Essen Horendonkse Bossen & Wildertse Duintjes

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Gisteren vanuit camping De Posthoorn (Rucphen) de route Rucphen gecombineerd met de routes van Essen. Had van te voren niet heel goed gekeken/gelezen hoe en wat mbt deze routes. Dus gewoon gaan fietsen :-D ....

Eerst de groene Horendonkse Bossen route gedaan. Op zich prima route... niks spannends. Even wat anders dan ik in NL gewend ben. Moet wel zeggen dat het af en toe wat zoeken was (mede door begroeiing).

Terug bij 'grenshokje' pas in de gaten dat je halverwege al naar de rode route had gemoeten/gekund :~ . Dus via geel en dus deel groen weer 'terug' richting rood. Best wat saaie stukken die gele verbindingsroute.

Eenmaal aangekomen bij rode Wildertse Duintjes route veranderde het saaie wel :-q. Een technische route met krappe draaien en flink wat technische onderdelen. Als je voor het eerst deze route rijdt, is het soms wat verrassend wanneer er een drop oid komt en dan is je snelheid niet ideaal :-{. Dus een paar keer wat stuntelige drop ervaren :winkie:. Twee 'expert' dingetjes maar overgeslagen... weet niet of die uiteindelijk zo lastig waren, maar goed... ik wilde ook nog gewoon heelhuids terug :lol:.

Terug op de camping had ik bijna 76km op de teller, inclusief dus wat verkeerd gereden te hebben. En dat voelde de beentjes ook :roll:.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Is inderdaad best leuk on te doen . Ik pak vaak vanaf de camping Rucphen dan onderweg naar Roosendaal en dan Horendonk om vervolgens weer Rucphen te pakken en bij de camping er weer af .
Rucphen is wel het leukst de andere 2 vallen tegen maar goed je ben lekker buiten in een mooie omgeving . :D
Tis wat !
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ja ik zou ook Rucphen pakken, leuke route, Roosendaal zo ik laten liggen of je moet voor de km gaan,
essen rucphen roosendaal bij elkaar 49km
Plaats reactie