NEEN aan het MTB-verbod in Wallonië !!!

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

SLECHT en GOED nieuws !!!

De meesten van jullie hebben wellicht al gehoord over de problemen in het Belgische mountainbike-wereldje, en meer in het bijzonder in Wallonië.
Het gedoogbeleid over het gebruiken van singletracks (fietsen over paden smaller dan 1 meter is wettelijk verboden volgens het bosdecreet) lijkt ten einde. Meer en meer gepeperde boetes worden er uitgeschreven.

MBF is bezig om overleg te plegen met de overheid om de achterhaalde wetgeving te herzien.
Maar alles moet van 2 kanten komen !
Om sterk te staan is het belangrijk dat er voldoende draagkracht van onderuit is. Lees het volledige manifest zeker ook, en vooral :

PLEASE, TEKEN DIT MANIFEST !!!

https://mbf-belgium.typeform.com/to/NKE ... pblO9_lrnw

en zend het door naar je vriend(inn)en
De toekomst van het mountainbiken kan ervan af hangen, en dit zijn geen loze woorden.

DANK U,
Lowie Mariën
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Super Lowie, maar @Julie had hier al een topic over geopend, deze is dus dubbel.
Zie hier: viewtopic.php?f=16&t=146744
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

aurelius schreef: ma 29 juni 2020, 09:36 Super Lowie, maar @Julie had hier al een topic over geopend, deze is dus dubbel.
Zie hier: viewtopic.php?f=16&t=146744
Ik neem even contact op met Julie via messenger. Ik had het nog niet gemerkt, maar ik heb het onder "België" gepost omdat daar vele Nederlanders actief zijn
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

soussigné
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik krijg geen formulier via de link
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Getekend, hetgeen waar je juist voor naar België gaat mag niet worden ontnomen. Of ze moeten inderdaad de bestaande routes updaten.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Getekend en gelijk door gestuurd naar de familie leden die ook fietsen !
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Afbeelding
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Getekend en gedeeld :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Getekend
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wat mij opvalt is dat de routes in België erg rustig zijn. Ben deze week in Waimes en heb 4 dagen gemtb’ed maar 10 bikers tegengekomen. Erg weinig vind ik. Wandelpaden kruisen of lopen gelijk op met mtb routes en ook tijdens wandelen geen fietser gezien.

Dus mijn oprechte vraag fietsen de Belgen hun eigen routes wel?

Bij St Vith ligt trouwens een leuk bike parkje met op de hellingen uitdagende trails :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Getekend!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

hanjovdberg schreef: do 23 juli 2020, 22:14 Wat mij opvalt is dat de routes in België erg rustig zijn. Ben deze week in Waimes en heb 4 dagen gemtb’ed maar 10 bikers tegengekomen. Erg weinig vind ik. Wandelpaden kruisen of lopen gelijk op met mtb routes en ook tijdens wandelen geen fietser gezien.

Dus mijn oprechte vraag fietsen de Belgen hun eigen routes wel?

Bij St Vith ligt trouwens een leuk bike parkje met op de hellingen uitdagende trails :-q
De Ardennen zijn dan ook enorm uitgestrekt en men kan er zowat overal biken, in bedoel naar alle windstreken.
In Nederland zit alles veel geconcentreerder in versnipperde gebieden
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Google Translate vanuit het Frans...
https://www.facebook.com/endurardennes/ ... 4644837314
TRAIL CENTER BOUILLON - HET IS OFFICIEEL !!!
Zoals u weet, creëren we sinds enkele jaren enduro-MTB-routes in de Semois-vallei voor de race Grand Raid Godefroy - Bouillon.
We streven naar de ontwikkeling van de discipline, niet alleen door middel van competitie, maar ook voor recreanten. Ze zijn steeds talrijker en hebben helaas geen wettelijk kader om hun passie uit te leven buiten een of twee "bikeparks" in België.
In dit verband hebben we een dossier ingediend bij de gemeentelijke hogeschool van Bouillon voor de aanleg van nieuwe permanente routes voor mountainbikes op hun grondgebied. In samenwerking met het college, de burgemeester en de betrokken wethouders, en de kantonneringschef van DNF, hebben we een akkoord bereikt om een ​​pilot-enduro mountainbike parcourscentrum te starten.
We gaan nu beginnen met het creëren van twee nieuwe paden die zullen worden ontworpen om te oefenen en gereserveerd voor mountainbiken. Daarvoor doen we een beroep op jou! Omdat de Grand Raid is geannuleerd, raden we je aan om met je gereedschap naar Bouillon te komen, in het weekend van 12 en 13 september, voor twee dagen trailbouw in kleine teams om de sanitaire instructies te respecteren. Een Faceboook-evenement voor de organisatie is hier gemaakt: https://www.facebook.com/events/614044092629288/
Dit is geen uitkomst, maar slechts het begin van een proces dat moet bewijzen dat mountainbiken een sportieve factor kan zijn voor groen en natuurlijk toerisme van hoge kwaliteit, met concrete voordelen voor lokale belanghebbenden. Het is aan ons om te bewijzen dat we een aanbod kunnen doen met respect voor het milieu, dat vervolgens kan worden ingezet in onze prachtige vallei van de Semois, die voornamelijk bestaat uit Natura 2000-zones.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Vanaf donderdag 1 oktober zullen bepaalde wandelcircuits en mountainbike worden beïnvloed door de jachtgeslagen, om u te informeren de lijsten staan op onze website www.haute-ardenne.be
Even ter info, dus mocht je niet beboet worden dan is er nog altijd de kans dat je eindigt met een wolk hagel in de nek.

OT: uiteraard getekend ;)
¯\_(ツ)_/¯
Plaats reactie