Trail centra in Wallonie (Ambleve, Bouillon, Chaudfontaine, Esneux, Spa)

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Teneinde m'n commissie bij het kabinet van mw. De Bue op te strijken...

Ofschoon in Bouillon als eerste begin vorig jaar al legale trails gerealiseerd waren (Les Nutons, La Nonnette & Vosgienne uit m'n hoofd), was het nooit officieel geopend (waarmee de opening van het eerste trail centrum aan Spa toekwam).

Die opening van het trail centrum staat nu wel op het programma en daar Aywaille (~ Remouchamps ~ Ninglinspo ~ Ambleve) klaarblijkelijk niet wilde achterblijven openen die hun trail centrum op dezelfde dag met 11 trials: Opening Bouillon & Aywaille: 16 april

Waarmee het aantal gerealiseerde trail centra inmiddels op 4 gerealiseerde staat:
  • Spa Trail Center
  • Ardenne Bike Trails (Bouillon)
  • Ambleve Trail Center (Aywaille)
  • Endurourthe (Esneux) - opening 19/06
(ik twijfel of ik Chaudfontaine al kan toevoegen als No5)

Denk dat het niet overdreven is om te stellen dat alle trails als stage in een enduro niet zouden misstaan (al is het maar dat een deel daar hun oorsprong ook kennen), waarbij de discussie is of dat bij Patric Maes of in de BEC is (soms is het ook overduidelijk). Waarmee je er ook weinig tot niets te zoeken hebt wanneer je niet comfortabel bent met hellingspercentages flink boven de 20%, offcamber, drops, etc... Maar indien dat hetgeen is wat je in de meestal mist dan is Wallonie een prima plaats aan het worden om een weekend door te brengen* :-q

* was het al, maar je hoeft je geen zorgen meer te maken hoe je je eruit l*lt bij die boswachter die alleen Frans spreekt en 2020 uit z'n coma was geschoten wat ook wel zo fijn is.
Laatst gewijzigd door cheeta op ma 10 april 2023, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Goed bezig!! Gisteravond al een video gezien op YouTube (https://youtu.be/x8fdt5jz8mM) en dat zag er echt heel tof uit!

Snel maar eens bezoeken :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Top! Meer te kiezen, meer leuk!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Kapitein Iglo schreef: di 29 maart 2022, 09:18 Top! Meer te kiezen, meer leuk!
Kies maar een datum :P
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gaan we zeker doen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Kapitein Iglo schreef: di 29 maart 2022, 09:18 Top! Meer te kiezen, meer leuk!
Er is in principe minder te kiezen :P Maar wel meer legale keuze
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, er is UIT principe minder te kiezen. Maar het geeft wel duidelijkheid… :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ah, interessant! Eerst naar Niedeggen en Teutoburgerwald. En daarna hier een keer heen. De keuze is reuze!
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Super chill dat er nu naast Spa andere ook officieel worden geopend. Ze stonden al op m'n lijstje om er heen te gaan, maar nu ben ik dan ook geen boefje meer 8)
Trouwens aan Chaudfontaine is volgens mij nog niks officieel aan? Was daar 3 weekjes geleden en zag geen bordjes of iets in die trant. Zou wel mooi zijn als die er bij komt want was soms de trails wel beetje kwijt zonder GPS :lol:
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

De weg kwijt in Chaudfontaine? :~ :tong :kiss:
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Hehe nee ik wist nog wel waar ik was :D maar Trailforks via de website en je GPS locatie komt niet altijd lekker overeen. Dus zodoende heb ik wat trails gemist...
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Iemand die wellicht wat meer info over Aywaille trailcenter heeft?
Hoe verhouden deze trails zich t.o.v. Spa qua moeilijkheid? En zoek ook nog wat praktische info, bijv. waar te parkeren, waar het startpunt van de trails is, hoe weer naar boven te klimmen, etc...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

RoelC schreef: za 16 april 2022, 09:18 Iemand die wellicht wat meer info over Aywaille trailcenter heeft?
Hoe verhouden deze trails zich t.o.v. Spa qua moeilijkheid? En zoek ook nog wat praktische info, bijv. waar te parkeren, waar het startpunt van de trails is, hoe weer naar boven te klimmen, etc...
Ik kwam er nog wel voor het een trailcenter was en ik verwacht op basis van de kaartjes dat er niet heel veel veranderd is. Lastiger/steiler dan Spa. Klimmen valt tegen. Ik zou niet de "officiele" parkeerplek bij de brug pakken maar gewoon langs de N633 ter hoogte van Ninlingspo of misschien nog beter: bij Quarreux
Waar woke is, is vuur
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Welk trail centre in België zouden jullie voor een eerste keer aanraden? M.a.w. waar liggen de minst moeilijke (/steile?) trails?
Als ik het zo lees zou dat toch Spa zijn, klopt dat?
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Michielemans schreef: za 16 april 2022, 12:43 Welk trail centre in België zouden jullie voor een eerste keer aanraden? M.a.w. waar liggen de minst moeilijke (/steile?) trails?
Als ik het zo lees zou dat toch Spa zijn, klopt dat?
Gewoon een (lang)weekend gaan dan kan je ze allemaal afgaan. Zeker Spa, Chaudfontaine en Aywaille liggen vrij dicht bij elkaar :-q
Plaats reactie