Camping Ardennen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
JeremyMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 februari 2018, 14:37

Binnenkort MTB-en in de Ardennen. Wie heeft er een goede tip voor een camping die geschikt is voor de alleen reiziger / avonturier? Bijvoorbeeld met een groot trekkersveld o.i.d.?
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Waar ga je heen?
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Camping Du Moulin, Malady of Camping Chalet weekend, Stoumont
Always ride with a smile!!!!!!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Johnny D schreef:Camping Du Moulin, Malady of Camping Chalet weekend, Stoumont
Ik kan John alleen maar bijtreden. 2 topcampings voor wie rust zoekt en prachtige trails.
Camping du Moulin in Malmedy ligt middenin al het fraais .
Camping Chalet-Weekend ligt vlakbij de heftige trails van Remouchamps-Ninglinspo en Stoumont-La Gleize-Coo en Solosride.
JeremyMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 februari 2018, 14:37

Ben op du Moulin geweest. Bedankt voor de tip. Helemaal zoals Lowie het beschrijft.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hoe gezellig was de eigenaar?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

ThaSingleTrackMastah schreef:Hoe gezellig was de eigenaar?
Hoe bedoel je?? Er is nu al 2 seizoenen een nieuwe eigenaar. En ze doen het op hun manier best goed. Maar ik ben niet zo veeleisend :-q
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aha, das goed nieuws!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Klinkt als een goede suggestie, Camping chalet weekend, alleen is die gesloten, voor nu (ivm ongeval eigenaresse).

Ik wil de 4 trail centra af in Spa, Aywaille, Esneux en Chaudfontaine en zoek in die rechthoek een geschikte camping.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik zat twee weken geleden op Camping Arkeo, foto's kun je terugvinden in mijn Crumble topic.

Kleine gemoedelijke camping aan het water, gezellige Nederlandse eigenaren en 20 autominuten naar Spa. De Aywille/Remourchamps-trails starten een kilometer of twee van de camping af, dat is mooi opwarmen voor je moet klimmen.

Ik was met een kleine tent, fiets en auto. Alles uit de auto in de tent gemikt, fietsen vanuit de camping en bier hing met een scheerlijn in de rivier voor de tent zodat er na de fietsrit twee koude biertjes voorhanden waren. Camping is klein, simpel en kost geen donder. Ik was voor drie nachten met stroom 45 euro kwijt.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ja leuk maar je mag daar je auto niet bij je tent zetten wat ik bloed irritant vind… moet op een aparte parking.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ja, das waar. Maar 100 meter lopen naar de auto is ook geen groot probleem toch?

Tenzij de tent klein is en je de auto als opslag gebruikt, dan is het inderdaad niet fijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DuReal schreef: wo 27 april 2022, 07:37 Ja leuk maar je mag daar je auto niet bij je tent zetten wat ik bloed irritant vind… moet op een aparte parking.
Dat leest als een meerwaarde. Ik ga naar die camping 🏕
MarkMeisner schreef: di 26 april 2022, 21:50 Ik zat twee weken geleden op Camping Arkeo, foto's kun je terugvinden in mijn Crumble topic.

Kleine gemoedelijke camping aan het water, gezellige Nederlandse eigenaren en 20 autominuten naar Spa. De Aywille/Remourchamps-trails starten een kilometer of twee van de camping af, dat is mooi opwarmen voor je moet klimmen.

Ik was met een kleine tent, fiets en auto. Alles uit de auto in de tent gemikt, fietsen vanuit de camping en bier hing met een scheerlijn in de rivier voor de tent zodat er na de fietsrit twee koude biertjes voorhanden waren. Camping is klein, simpel en kost geen donder. Ik was voor drie nachten met stroom 45 euro kwijt.
Dank voor de tip. Klinkt als een goede spot.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

A bout du monde in Engreux
Laatst gewijzigd door Arjan1 op za 20 augustus 2022, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Arjan1 schreef: zo 31 juli 2022, 08:31 A bout du monde in Esneux
Misschien ligt het aan mijn Google kwaliteiten, maar die camping vind ik alleen bij houffalaize .
Plaats reactie