Dagje Ardennen - is Solo's Ride nog rijdbaar?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Hallo,

Aangezien eind juni de RDHF gecanceld is, zouden we een alternatieve route willen rijden die dag in de Ardennen. Eigenlijk komen we daar allemaal iets te weinig en reden we in het verleden te vaak de aangeduide "VTTs" (De Waalse Bloso toertjes) als we op ons zelf rijden en de BAMS welke we konden meepikken. (Blijft toch handig zo'n afgepijlde route met bevoorrading).

Ik lees af en toe eens iets over Solo's Ride en die tracks die zij in elkaar geknutseld hebben (MMMM, EEEEE?). Ondertussen zijn de makers van deze parcours hier mee gestopt, maar ik vraag mij af of deze nog berijdbaar zijn of daar gewoon stukken van zijn die na 4/5 jaar terug dichtgegroeid zijn of afgesloten.

Als iemand een leuk alternatieve GPX kent? We zoeken zowat een RDHF vervangrit (technisch (maar geen Enduro), veel hoogtemeters, trail, rond de 50-60km). Of misschien moeten we eens afzakken naar Aywaille. Daar lijken ook wel paar leuke stukken te liggen.

Ik heb ook gezien dat ze van de Grand Raid Godfroy vaste permanente routs gemaakt hebben in Bouillon, maar heb wat schrik dat dit dan weer te veel brandwegen zijn en te weinig leuke single-tracks / trails. Tenzij iemand hier al ervaring mee heeft
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Die gps van solo ride zijn ook aardig enduro achtig. En vaak zitten daar paadjes bij die verboden zijn voor MTBers. De route in Boullon zijn meer cx achtig en kennen mooie afdalingen. Ik zal zeggen begin daar mee.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgens mij zijn de tracks van Solos Ride juist off line gehaald omdat het gebruik ervan uit de hand liep.
Er zitten veel trails in die niet vrij toegankelijk zijn. Er staat geen hek omheen, maar veel priveterrein enz.
Ook mag je in B eigenlijk niet fietsen buiten de officiele routes.
1 biker is nog geen probleem, 1000 wel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ok, goed om te weten. Gaan we skippen dan en ons op iets anders richten.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ik denk dat we eens richting Aywaille gaan afzakken.
Daar een toertje in elkaar steken met een paar leuke trails ertussen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Rasmazzer schreef: za 6 juni 2020, 12:00 Ik denk dat we eens richting Aywaille gaan afzakken.
Daar een toertje in elkaar steken met een paar leuke trails ertussen.
Kijk maar eens op Trailforks in omgeving Aywaille...
Plaats reactie