Bouillon?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CounterDesk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 11 april 2012, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29 & Cube Stereo 120

Ik ben vanaf laatste weekend van juli een week lang met vrienden in de Ardennen op een half uurtje rijden van Bouillon. Nu is natuurlijk mijn eerste gedachte: fiets mee! Maar niemand van deze groep rijdt echt MTB (helaas). Nu weet ik het antwoord al, maar dit is zeker niet echt een plek om in je eentje te gaan proberen? Ik ben geen beginner maar ik ben ook zeker geen buitenland veteraan of iets dergelijks...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Proberen kan altijd.
Je hoeft niet meteen moeilijk te doen, je kan ook brede paden volgen.
Is er op https://mtbroutes.be/ niets te vinden in de buurt?
Dat zijn meestal geen moeilijke routes, dus ideaal voor in je eentje, weinig risico
En uitgepikld, dus je hebt geen GPS of kaart nodig
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vandaag Bouillon trail centre gedaan incl de " zware " stukken , zwart 2x , heerlijk genoten en mooie omgeving ..

Genoeg route's die je ook alleen kan rijden , redelijk gepijld .

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Even een schopje geven.....
Er staat voor het laatste weekend van september een tripje op het programma naar omgeving Bouillon, Vresse-sur-Semois, Rochehaut of iets dergelijks. Er is online behoorlijk wat te vinden en ook Komoot staat er vol mee, maar ben toch wel benieuwd naar wat insider-info. Wat is volgens jullie de beste bestemming, welke trails mogen we absoluut niet missen enz, enz. We hebben allemaal al de nodige ervaring, maar het hoeft geen enduro of DH te zijn. En het liefst een restaurant en kroeg op loopafstand, dus niet in the middle of nowhere.... :wink: :bier: :-q
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

pk-patty schreef: wo 10 mei 2023, 21:42 Even een schopje geven.....
Er staat voor het laatste weekend van september een tripje op het programma naar omgeving Bouillon, Vresse-sur-Semois, Rochehaut of iets dergelijks. Er is online behoorlijk wat te vinden en ook Komoot staat er vol mee, maar ben toch wel benieuwd naar wat insider-info. Wat is volgens jullie de beste bestemming, welke trails mogen we absoluut niet missen enz, enz. We hebben allemaal al de nodige ervaring, maar het hoeft geen enduro of DH te zijn. En het liefst een restaurant en kroeg op loopafstand, dus niet in the middle of nowhere.... :wink: :bier: :-q
Hier ben ik ook zeer nieuwsgierig naar! Mocht iemand dit via PB willen delen heel graag!
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

pk-patty schreef: wo 10 mei 2023, 21:42 Even een schopje geven.....
Er staat voor het laatste weekend van september een tripje op het programma naar omgeving Bouillon, Vresse-sur-Semois, Rochehaut of iets dergelijks. Er is online behoorlijk wat te vinden en ook Komoot staat er vol mee, maar ben toch wel benieuwd naar wat insider-info. Wat is volgens jullie de beste bestemming, welke trails mogen we absoluut niet missen enz, enz. We hebben allemaal al de nodige ervaring, maar het hoeft geen enduro of DH te zijn. En het liefst een restaurant en kroeg op loopafstand, dus niet in the middle of nowhere.... :wink: :bier: :-q
`

Als ik mag inhaken op je restaurant en kroeg op loopafstand, dan kom je denk ik toch op Bouillon zelf uit.
Vlakbij Bouillon liggen al hele leuke trailtjes en met een rit van 45-50km kom je echt wel aan al je enduro needs toe.

Rochehaut is ook een leuk plaatsje, maar een beetje St Tropez vibes krijg ik daar ook wel.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

Ik ga waarschijnlijk ook half september nog richting Bouillon, en kan zat gpx bestandjes vinden, maar na een paar keer toch wat zouteloze routes te hebben gedaan in de Ardennen(veelal brandgangen, bosbouwpaden, en lange asfalt verbindingsstukken ) die wel goed voor je conditie zijn ,zoek ik iets met wat meer singletracks tot ongeveer 50km, graag hoor ik van iemand welke route ik dan zou moeten downloaden.Het hoeft allemaal niet super technisch te zijn, maar mag natuurlijk wel :D
bvd dank voor de suggesties
Gr Mark
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Op Komoot kun je een aardig aantal rondjes vinden, als je deze vervolgens met trailforks vergelijkt om te kijken welke enduro trails erin verwerkt zitten, dan kun je denk ik best een leuke ronde samenstellen.
Ik weet niet wanneer je precies gaat, maar houd er rekening mee dat op 8/9/10 september wedstrijden zijn rondom Bouillon (o.a. gravel en enduro): https://www.grandraidgodefroy.be/nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

https://www.trailforks.com/route/bouill ... on=5.05672

Uphill breed, downhill singletrail. Als eht te kort is zou ik BBQ (de trail, niet de activiteit) toevoegen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

Ja de grg weet ik van, ik ga het weekend van 16 september die kant op.
Dat is een goed idee om die 2 naast elkaar te leggen :-q
Plaats reactie