Nu we daar toch in de buurt zijn

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Als je daar dan toch bent, is een echte uitdaging net naast de kerk in het centrum van La Roche naar boven te rijden.
Boven kom je dan eerst een kerkhof (is wel toepasselijk) tegen waar het ogenschijnlijk gedaan is, om vervolgens nog een 300 meter extra omhoog te gaan. Boven kom je uit aan een dierenpark. Verderop een leuke downhill die uitkomt op de afdaling van de Baraque Fraiture naar La Roche. Je rijdt er op een smalle weg, maar het is de moeite waard.
Leuke kanttekening ; het is trouwens de enige klim in de Ardennen die geklasseerd is als een col van categorie (bord kom je boven midden in het bos tegen).

Misschien heeft iemand van jullie deze klim reeds in de benen ?
Hell was too soft, .....
so I came back
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-03-01 17:05, schreef CRAZY D:
Als je daar dan toch bent, is een echte uitdaging net naast de kerk in het centrum van La Roche naar boven te rijden.
Boven kom je dan eerst een kerkhof (is wel toepasselijk) tegen waar het ogenschijnlijk gedaan is, om vervolgens nog een 300 meter extra omhoog te gaan. Boven kom je uit aan een dierenpark. Verderop een leuke downhill die uitkomt op de afdaling van de Baraque Fraiture naar La Roche. Je rijdt er op een smalle weg, maar het is de moeite waard.
Leuke kanttekening ; het is trouwens de enige klim in de Ardennen die geklasseerd is als een col van categorie (bord kom je boven midden in het bos tegen).

Misschien heeft iemand van jullie deze klim reeds in de benen ?



</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Ja, ik heb em ooit eens bergaf gedaan :lol: , is nummer 1 in de cotacol in belgie als ik me niet vergis. Op de VTT routes in laroche zitten er trouwens een paar steilere (25 % en meer, echte muurtjes,)
Corine Rulez
Copyright Adri Haine 2004 - ask nicely if you want a copy !
Plaats reactie