Leuke route-app België/Frankrijk?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
swa100
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 12:35

Hallo allen,

Wij hopen in de zomer eventjes te kunnen genieten van een vakantie in de ardennen. In NL gebruiken we de mtbRoutes app i.c.m. route.nl om zo leuke routes te fietsen. Weten jullie of er goede apps zijn voor België/Frankrijk? Het hoeven niet per se echte mtb trails te zijn, gewoon leuke fietsroutes door de bossen en stukjes over wegen zijn ook welkom!

Alvast bedankt!
swa100
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 12:35

Zojuist overigens Komoot ontdekt. Kennen jullie een website/forumlocatie waar mogelijk wat toffe routes in de Franse/Belgische Ardennen te vinden zijn?

Edit: zojuist op trails.bike gestuit. Leuke website met toch weer een paar routes in België. Helaas niet in Frankrijk.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

https://www.utagawavtt.com/

Deze heb ik wel eens gebruikt tien bij CenterParcs in FR waren
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
swa100
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 12:35

wpee schreef: za 6 juni 2020, 22:15 https://www.utagawavtt.com/

Deze heb ik wel eens gebruikt tien bij CenterParcs in FR waren
Bedankt, heb direct 3 veelbeklovende routes gevonden!
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

routeyou.com!

zoals Komoot maar nog veel meer filtermogelijkheden
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Trailforks wordt in sommige regio’s gebruikt. Als er segmenten op trailforks staan met een rating is er vaak ook wel een route te vinden die daar overheen gaat. En Strava. Ik heb daar wat rondjes van locals als GPX gedownload. Die routes zijn ook uitgepijld maar soms is het makkelijk de bordjes te missen of mist het hele bordje. Zomaar blind een rondje van een ander rijden zou ik niet zo snel doen. Ik heb die fout een paar keer gemaakt en alle keren moest er door rivieren gewaad worden die blijkbaar wel droog stonden toen de GPX werd opgenomen.
Plaats reactie