Bois des Reves

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Nog iemand die dit weekend afzakt naar Bois des Reves?

https://www.trailforks.com/region/bois-des-reves-14015/

Trails zouden relatief droog zijn. Wat kunnen we verwachten voor de eerste keer?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Kun je zelfs midden in een regenachtige winter doorgaans prima fietsen. Denk dat Champles wel nog iets droger is op dat moment...
2) Veel aardige tech elementen die je in een enduro track tegenkomt maar dan verspreid over een tig tracks van 1:30, beetje vlak bovenin en dan steiler...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Even ter info... ik weet niet of de topic starter Nederlander is maar niet-essentiële reizen zijn nog niet toegestaan, niet voor 19 april voor de belgen, dus ik weet niet of men je daar met open armen gaat ontvangen.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ben er dit weekend geweest. Lag er goed bij (en ondertussen weer wat droger waarschijnlijk).

Van boven aan dat houten schavot waar je vertrekt, heb je zicht op een mega verbouwing van een kolossaal gebouw. Iemand idee wat dit is of gaat worden? Lijkt privé te zijn, maar kan mij niet inbeelden dat dat iemand zijn huis wordt. :o
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

julie schreef: do 15 april 2021, 21:29 Even ter info... ik weet niet of de topic starter Nederlander is maar niet-essentiële reizen zijn nog niet toegestaan, niet voor 19 april voor de belgen, dus ik weet niet of men je daar met open armen gaat ontvangen.
Rasechte Belgisch Limburger :-q
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Dat was volgens mij een oud hotel dat daar nogal een tijd leeg stond, en er nogal treurig bij stond. Maar wat het nu moet worden....
rho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Heeft iemand recent nog de trails in Bois des rêves bezocht in Louvain la neuve? Zijn de trails nog berijdbaar na alle regen van de afgelopen maanden?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kameraden zijn er eind februari geweest, die klaagden niet echt... In het onderste deel (tussen het pad en het hek) zijn er altijd wat stukken waar je met veel regen niet echt wil komen maar daarboven is het altijd wel redelijk te doen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
rho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Thanks. Ben er nog nooit geweest. Maar ik las wat verhalen van heel slecht onderhoud en washed out trails na de regen van de afgelopen maanden.
Het valt dus nog te rijden.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Men is momenteel volop bezig met onderhoud en nieuwe features te bouwen. Afgelopen zondag nog geweest en prima te doen. Is wat ruwer dan de gladgestreken paden in NL, hier klaagt men niet over een worteltje meer…
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
rho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Het zal voor een andere keer zijn. Ik ben in Boom (De Schorre/Tomorrowland) en op de terril in Beringen geweest.
Plaats reactie