Florenville

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Geen mooi verslag over een prachtige route bij Florenville helaas. Voor €6,- een kaart gekocht bij de locale VVV en parcour 6 gaan fietsen. Ruim 40 km en een kleine 700 hoogtemeters. De omgeving is prachtig, en ook de bewegwijzering is redelijk. 1 Bordje ontbrak, wel vervelend waren de vele bordjes op of achter de kruising waardoor je moest stoppen in een afdaling om te kijken waar je heen moest. GPS is wel aan te raden. In de veronderstelling dat je de route gaat fietsen voor de omgeving want man wat een taai rondje. Geen enkele meter singeltrack of iets wat er op leek, ongeveer de helft asfalt en de rest brede grindwegen. Geen idee wat het idee was achter deze route (buiten jachtgebieden om of gewoon weinig verstand van mtb routes) maar ik vond het toch wel bijzonder. Lijkt me toch voor zo'n gebied een mooie manier om wat extra tourisme aan te trekken?

Ik denk ik schrijf toch maar een soort van recensie, ik kon op het forum niets over Florenville vinden, maar voor een volgende bezoeker zou ik zeggen, zoek ff verderop een leuk rondje. Mijn door Garmin bedachte rondje vond ik stukken leuker.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
sytam
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 augustus 2009, 12:47
Mijn mountainbike: lijkt op de rest

Afgelopen augustus heb ik toevallig ook route 6 gereden, samen met een vriend die vlakbij de route op een camping stond.
Wij hebben hem zonder gps goed kunnen rijden. Eén keer hebben we even moeten terugrijden omdat we afslag hadden gemist.

Maar inderdaad vooral asfalt en eigenlijk bevat alleen het laatste deel van de route wat brede onverharde grindpaden. Mag in mijn ogen de naam MTB route niet hebben, maar er zijn meer VTT routes in Wallonie die je op de racefiets kunt doen :(( . Op een stadsfiets met een paar versnellingen is deze route ook prima te rijden.

De drukke wegen die het gebied kruisen zijn vermeden, je kunt dus wel prima van het mooie landschap genieten. Ook leuk op zijn tijd maar als je een beetje technische uitdaging wilt, dan adviseer ik ook om wat verder te zoeken. Een gps route in laden kan ook, want ongetwijfeld zijn er wel mooie routes te ontdekken in dat gebied.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Ja klinkt alsof we inderdaad een beetje dezelfde bevindingen hebben. Idd wel zonder GPS te doen, maar niet geweldig aangegeven vond ik omdat de bordjes vaak half in de bocht staan en je dus niet lekker door kan. Ik verbaas me er vooral over dat je met zulk mooi terrein niet een mooie track neerlegt. Al is het maar 5 of 10 km. Ik zag regelmatig jochies op mtb's in dorpen een beetje wheelies maken en klooien, wat toeristen erbij....Tja ik zal het wel niet snappen...
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Plaats reactie