Advies voor 1e keer Belgie!

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

HarrySlingerLove schreef: zo 31 oktober 2021, 14:23Ik word niet echt wijs waar en wanneer dat is. Iemand meer info/linkjes?
Ik heb ook nooit gezegd dat het makkelijk5 was :lol: ... Probleem is dat men dus doorgaans naar een gehucht verwijst of de naam van een bos, waar je zo ongeveer local voor moet zijn om te snappen wat daar onder valt of het ergens op een stafkaart weet terug te vinden waar het gebied op is aangegeven...

Het is niet onmogelijk (BTDT) maar gemakkelijk (Google map overlay met kleurtjes a la LHR) is anders. En dan kunnen ze het nog tot een dag van tevoren wijzigen (wat vorige week elders het geval was).

*edit*
Nu toch een overlay met kleurtjes...
https://partageonslaforet.be/themes/map.php
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Afgelopen weekend in La Roche en Ardenne geweest, en erg vermaakt. Ja, flink druilerig en ja, ook flink nat. Maar het was er heerlijk rijden.
Op zaterdag een hier gevonden route van La Roche naar Houffalize en terug gereden. Althans; de delen die niet afgesloten waren door de jacht. Een beetje omrijden af en toe, maar ach, dat maakt het interessant. Mijn achterrem mocht even bijgevuld worden (geen remkracht meer), maar gelukkig waren we toen net in Houffalize. Houffa-Bike for the win! :-q

Omgeving schitterend, mooie afwisseling tussen (natte en glibberige) afdelingen, pittige klimmetjes en mooie stukje door het bos en door beekjes. Ja, je kan veel meer uit de omgeving halen. Maar verandering van spijs doet eten. Had met mijn Wolfpacks Race 2.4 voor en achter wel wat weinig grip op met name de drassige weilandpaden. Dus volgende keer zeker even andere bandjes er op.

Maar poh wat zitten er in de directe omgeving van La Roche wat zware klimmen. Welke van de 4 gepijlde routes je ook pakt (zondag er wat van gedaan), ze beginnen FLINK stijl. Ik voel mijn beentjes vandaag wel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Haha, de routes van La Roche beginnen in het dorp, dus in het dal.
Je kan de routes ook slim aan elkaar knopen en dan blijf je op hoogte. Dan mis je dus wel 1 afdaling, maar je slaat ook een flinke klim over.

Verder is er uiteraard veel meer te beleven, maar dan moet je de routes verlaten, en eigenlijk is dat interdit
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 8 november 2021, 17:40 Je kan de routes ook slim aan elkaar knopen en dan blijf je op hoogte.
Ik laat me mijn half haantje met friet bij het restaurant aan de brug niet ontzeggen halverwege ;-)

(geef wel toe dat het dan daarna toch tegenvalt weer zo'n klim aan te vangen)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik laat me mijn half haantje met friet bij het restaurant aan de brug niet ontzeggen halverwege 
:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie