GPX bestanden Houffalize (niet de vaste routes) gezocht

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

We zijn al meerdere weekenden geweest, en de vaste routes zijn leuk, met name route 6. Maar nu bijna iedereen een gps heeft uit ons groepje, willen we graag wat nieuwe paden ontdekken. Ik heb al wat rondgezocht op het forum maar kom nog niet echt tot resultaat. Wie kan me helpen aan een aantal fijne, technische routes rondom Houffalize? Of een plek om ze te zoeken? Trailforks staat niet zo veel op. Dank alvast!
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

De routes van Le Roc d’Ardenne downloaden wij altijd. Zijn vaak wel lange routes maar die kan je mooi als leidraad gebruiken. Als je wat moois ziet in de buurt dan duik je gewoon dat pad in. Wij gaan 25 juli weer, alleen was er dit jaar dus helaas geen evenement waar wij het van kunnen kopiëren.
OneTwoTen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 april 2020, 09:59

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Waar download je die vandaan, @Borry? Ik ga komend weekend naar Houffalize en wil naast een paar vaste routes misschien ook een niet vaste route proberen.
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Sorry ik bedoelde de BeMC. Die kan je downloaden @ www.bemc.be
OneTwoTen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 april 2020, 09:59

Ik heb de routes gevonden op de website, maar ze zijn helaas niet downloadbaar. Ik zie een GPX knop, maar die is niet klikbaar. Waarschijnlijk omdat het dit jaar niet door gaat. Heb jij of heeft iemand anders toevallig nog GPX routes van voorgaande jaren? En zijn er toevallig ook andere vergelijkbare tochten/races in de buurt met GPX?
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Ik zal even zoeken of ik ze nog op de computer heb staan.

Edit: van 2017 heb ik de nog op de mail staan. Van 2018 en 2019 moet ik even zoeken in de bestanden. Maar als je mij je e-mailadres doet dan kan ik ze sturen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wat ik doe als ik ergens routes zoek waar geen “officiële” routes zijn is het volgende:

1) Ga naar Strava op de pc.
2) Klik op “segment explore”
3) Ga naar het gewenste gebied, zoom daar in en kies een segment wat er interssant uitziet, klik daar op.
4) Klik op “view details”
5) Uit de ranking lijst die je dan ziet klik je op een datum, het beste kies je eentje die recent is en een beetje hoog staat.
6) bekijk zijn gereden route (even omhoog scrollen en uitzoomen op de kaart)
7) als het je wat lijkt kun je met een gpx add-on de gpx downloaden. (beschikbaar voor Firefox en Chrome andere weet ik niet)
8) eventueel de stappen 5 t/m 8 of 3 t/m 8 herhalen.

Zo heb ik vorige week nog een aantal routes voor Terschelling binnen gehaald.
Mogelijk moet je hiervoor een betaalde strava account hebben. (Heb ik)
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
OneTwoTen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 april 2020, 09:59

Borry, je hebt een PB, thanks!
Via Strava is ook wel een goeie. Alleen is het misschien wat lastiger in te schatten hoe (leuk) de route is, maar ik zal het eens gaan checken.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mad Wally schreef: ma 22 juni 2020, 10:08 Wat ik doe als ik ergens routes zoek waar geen “officiële” routes zijn is het volgende:

1) Ga naar Strava op de pc.
2) Klik op “segment explore”
3) Ga naar het gewenste gebied, zoom daar in en kies een segment wat er interssant uitziet, klik daar op.
4) Klik op “view details”
5) Uit de ranking lijst die je dan ziet klik je op een datum, het beste kies je eentje die recent is en een beetje hoog staat.
6) bekijk zijn gereden route (even omhoog scrollen en uitzoomen op de kaart)
7) als het je wat lijkt kun je met een gpx add-on de gpx downloaden. (beschikbaar voor Firefox en Chrome andere weet ik niet)
8) eventueel de stappen 5 t/m 8 of 3 t/m 8 herhalen.

Zo heb ik vorige week nog een aantal routes voor Terschelling binnen gehaald.
Mogelijk moet je hiervoor een betaalde strava account hebben. (Heb ik)
Mooie tip en heb net even gekeken, maar strava kent alleen wielrennen wat dat betreft en lijkt voor veel regio's dus ook alleen asfalt te pakken. Of doe ik iets verkeerd?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

balboa schreef: di 23 juni 2020, 22:49
Mad Wally schreef: ma 22 juni 2020, 10:08 Wat ik doe als ik ergens routes zoek waar geen “officiële” routes zijn is het volgende:

1) Ga naar Strava op de pc.
2) Klik op “segment explore”
3) Ga naar het gewenste gebied, zoom daar in en kies een segment wat er interssant uitziet, klik daar op.
4) Klik op “view details”
5) Uit de ranking lijst die je dan ziet klik je op een datum, het beste kies je eentje die recent is en een beetje hoog staat.
6) bekijk zijn gereden route (even omhoog scrollen en uitzoomen op de kaart)
7) als het je wat lijkt kun je met een gpx add-on de gpx downloaden. (beschikbaar voor Firefox en Chrome andere weet ik niet)
8) eventueel de stappen 5 t/m 8 of 3 t/m 8 herhalen.

Zo heb ik vorige week nog een aantal routes voor Terschelling binnen gehaald.
Mogelijk moet je hiervoor een betaalde strava account hebben. (Heb ik)
Mooie tip en heb net even gekeken, maar strava kent alleen wielrennen wat dat betreft en lijkt voor veel regio's dus ook alleen asfalt te pakken. Of doe ik iets verkeerd?
Strava kent zeker ook mtb segmenten, maar wellicht niet daar in de buurt. Door goed op de kaart te kijken kan je mogelijk onverharde segmenten vinden, vooral richten op stippellijntjes (onverhard denk ik). Deze bijvoorbeeld https://www.strava.com/activities/18428 ... 6212139408 of deze https://www.strava.com/activities/25950 ... 5136305480
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Trailforks is niet zo gekend in Wallonië maar er staat wel wat op ... https://www.trailforks.com/region/belgi ... on=5.75921


En hou er rekening mee dat je officieel alleen mag fietsen op paden > 1,5meter en daarvoor voorziene routes en dat dit momenteel hardhandig gecontroleerd en beboet wordt
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Ik raad voorlopig iedereen aan om op te letten om te biken op singletracks buiten de uitgezette vaste routes.
Wettelijk gezien mag je niet fietsen op paden die smaller zijn dan 1 meter.
Momenteel wordt het gedoogbeleid niet meer overal toegepast en wordt er effectief beboet.
MBF Belgium is bezig om overleg te plegen met de overheid om de gedateerde wetgeving te veranderen.

Ik heb er op verschillende plaatsen al voor gewaarschuwd : de toekomst van mountainbiken in België (en dus in Wallonië) staat op het spel.
Het is erg belangrijk om de petitie te ondertekenen zodat we een sterke basis hebben om met de overheidsinstanties te overleggen over het gebruik van paden om te biken.
Om sterk te staan moet er ook wel wat inzet van onze kant komen.
Dus : lees het manifest eens door en
PLEASE : SIGN !!!
https://mbf-belgium.typeform.com/to/NKE ... weotezXzL8

en @Luhmann : ik zou de (dikwijls) illegale Trailforks-tracks voorlopig niet meer rijden
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

lowie schreef: zo 28 juni 2020, 23:44 @Luhmann : ik zou de (dikwijls) illegale Trailforks-tracks voorlopig niet meer rijden
Lowie, misschien even met de lokale trailforks moderator overleggen wat te doen met de illegale tracks op trailforks.
Ik weet dat er hier in Spanje een moderator tussen zit (die bijna alles afkeurt, overigens zeker niet alleen vanwege illegaliteit).
Als ze de tracks een tijdje off line halen tot de storm is gaan liggen scheelt dat zeker.

Hetzelfde geldt trouwens voor andere sites waar je tracks kunt delen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie