden op de smalle singeltrails)
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

FXII schreef: ma 25 oktober 2021, 13:30 Ja, die prima te doen voor een onervaren rijder. Het terrein is redelijk overzichtelijk, zitten een paar klimmetjes in maar geen hele lange. Ik vind Zutendaal (blauw) persoonlijk leuker, die is iets langer (29 km) en iets gevarieerder, daarintegen een iets langer asfaltstuk in het midden. Startpunt bij Pieterheim, kinderboerderij is een prima start met ruime parkeerplaats.

Houdt er rekening mee dat deze routes in beide richtingen gereden kan worden, het kan dus zijn dat je tegenliggers tegenkomt (iets om even in het hoofd te houden op de smalle singeltrails)
Bedankt voor de tips. Ik ga meteen even naar de blauwe Zutendaal route kijken. Die is hier ook vlakbij!
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ik weet niet waar je verblijft, indien je wat noordelijker zit is de route van Dilsen-Stokkem ook een goede voor de wat onervaren rijder. Hij zal wellicht hier en daar wat meer op de tandjes moeten bijten bij de klimmetjes maar deze is dan ook een stuk korter (16 km). Zou deze dan wel met de klok mee rijden (is iets gemakkelijker). Hier zit wel een mooi stuk door de voormalige zandgroeve in. De routes van Maasmechelen vind ik persoonlijk de leukste van het Netwerk Hoge Kempen maar deze zijn ook een stuk langer en intensiever.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

FXII schreef: ma 25 oktober 2021, 20:28 Ik weet niet waar je verblijft, indien je wat noordelijker zit is de route van Dilsen-Stokkem ook een goede voor de wat onervaren rijder. Hij zal wellicht hier en daar wat meer op de tandjes moeten bijten bij de klimmetjes maar deze is dan ook een stuk korter (16 km). Zou deze dan wel met de klok mee rijden (is iets gemakkelijker). Hier zit wel een mooi stuk door de voormalige zandgroeve in. De routes van Maasmechelen vind ik persoonlijk de leukste van het Netwerk Hoge Kempen maar deze zijn ook een stuk langer en intensiever.
Tussen Zutendaal en Genk. Het plan is nu om de blauwe lus te gaan rijden en dan de route aan de kant van Zutendaal op te pikken. De Garmin is inmiddels voorzien van de GPX. En dan kijken we wel hoever we komen. En anders steken we ergens tussendoor of laten we de bezemwagen uitrukken om ons weer op te pikken. :-D
Be Nice, Say Hi!
Plaats reactie