Stoneman Arduenna

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

lowie schreef: vr 14 augustus 2020, 22:25 Met 8 boterhammen, 2 rijsttaartjes, 4 energiekoeken, 4 repen, 2 gellekes, 2 bananen en 3 liter aan drank kom ik toch een heel end :wink:
Ik was na 110 km al die zoete rommel gewoon zat. Zou de volgende keer misschien wel een eigen pasta salade meenemen. Maar een lekkere hamburger met frieten is ook niet te versmaden op zo’n tocht. Zeker als je hem in 1x rijdt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

afgelopen weekend deze Stoneman voor de 2ekeer gedaan. blijft geweldig, hij word behoorlijk populair. De meeste hotels aan de route zitten hele week vol, dan is het lastig om hem in 2 of 3 dagen te rijden. En in 1 dag 180km met 4100Hoogte meters, waarvan er ook nog aardig wat klimmeters van 30% , kan ook lang niet iedereen. Zitten ook onzettend mooie stukken tussen vooral het noorderlijke deel. Ik heb gemerkt dat er ook veel deze route rijden zonder zich aan te melden. Vooral de Nederlanders vinden de 12,5 euro schijnbaar te duur.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Toch fijn om te lezen dat zovelen dit een mooie belevenis vinden.
Het blijft een prachtige streek.
Los daarvan : ik houd dus echt niet van gravelpaden, of ze moeten leiden naar leuke technische paden. En net het mountainbike-aspect is toch soms ver zoek in deze tocht. Perfecte gravel-rit in wondermooie landschappen !

oh ja, @Wibas : toch je hellingmetertje wat bijstellen of er niet op vertrouwen - mijn oudere benen halen geen hellingen meer van 25%, en ik ben nergens moeten afstappen :)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Vergeet niet dat wij dit type landschap niet hebben in Nederland. Dat zal wellicht een rol spelen waarom veel mensen het rondje zo waarderen.

Om precies die reden wil ik 'm ook graag een keertje doen. Gewoon onbezorgd genieten van de mooie omgeving. Even er tussenuit. De meer technische paadjes komen dan een andere keer wel weer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja precies.
Maar Lowie weet wat daar nog meer voor mooie uitdagende paadjes liggen, en dan valt dit wat tegen, ookal is het landschap nog zo mooi.
Maar laten we eerlijk wezen180km van Lowie zn paadjes,dat wordt een stuk zwaarder.
En al die mooie paadjes, daar mag je niet meer fietsen van de veldwachters.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 2 september 2020, 16:47 Ja precies.
Maar Lowie weet wat daar nog meer voor mooie uitdagende paadjes liggen, en dan valt dit wat tegen, ookal is het landschap nog zo mooi.
Maar laten we eerlijk wezen180km van Lowie zn paadjes,dat wordt een stuk zwaarder.
En al die mooie paadjes, daar mag je niet meer fietsen van de veldwachters.
Waarom zou het 180 km moeten zijn ? Omdat het zo stoer klinkt ? Solo's Ride Full is 65 km korter met evenveel hoogtemeters. (Helaas is de website niet meer online)
En wat die "verboden" paadjes betreft : het gaat de goede richting uit - de contacten met de overheid en politiekers zijn veelbelovend - momenteel zijn het vooral de "wilde" enduro-paden die nog geviseerd worden
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, omdat het stoer is.
Ik denk dat dit concept met 180 km meer mensen aantrekt dan wanneer het 100 of 120 km zou zijn.
Hoe mooi (of zwaar) die 120km dan ook zijn tov deze 180.
Mensen zien de naam en de afstand en voelen zich aangesproken/uitgedaagd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat is wel een beetje het idee van een Stoneman volgens mij. Een forse afstand overbruggen en genieten van de natuur.

Ik vind het alleen vreemd dat er toch iets van een competitief element is opgenomen door onderscheid te maken tussen finishers die het in 1, 2 of 3 dagen doen. Dat staat naar mijn idee haaks op de manier waarop ze het concept presenteren.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou doe mij maar 100-120 echt mtb km’s. Volgend jaar doe ik alleen de noordelijke lus. Of ik rijd de tocht op de gravelbike.

Wel in 1 dag dan. Dat vind ik dan wel weer een leuke uitdaging.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Na vandaag is deze route gesloten lees ik net. Zal wel vanwege de jacht zijn denk ik dan?

April 2021 mag het weer. Jammer, ik speelde nog met de gedachte om een paar dagen naar de Ardennen te gaan en deze route dan mee te pakken om nog wat van het natuurschoon te genieten. Het zal voor een andere keer zijn.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Noordelijke lus gaat toch voornamelijk over bestaand wandel en mtb gebied. Weet niet of de afsluiting daar ook geldt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Alles is openbaar terrein, je zal enkel niet meer officieel kunnen rijden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als er gejaagd wordt,, dan is er een stuk bos afgesloten. Dan moet je omrijden, of je track loopt dood.
Erg lastig discussieren met een Waal met een jachtgeweer in z'n handen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 16 september 2020, 16:09 Erg lastig discussieren met een Waal met een jachtgeweer in z'n handen...
Precies, hij zal maar uit z'n slof schieten 8)
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misterelmo schreef: zo 20 september 2020, 22:15
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 16 september 2020, 16:09 Erg lastig discussieren met een Waal met een jachtgeweer in z'n handen...
Precies, hij zal maar uit z'n slof schieten 8)
:o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie