Uitdagende routes nabij Maastricht

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Komend weekend ga ik samen met een vriend naar Maastricht. Doel is om een paar toffe en uitdagende mtb trails te fietsen.
De route van de st. Pietersberg en de blauwe lus (nr.38) bij Ninglinspo willen we graag gaan doen. Wat zijn nog meer toffe routes in de omgeving? We houden van singletracks, hoogtemeters, roots, berms, drops, rocks enz.
Liefst max 50 min. rijden vanuit Maastricht. Tevens beschikken wij (nog) niet over een GPS, dus we zullen het met uitgepijlde routes moeten doen. Suggesties?

Groetjes,

David
Juh!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb je een gps?
XC
-O2bike roadbook van Nonceveux (gaat ook door Ninglingspo)
-Rode route van Theux

Beetje wilder
-Enduro d Ambleve.

Met een beetje googlen zijn de gpx tracks wel te vinden.

Anders eens kijken bij Let's Ride en aanhaken bij het Aachenerwald.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik lees dat je geen GPX heb. dan kun je het best naar de Voerstreek fietsen en daar de Bordjes van de routes van de Voerstreek volgen. Blauw en zwart enz. en de route van Epen /'Vijlen is ook wel leuk. Bij deze routes vind je links of rechts van de routes zat uitdagende paden. En anders richting Vise fietsen en daar wat wandelpaden zoeken.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kaasopjepannenkoek schreef: ma 25 februari 2019, 14:14Tevens beschikken wij (nog) niet over een GPS, dus we zullen het met uitgepijlde routes moeten doen. Suggesties?
1) Een GPS regelen, wat op je telefoon installeren, ... Alles met bordjes is een (bijzonder) slap aftreksel van wat er te vinden is.
2) Ofschoon er bij Chefna wel een paar niet onaardige stukjes inzitten, gaat dat ook zeker op voor de 38 waar je met een grote boog om al het leuks rijdt.
3) Chaudfontaine / Sart Tilman, edoch meer verbindingsroute over het asfalt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 25 februari 2019, 16:02 Heb je een gps?
XC
-O2bike roadbook van Nonceveux (gaat ook door Ninglingspo)
-Rode route van Theux

Beetje wilder
-Enduro d Ambleve.

Met een beetje googlen zijn de gpx tracks wel te vinden.

Anders eens kijken bij Let's Ride en aanhaken bij het Aachenerwald.
Die GPS moet er komende maand nog komen. Voor onze mtb week in de Vogezen wil ik er wel gebruik van gaan maken. Lees elders op het forum over de mogelijkheden en dat maakt mij zeker enthousiast.
Ik houd Let's Ride in de gaten. Zeker als ik dit jaar wederom die kant op ga!
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

wibas schreef: ma 25 februari 2019, 18:45 Ik lees dat je geen GPX heb. dan kun je het best naar de Voerstreek fietsen en daar de Bordjes van de routes van de Voerstreek volgen. Blauw en zwart enz. en de route van Epen /'Vijlen is ook wel leuk. Bij deze routes vind je links of rechts van de routes zat uitdagende paden. En anders richting Vise fietsen en daar wat wandelpaden zoeken.
Bedankt voor de tip. Misschien voor de huidige situatie wel de beste optie :)
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

cheeta schreef: di 26 februari 2019, 00:27
Kaasopjepannenkoek schreef: ma 25 februari 2019, 14:14Tevens beschikken wij (nog) niet over een GPS, dus we zullen het met uitgepijlde routes moeten doen. Suggesties?
1) Een GPS regelen, wat op je telefoon installeren, ... Alles met bordjes is een (bijzonder) slap aftreksel van wat er te vinden is.
2) Ofschoon er bij Chefna wel een paar niet onaardige stukjes inzitten, gaat dat ook zeker op voor de 38 waar je met een grote boog om al het leuks rijdt.
3) Chaudfontaine / Sart Tilman, edoch meer verbindingsroute over het asfalt.
Een slap aftreksel :D ik trek mijn conclusies. Nog even geduld dan voordat we de toffe trails kunnen berijden dus.
Juh!
Plaats reactie