Zo rij je op de muur !

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Voor hen die in het Paasweekend hun limieten eens willen testen, kunnen de muur in Maboge eens oprijden !

Je verlaat de N860 verbindingsweg tussen La Roche en Houffa richting Maboge om linksweg beginnen te klimmen.

Afbeelding

Vervolgens blijf je klimmen richting Ubermont naar de N834 toe om dan rechts de FUN afdaling tegemoet te gaan terug naar La Roche.

Afbeelding

Als je dit toertje 2 x doet heb je een mooi trainingetje achter de rug !

Laat maar iets weten als iemand het geprobeerd heeft !

:grin:
Hell was too soft, .....
so I came back
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Ik zie alleen maar blauw op dat onderste kaartje.
<3
VerySpecialized
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 1 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock A1 comp FS (1999), XT/XT, Marzocchi MX Comp 03
Contacteer:

Het is een fun-afdaling rechtsreeks de rivier in ! (het blauwe kaartje is een bovenaanzicht denk ik) ...

:cool:
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Waarschijnlijk zit er een kink in de kabel met de site van maporama.com !

Geniet dan maar van het zeezicht wat ik jullie geef !

:grin:
Hell was too soft, .....
so I came back
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Dit is beter hé !

Afbeelding

:grin:
Hell was too soft, .....
so I came back
VerySpecialized
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 1 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock A1 comp FS (1999), XT/XT, Marzocchi MX Comp 03
Contacteer:

Mmhh, vond dat blauwe vlak toch mooier ...

:cool:
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Ja, zo aan het water moet je minder afzien hé.

:grin:
Hell was too soft, .....
so I came back
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-03-27 16:35, schreef CRAZY D:
Voor hen die in het Paasweekend hun limieten eens willen testen, kunnen de muur in Maboge eens oprijden !

Je verlaat de N860 verbindingsweg tussen La Roche en Houffa richting Maboge om linksweg beginnen te klimmen.
Vervolgens blijf je klimmen richting Ubermont naar de N834 toe om dan rechts de FUN afdaling tegemoet te gaan terug naar La Roche.

Als je dit toertje 2 x doet heb je een mooi trainingetje achter de rug !

Laat maar iets weten als iemand het geprobeerd heeft !

:grin:


</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Je bedoelt die asfaltbaan linksop, da's een makkie ! De "muur van Maboge" is voor een mountainbiker wel het wegje rechts direct achter de brug. Rijd daar maar op en ik vreet m'n buitenband op met peper en zout.

De middelste weg (de afdaling) zit in 1 van de vaste routes van La Roche, en kan je ook voor de afwisseling eens oprijden en dan via de asfalt of via de echte muur terug. Wel opletten want hier zijn er al een paar verongelukt.
Corine Rulez
Copyright Adri Haine 2004 - ask nicely if you want a copy !
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Adri Adri, teveel aan de trappist in Houffa gezeten zeker, je kent je links van je rechts niet meer. Eerst links het bruggetje over en dan rechts naar boven, dat is en zal altijd de befaamde "muur" blijven met een stijgingspercentage van 30%. En begin al maar rubber te eten want ik ben er vrijdag opgereden, daarna de col de Haussière (= naast de kerk omhoog in La Roche), vervolgens kort stukje Baraque de Fraiture naar beneden, dan naar Cielle en als afsluiter naar Beffe.

Als je ginder bent deze zomer mag je altijd eens meerijden met mij hoor ! Laat dan maar iets weten, maar zorg wel dat je die band tegen die tijd verteerd hebt zodat we niet hoeven te stoppen onderweg omdat je moet ko.....en.

Keep the spirit up !

:grin:
Hell was too soft, .....
so I came back
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

P.S. : ik kom al in de regio sinds m'n 6e, dus gepijlde routes heb ik niet nodig (zonder op te scheppen hé jongens !) om leuke trainingen te maken.

Het enige waar ik last mee heb is blijkbaar een site te vinden die de foto-links niet onderbreekt, want ik zie dat mijn mooie kaartjes weeral verdwenen zijn !

:smile:
Hell was too soft, .....
so I came back
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-04-02 10:59, schreef CRAZY D:
Adri Adri, teveel aan de trappist in Houffa gezeten zeker, je kent je links van je rechts niet meer. Eerst links het bruggetje over en dan rechts naar boven, dat is en zal altijd de befaamde "muur" blijven met een stijgingspercentage van 30%. En begin al maar rubber te eten want ik ben er vrijdag opgereden, daarna de col de Haussière (= naast de kerk omhoog in La Roche), vervolgens kort stukje Baraque de Fraiture naar beneden, dan naar Cielle en als afsluiter naar Beffe.

Als je ginder bent deze zomer mag je altijd eens meerijden met mij hoor ! Laat dan maar iets weten, maar zorg wel dat je die band tegen die tijd verteerd hebt zodat we niet hoeven te stoppen onderweg omdat je moet ko.....en.

Keep the spirit up !

:grin:


</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Wel het bruggetje over, direct erachter rechts naar beneden en dan daar verder naar boven, ongeveer na 50 meter buigt de weg naar links weg. Dat zei ik toch dacht ik??? :lol:

Het is wel NIET die asfaltweg hee!!, de Muur die IK bedoel, die asfaltweg rijd ik op m'n middenblad op, het is de bosweg RECHTS achter de brug, de asfaltweg is LINKS omhoog achter de brug, als je van Maboge komt.



Naar Beffe wil ik ook wel elke dag :lol:

_________________
Afbeelding" Hasta la Vista, Baby ! " Afbeelding

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: Adri op 2002-04-03 07:58 ]</font>
CRAZY D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: TREK, black & beautiful
Contacteer:

Yep, Beffe is een leuk plaatsje, spijtig genoeg kom je er enkel een tank tegen boven, tenzij misschien een tank van een vrouw ?!

:grin: :grin:
Hell was too soft, .....
so I came back
Plaats reactie