Genkse singletracks

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
sergedaniels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 25 maart 2021, 22:10

Afbeelding
ook in de winter is Genk de moeite
Master pancake
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Zou graag eens kennis maken met de omgeving Genk, echter totaal niet bekend aldaar.

Heeft iemand een gpx van een leuke route?
PLONS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 22:51

leon23128 schreef: wo 19 mei 2021, 08:51 Zou graag eens kennis maken met de omgeving Genk, echter totaal niet bekend aldaar.

Heeft iemand een gpx van een leuke route?
Hier kan je zeker mee beginnen !

https://www.trailforks.com/route/waterschei-wesley1988/
Oud Maar Niet Wijs
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Thanks! Flink wat hoogtemeters, leuke uitdaging. Te doen met een XC hardtail?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zou de Hoge Kempen kant van Genk nu maar ff mijden, daar zijn ze momenteel op zoek naar een op hol geslagen scherpschutter die de Belgische Jaap van Dissel had bedreigd :wink: . Schijnt zich mogelijk te hebben verstopt in de bossen aldaar...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

inderdaad best even wegblijven. staan boetes op van 200€ en daar zit 250 man politie om u te bekeuren :-D :-D
2021 specialized epic expert carbon 29
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Haha ach, maakt het een beetje spannend toch? :-D

Nee deze komt op mijn to-ride lijstje, hopelijk is het binnenkort weer veilig!
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Ter info: in Waterschei is het stukje op de talud langs het vliegveld Zwartberg sinds kort "off-limits" en wordt er op sommige weekends ook actief gecontroleerd en beboet!
Er staat een duidelijk bordje in het midden van het pad, dus je kan het eigenlijk niet missen.
Gebruikersavatar
nwlp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 7 juni 2021, 11:06
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel + YT CAPRA

StijnVDS schreef: di 25 mei 2021, 10:34 Ter info: in Waterschei is het stukje op de talud langs het vliegveld Zwartberg sinds kort "off-limits" en wordt er op sommige weekends ook actief gecontroleerd en beboet!
Er staat een duidelijk bordje in het midden van het pad, dus je kan het eigenlijk niet missen.
En Agentschap Natuur en Bos is weer een stap verder gegaan... er zijn zelfs boompjes half doorgezaagd en over de trails gelegd... ik begrijp dit echt niet meer...omdat ANB vindt dat wij MTB-ers de natuur beschadigingen verlagen zij zich tot dit niveau... te laag voor woorden.

Hopelijk brengt het nieuwe MBF een oplossing en kan er zoams fatsoenlijke mensen in dialoog gegaan worden.

Hierbij een oproep om dit charter te onderteken en je eraan te houden...en voorlopig van de illegale trails weg te blijven... jammer genoeg, want ook deze terhil zou veel mogelijkheden bieden om een waar MTB hemeltje ervan te maken.

P-)
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Ik overweeg een keer (zaterdag of zondag) deze omgeving te gaan verkennen. Iemand een suggestie voor een toffe GPX. 50 -70 km is prima. Die van Plons ook gezien en is zeker ook een optie :-q
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ik heb wel wat liggen, echter wel wat korter. Stuur maar even een pm!
¯\_(ツ)_/¯
michiel95
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 1 oktober 2021, 19:55

Woon sinds kort in Genk en begonnen met mountainbiken, tot nu toe enkel de groene kattevennen route gedaan en poging tot “meiberg st” maar daar heb ik helaas moeten terugdraaien omdat deze vol lag met bomen en snoeisel…

Leuke gpx van locals (dus niet op routeyou, Trailforks…) ontvang ik graag!
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Vergeet niet de westkant van Genk! In het bos bij het Ikea terrein (richting natuurgebied de Teut en hemelsbreed gezien vlakbij terril Winterslag) liggen ook mooie (illegale) singletracks. Helaas geen gpx, want ik fiets nooit met GPS oid. Zou ik misschien eens moeten doen, want na 2 jaar in Zonhoven te hebben gewoond, ontdek ik nog steeds regelmatig nieuwe trails ;) (heeft ook z'n charme uiteraard).
Waterschei heeft ook leuke singletracks, maar ze zijn daar flink aan het "bouwen". Het deel tussen de twee terrils wordt afgesloten rustgebied en de kale terril krijgt trappen/wandelpaden. Ik weet niet wat dat met de singletracks om de terrils gaat doen.....zal het in de gaten houden aangezien ik daar wekelijks ga 'trailrunnen' (sorry ;) ) vanuit mijn werk in de pauze.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ja, das inderdaad een goeie. Vanaf de snelweg gewoon bij Hengelhoef/Kelchterhoef er van af, en bij Hengelhoef(se Dreef) gratis parkeren. Vanuit daar direct de singletrails op!
¯\_(ツ)_/¯
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Ik zou dan eerder parkeren an de andere kant van de E314, bij de Teut (Wagemanskeel). Op de heide bij Hengelenhoef zijn een aantal 'trails' geblokkeerd/afgezet door ANB. De kant van Hengelenhoef sla ik daarom tegenwoordig over (maar misschien ken ik niet alle trails daar goed).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Plaats reactie