moutainbiken in de buurt van Genk

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
evil_yves
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 mei 2002, 02:00

Volgens mij moet het daar goed zijn om te mountainbiken.
Er zijn wel naar mijn mening geen vaste routes.
Heeft iemand ervaring met moutainbiken rondom Genk en kan me vertellen waar ik het beste op verkenning kan gaan?
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Ga Leopoldsburg eens verkennen, kort maar mooi terrein hoewel erg vlak.
skyrider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Minerva starlite

Je hebt vier vaste routes in de buurt dat is wellen, heusden, Tongeren en Bilzen(Hoeselt). Deze zijn allemaal niet ver van Genk en allemaal met bloso pijltjes aangeduid. En zijn alle vier iets helemaal anders. In Genk zelf is er geen al zijn de bossen in Zutendaal,maasmechelen en zonhoven(den teut) ook kortbij geen route ma effe fijn rondrijden. En hoe het komt da ik da weet is omdat ik van diepenbeek ben en dus al deze dingen zijn op ongeveer 10 km afstand rijden. In genk zelf is volgens mij niet veel te doen omdat daar de meeste bossen ofwel niet toegankelijk zijn ofwel zijn het wandelroutes waar ge niet met de MTB moogd komen dus. alle nog veel succes
look at http://belgianskyriders.tripod.com , yep the site to be
123 Bike Check
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 24 juni 2002, 22:12

Buiten deze vier routes die je vernoemd zijn er inderdaad niet veel bewegwijzerde routes.
Maar ik heb toch de indruk dat jij de omliggende bossen onderschat.

Zo kan ik vanaf mijn thuis in Diep. tot in zutendaal bos fietsen met slechts een paar 100m afsfalt. (schoonbeek bos, beverstbos, munsterbos, kanaal oversteken en dan zit je bijna in zutendaal bos.)
Eenmaal in zutendaal in de bossen kun je tot in maasmechelen fietsen (onderweg het klooster van Opgrimbie bezoeken ;-)) Wel opletten dat je niet de weg kwijtgeraakt want dan kom je wel eens met een hoop kilometers thuis.

In zutendaal zijn wel degelijk routes (wel zeer slecht aangegeven) eveneens als op het militair domein van zonhoven (bossen van de teut).

Wat ook een aanraader is: Biken op de mijnteril van winterslag. Het is wel verboden maar zeer zeker de moeite waard. (leuke afdalingen).
Ride your limits and remeber your bike works best rubber side down!
skyrider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Minerva starlite

Dat waren dus de groten gebieden aangeduid he. Ik ken die klein boskes ook wel daar is het ook om effe rond terijden. Maar ik zit liever in de grote gebieden mij wat verloren te rijden dan telkens een stom straat over te moeten steken die door de bossen lopen of op het einde. Ben trouwens vandaag nog juist over het kanaal geweest tegen genk ligt ook nog een natuurgebied in diepenbeek. Eigenlijk is het een beetje stom de beste helft is afgezet voor alleen wandelaars. Maar de andere helft is ook goed om op te rijden. Daar waar de augustijnen vijvers liggen. Maja ge moet ook eerder naar de bossen gaan waar ge echt moogd rijden he. Want k heb vandaag misschien tien wandelaars en 5 honden ondervoet gereden. En trouwens klosster van opgrimi is niks dat gebied is helemaal afgezet met draad en eropstaat privaat koninkelijke eigendom. Tis maar ter informatie by the way wie zijt gij misschien ken ik u.
look at http://belgianskyriders.tripod.com , yep the site to be
Plaats reactie