Waar in België mooi mountainbiken ?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik zal even zoeken naar de track ... anders hoor je mij wel weer :-q

De track van gisteren was grote delen zeker XC maar er zaten genoeg stukken in waar het een echt trail / all mountain pad betreft en daar goed kunnen genieten van mijn fiets.
Mijn fietsmaat op zijn Trek Procaliber wat een echte XC racer is ging ook lekker.

Wat wel apart was dat op de route helemaal links bovenin bij Stoumont (zie mijn SYS in bovenstaande link) waar je weer terug gaat richting Coo stonden wij nog even op de splitsing stil toen 3 cross motoren van het pad naar beneden kwamen waar wij net gereden hadden.
Zijn nou niet echt de paadjes om het gas even open te trekken dus wij waren erg verbaasd wat zij daar deden ... zij gingen daar rechtdoor richting het plaatsje Stoumont waar zij het bos weer uitgaan richting de brede karresporen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik heb nog even gezocht maar vind alleen uit 2013 een reactie van jou over de 70 km MillMan trail ... maar ik neem aan dat je die niet bedoelt ?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Deze:
kan niet meer schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Is dit iets voor jou ?
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=duvivaxsosemlunf" onclick="window.open(this.href);return false;
TSTM bedankt voor het delen van deze route. Was erg mooi. Veel mooier en technischer dan de vaste routes. :-q
Verder is er nog wel wat leuks daar, genoeg om 2 of drie dagen flink moe te worden.

Deze bedoelde ik bij Remouchamps / Nonceveux:
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=ge ... anguage=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.gpsies.com/map.do;jsessioni ... wssliixskc" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Thanks, ik heb alle 3 GPX bestanden gedownload en zal ze eens op mijn gemak bestuderen :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij Coo is ook nog een leuk rondje. Vanaf het meer naar boven, stukke langs het basin en dan weer naar het meer. En aan de andere kant omhoog en onder de stoeltjeslift weer naar beneden. Maar ik kan geen gpx vinden op internet, alsof ze verwijderd zijn...
Dus als er iemand een linkje heeft.?.

Wel het filmpje gevonden:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie