Waar in België mooi mountainbiken ?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou nog even een dropper monteren, dan blijkt zelfs die procaliber meer te kunnen dan je denkt ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Dat s niet aan mij wat de Trek betreft .... ik rijd de Stanton ook met vaste zadelpen en ben daar ondertussen ook aardig bedreven in.

Ik weet niet of ze de echte spannende delen uit het foto album hebben gelaten maar om een indruk te krijgen wat je kunt verwachten:
http://pat8785.wixsite.com/vttfrancorchampionne/galerie

Er rijden genoeg hardtails tussen dus het is niet een echte "fully-only" tocht :-q
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Komende zondag gaan we met een groep naar Choudfontaine.
Wordt een pittige enduro tocht met 1000hm's en 21 km.

Mss geïnteresseerden?

Groeten!
Laatst gewijzigd door wittereus op vr 10 augustus 2018, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Komende zondag gaan we met een groep naar Choudfontaine.
Wordt een pittige enduro tocht met 100hm's en 21 km.
Pittig ?

Hoe omschrijf je dan 1500 hm's en 65 km ?? :winkie:

(P.S. er is een speciale België of Let's Ride rubriek voor dit soort algemene oproepen ... 8) )
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Prima. Baas boven baas.
Ik hoop dat je zondag mee gaat. Kun je ons mss nog wat leren :winkie:
Ik zal het bij Lets ride posten :-q
Without biking no fun.
Without fun no biking.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik heb ondertussen van mijn fietsmaat begrepen dat het volgende week zondag de 19e niet gaat lukken.

Het wordt dan 9 september of als het bagger weer blijkt met als backup 16 september.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Hoe zit het eigenlijk met de berichten eerder dit jaar dat je daar niet overal meer mocht komen met je mountainbike.
Wordt er nog streng gecontroleerd of valt het inmiddels wel weer mee? (omgeving malmedy in de breedste zin van het woord)
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Er was wel sprake van dat je in Malmedy alleen nog maar op de offciele MTB tracks mocht maar nu hoor je er niets meer over.
Nu blijkt handhaven in België toch al niet zo erg fanatiek te gebeuren.

Laat die paar controleurs lekker in de bossen van Malmedy (als ze er überhaupt rondlopen) en ik ga wel in de buurt van Stavelot fietsen :winkie:
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

suravida schreef:Ik zou nog even een dropper monteren, dan blijkt zelfs die procaliber meer te kunnen dan je denkt ;-)
Heb met m'n Procaliber de routes van Malmedy gebiked met Pinksteren en dat ging verrassend goed!! :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dè Ardennenkenner (en niet alleen daar) op ons forumpje is lowie...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik gok dat Lowie het officiële standpunt aanhangt.
In de praktijk is het regeltje nr zoveel, en handhaving in Belgie is nog moeizamer / slechter dan in NL.
Maar als ze je aanhouden ben je in overtreding.
Belgie is binnen de EU het land met de strengste regelgeving en de slechtste handhaving.
Dus...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Kasterlee/Lichtaart zijn tochtjes. Goed voor de gemiddelde rijder. Niets speciaals, wel wat uitdagingen her en der maar zeker mooi.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Komende zondag gaan mijn fietsmaat en ik de toertocht Francorchampionne narijden o.b.v. de GPX file.
Zie de kaart in mijn reactie op de vorige pagina van 9 augustus.

Het is één van de mooiste toertochten en voor mij belangrijk is ook dat je wat van de omgeving mee krijgt en de mooie vergezichten over de vallei zoals boven Coo met o.a. uitzicht op het meer.
In de bossen rijden is ook leuk maar alle bomen lijken op elkaar dus alleen daarvoor bijna 3 uur rijden vind ik dan minder interessant.

Op mijn wensenlijstje staat ook nog de omgeving Echternach (de Mill Man route) maar dat is net te ver om op één dag heen en weer te rijden.
Wellicht volgend jaar een weekendje van maken.
Laten we eerst maar kijken hoe de Belgie tocht bevalt.

We starten in Francorchamp en doen dan La Gleize - Stoumont - Coo - Trois-Points - Stavelot en weer terug naar Francorchamps.
65 km met >1.500 hm moet voldoende uitdaging bieden :winkie:
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Om antwoord te geven op de titel van dit topic ... zie onderaan deze pagina in mijn SYS:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=465
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Oystein schreef:Komende zondag gaan mijn fietsmaat en ik de toertocht Francorchampionne narijden o.b.v. de GPX file.
Zie de kaart in mijn reactie op de vorige pagina van 9 augustus.

Het is één van de mooiste toertochten en voor mij belangrijk is ook dat je wat van de omgeving mee krijgt en de mooie vergezichten over de vallei zoals boven Coo met o.a. uitzicht op het meer.
In de bossen rijden is ook leuk maar alle bomen lijken op elkaar dus alleen daarvoor bijna 3 uur rijden vind ik dan minder interessant.

Op mijn wensenlijstje staat ook nog de omgeving Echternach (de Mill Man route) maar dat is net te ver om op één dag heen en weer te rijden.
Wellicht volgend jaar een weekendje van maken.
Laten we eerst maar kijken hoe de Belgie tocht bevalt.

We starten in Francorchamp en doen dan La Gleize - Stoumont - Coo - Trois-Points - Stavelot en weer terug naar Francorchamps.
65 km met >1.500 hm moet voldoende uitdaging bieden :winkie:
Ik heb ergens in een topic een linkje geplaatst naar een enduro track bij Echterach. Die is leuker dan de Millman.
Millman is wat tam (maar het landschap is mooi) zoek dat topic ff en stuur me ansers een bericvtje, dan zoek ik opnieuw.
Bij Coo TroisPonts en Stavelot is ook een enduro track. En ook bij Remouchamps/Nonceveux ligt er een.
Ik denk dat die beter bij je Sherpa passen dan een (saai) xc rondje. Zelfde landschap, meer uitdaging!

Have fun!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie