Brussel en omstreken

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
KC
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 3 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos - Black and Beautiful
Contacteer:

Ik zit de komende tijd regelmatig in Brussel. Neem de bike mee. Ben niet van plan op mijn hotelkamer rond te hangen.
Ik zag op het forum wat teksten over het mooie Zonienwoud (alwaar ik werk -lucky me :lol:), dus zal ik zeker eens proberen.

Ik zag op Belgische MTB-site routes rond Bruxelles. Is dat wat? Welke zijn de moeite waard en welke zijn absoluut fout?
Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host 'database2.widexs.nl' (1) in /opt/guide/www.mountainbike.nl/HTML/forum/db/mysql4.php on line 48
Could not connect to the database
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Je zal waarschijnlijk nuttige antwoorden krijgen in het Belgische forum op http://www.mountainbike.be
Het is in Overijse dat je moet zijn om goed te biken. Denk eerlijk gezegd dat het Zonienwoud je niet zal bevallen, vooral door het enorm aantal lopers, honden en wandelaars.
Ikzelf woon dicht bij Kluisbergen, Oudenaarde waar ik nu heel vaak fiets ipv te lopen. Contacteer me maar als je eens een bikepartner voor die omgeving zoekt.
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

Ben zelf ook altijd voor een toertje biken te vinden. Ben zelf van Dworp, ten zuiden van Brussel. Zoniënwoud is wel te doen, maar je moet natuurlijk niet op een zondag gaan. 's avonds in de week is eerder aan te raden. Overijse is idd de moeite. Wil je anders het Hallerbos wel eens laten zien. Mijn speeltuintje voor de mountainbike...
Keep the rubber side down!
KC
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 3 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos - Black and Beautiful
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-05-25 22:11, schreef Psyche:
Je zal waarschijnlijk nuttige antwoorden krijgen in het Belgische forum op http://www.mountainbike.be
Het is in Overijse dat je moet zijn om goed te biken. Denk eerlijk gezegd dat het Zonienwoud je niet zal bevallen, vooral door het enorm aantal lopers, honden en wandelaars.
Ikzelf woon dicht bij Kluisbergen, Oudenaarde waar ik nu heel vaak fiets ipv te lopen. Contacteer me maar als je eens een bikepartner voor die omgeving zoekt.
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->Dank voor de tips. Ik heb het inderdaad niet zo erg op honden begrepen. Ik had er gisteren nog ruzie met ééntje (en daarna met zijn baas).

Ik kwam op het zonienwoud, omdat ik toen ik donderdag naar huis wilde rijden twee bikers het bos uit zag komen. Ik dacht da's kat in het bakkie. Een project doen in aan een parkoers. Als je met de auto door dat bos rijdt ziet het er indrukwekkend uit. Wellicht voor een eenvoudig ritje aan het einde van de werkdag dan maar.

Excusez, mijn Belgische topografie, maar Overijsse??? Waar ligt dat? Ver van Bruxelles en in welke direction? (Je ziet, ik doe mijn best om in te burgeren en wordt al aardig tweetalig :wink:) Merci boo-koe voor je reactie! :-q
KC
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 3 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos - Black and Beautiful
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-05-25 23:17, schreef Japs:
Ben zelf ook altijd voor een toertje biken te vinden. Ben zelf van Dworp, ten zuiden van Brussel. Zoniënwoud is wel te doen, maar je moet natuurlijk niet op een zondag gaan. 's avonds in de week is eerder aan te raden. Overijse is idd de moeite. Wil je anders het Hallerbos wel eens laten zien. Mijn speeltuintje voor de mountainbike...
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Maak je geen zorgen. Op zaterdag en zondag is "die-en ollander", natuurlijk weer gewoon zur hause. Maar door de week (bijv. eerste week van juni) zit ik regelmatig in een hotel in the City of Brussels. Goed geregeld allemaal hoor, daar niet van: 5 sterren en zo, maar je conditie wordt er bepaald niet beter van, dus lekker naar buiten. :smile: Een mens kan toch niet alleen maar werken? :grin:
Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host 'database2.widexs.nl' (1) in /opt/guide/www.mountainbike.nl/HTML/forum/db/mysql4.php on line 48
Could not connect to the database
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Overijse ligt vlak bij Brussel, zelfs de Ardennen is maar een klein uurtje rijden. Volgende links zullen het heel duidelijk maken,

http://www.mtbroutes.be/Kaart.htm (overijse ligt in het Zuid-Oosten)
http://www.mtbroutes.be/Vlaams%20Braban ... enburg.htm
paul
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: wendy rijdt een merida dominator, paul de RM
Contacteer:

schitterende omgeving voor de mtb, wil ook graag een baas die me in brussel in een 5 sterren hotel zet voor paar weekjes......
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

Nou Paul, 't zijn hier wel geen 5 sterren, maar je kent de weg als je nog eens wil langskomen hee. Laat je schouder dan gewoon thuis. Heb je er geen last van...
Keep the rubber side down!
mist
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 9 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek 6700, Time ipv vastriemrommel

Het Zoniënwoud en de rest van Tervuren is inderdaad leuk als je rustig wil fietsen over mooie gladde paden en er zijn ook geen echte mountainbike routes uit gezet. Overijsse is daarentegen zeker leuk om te rijden. Je hebt 3 routes in 3 kleuren maar je kunt ze best achter elkaar rijden voor een leuke tocht. De tocht is heel divers: asfalt, belachelijk steile klimmetjes op kasseien, afdaling over traktorpaden die door de boeren vol met bouwpuin zijn gestort en je rijdt zelfs paadjes tussen achtertuintjes van mensen. Maar de bewegwijzering is ook op zen Bels, slecht aangegeven (ik mag dat zeggen want ik ben zelf ook in België geboren), dus goed uit je doppen kijken en dan zul je nog een aantal keer verkeerd rijden omdat er soms gewoon niets aangegeven staat, dus als je er niet met iemand fietst die er al een keer geweest is kun je misschien het beste ergens bij een VVV ofzo een route halen.

Overijsse is het makkelijkst als je eerst een stukje E40 Leuven pakt en dan richting Tervuren gaat, maar ik weet niet meer precies hoe we toen gereden zijn. Auto kun je evt kwijt bij de sporthal en de route start niet ver van daar.

Mazzel,
Mist
Souplesse is mooi, maar rauwheid is genieten...
Plaats reactie