MTB Trails Spa

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Afgelopen vrijdag geweest en heb erg genoten, het was mijn eerste kennismaking met deze trails.

Met name de klim was erg nat en modderig, de afdalingen vielen mij niet eens heel erg tegen, had erger verwacht.

Voor mij was het ook goed om te zien dat er nog genoeg te leren is :)
De blauwe trails gingen waren goed te doen, maar op rood kan ik nog genoeg leren.
Jammer dat er dichter in de buurt (Nijmegen) weinig vergelijkbaars is met rood in Spa.

Ik ga zeker weer eens terug als ik het wat beter weer is :)
Barrybadpak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 09:00

Wij waren hier gisteren, geen enkele andere MTB-er gezien. Het was behoorlijk nat en modderig. Toffe plek, leuke uitdagende afdalingen. Komen graag nog een keer terug als het wat droger is.
De heren van de lokale MTB shop onderaan de helling waren zo vriendelijk om ons gebruik te laten maken van hun tuinslang, geen overbodige luxe.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Vandaag een gpx gereden hier met stukken van blauw, rood en geel erin.

Vanaf Spa richting Andrimont, langs Moulin du Ruy.
Naar Borgoumont en dan via La Gleize om Stoumont heen.
Dan via Targnon half om Chession heen en onder Lorcé door.
Vanaf daar naar Quarreux en dan via Ville au Bois richting Sedoz en daar weer terug via Vert Buisson en Desnié buitenom Crêpe terug naar Spa.

Geweldig!
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Maar heb je dan La Lolo, Tom & Jerry, Dechainee, B52, Poudingue, Ardennes Rocks en/of Duchesse gereden...?

... al kun je het bij Quarreux wel leuk met La Golden combineren.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Peelrijder schreef: ma 29 augustus 2022, 20:58 Vandaag een gpx gereden hier met stukken van blauw, rood en geel erin.

Vanaf Spa richting Andrimont, langs Moulin du Ruy.
Naar Borgoumont en dan via La Gleize om Stoumont heen.
Dan via Targnon half om Chession heen en onder Lorcé door.
Vanaf daar naar Quarreux en dan via Ville au Bois richting Sedoz en daar weer terug via Vert Buisson en Desnié buitenom Crêpe terug naar Spa.

Geweldig!
Dit was allemaal bij het trailcenter?

*Edit*
Cheeta is me voor :)
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

@Peelrijder en @cheeta:
Er is hier blijkbaar een duidelijk misverstand :wink: :-D .
Peelrijder is wellicht rode en blauwe permanente mtb-routes tegengekomen op zijn omzwervingen terwijl dit topic over het enduro Trailscenter Spa gaat, en daar is blauw en rood wel nét iets anders :D .
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ja dat dus
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

https://www.mtb-trails-spa.be/wp-conten ... rsaire.jpg

Volgende zaterdag is er een speciale gelegenheid ter ere van de eerste verjaardag van het trail center.

Er worden verschillende activiteiten georganiseerd zoals een beginner's cursus in enduro rijden. Het is ook leuk om met de familie te komen want er zijn activiteiten voor kinderen zoals een opblaaskussen.
Ook mogelijkheid om een bike te testen enz!

Kom allen!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

julie schreef: vr 9 september 2022, 15:09 https://www.mtb-trails-spa.be/wp-conten ... rsaire.jpg

Volgende zaterdag is er een speciale gelegenheid ter ere van de eerste verjaardag van het trail center.

Er worden verschillende activiteiten georganiseerd zoals een beginner's cursus in enduro rijden. Het is ook leuk om met de familie te komen want er zijn activiteiten voor kinderen zoals een opblaaskussen.
Ook mogelijkheid om een bike te testen enz!

Kom allen!
Nu vind ik vooral dat springkussen erg interessant.


Heb alleen geen tijd! :((
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Wat is bij het trailcentre SPa handiger qua klimwerk om weer boven te komen: off road zoals aangegeven op hun website, of de weg langs het kerkhof (dat je oostelijk uit komt). Wil je vanaf de parkeerplaats naar de meest rechtse blauwe, via de off road westelijke route, is dat wel 4km fietsen, de andere 2.5km, echter stuk steiler. Daarom, is dat loeisteil en bedoeld om corpulente 40-plussers weg te jagen richting officiële vlakkere route??
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

De 'off-road' route is doorgaans prima te doen. Paar stukjes waar je even aan moet zetten.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het ligt er vooral aan waar je naar beneden komt en naar welke trail je boven wilt, maar wanneer je van blauw naar blauw wilt zou ik altijd de asfaltweg pakken. Die is in het laatste deel (bocht -> rotonde) irritant steil (zal plaatselijk naar ~15% gaan), maar zoveel korter en sneller.

De standaard offroad klim is eigenlijk vrij gemoedelijk met een paar stukken die wat serieuzer zijn; alleen heb je de indruk wanneer je bij dat hutje bent de indruk dat je boven bent terwijl je dan nog een heel stuk veel vals plat tegemoet gaat, wat ook aardig lang is wanneer je naar Tom & Jerry, B52, etc wilt.

Je hebt ook nog een e-bike alternatief die eigenlijk ook handiger uitkomt voor veel trails maar ook serieus steiler is. Hij is zonder ondersteuning te fietsen voor liefhebbers (wat ik niet ben).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

cheeta schreef: wo 21 september 2022, 19:27 Het ligt er vooral aan waar je naar beneden komt en naar welke trail je boven wilt, maar wanneer je van blauw naar blauw wilt zou ik altijd de asfaltweg pakken. Die is in het laatste deel (bocht -> rotonde) irritant steil (zal plaatselijk naar ~15% gaan), maar zoveel korter en sneller.

De standaard offroad klim is eigenlijk vrij gemoedelijk met een paar stukken die wat serieuzer zijn; alleen heb je de indruk wanneer je bij dat hutje bent de indruk dat je boven bent terwijl je dan nog een heel stuk veel vals plat tegemoet gaat, wat ook aardig lang is wanneer je naar Tom & Jerry, B52, etc wilt.

Je hebt ook nog een e-bike alternatief die eigenlijk ook handiger uitkomt voor veel trails maar ook serieus steiler is. Hij is zonder ondersteuning te fietsen voor liefhebbers (wat ik niet ben).
Volgens mij behoor jij ook tot het selecte groepje dat een nog grotere hekel heeft aan klimmen dan ik :D Het zal vooral blauw en rood zijn, dus dan voor de rechte 3 de asfalt weg en dan voor 52 en Duchesse de off roadweg.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

De klim over de gravelweg is bijzonder gemoedelijk, en maar op een stukje lastig. Helaas viel ik al op de eerste run gisteren en kwam mijn been hard in aanraking met het stuur. Half uurtje bezig geweest om de fiets te fixen en niet echt meert kunnen genieten van het prachte trailpark. Ik kom zeker een keer terug volgend jaar als het er mooi droog bij licht. De mtb winkel naast het startpunt van de klim is ook de moeite van een bezoekje waard!
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Deze gast gaat echt moeilijk hard naar beneden op alle lijnen

Plaats reactie