Bouillon?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 22:43
Mijn mountainbike: is mooi!!!!

we gaan eind juni een weekend naar de omgeving van bouillon. gepland staan zaterdag de 90 km en zondag de 70 km.

is iemand er recent geweest die mij kan vertellen hoe de staat van bewijzering is? of heb je een kaart nodig?

ik hoor het graag
Van het kopen van mijn EPIC heb ik spijt, spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!!
LuckyIron
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: di 12 november 2002, 19:26
Mijn mountainbike: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

vandaag Bouillon gereden: de lus van de 90km (wel een stukje afgesneden en uitgekomen op 77km). Je moet toch goed opletten en een kaart is soms wel nodig indien je er nog nooit geweest bent. Er was iemand mee die het parkoers heel goed kent.

Hier en daar ook heel slechte stukken (die we afgesneden hebben), kleine paadjes langs de Semois die volledig overstroomd waren (ja er staat nog steeds zeer veel water in de rivieren).

Voor de rest hier en daar wat blubber en opspattend water, maar voor de rest alles prima berijdbaar...
Gos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 22:43
Mijn mountainbike: is mooi!!!!

thanx, we gaan eind juni en hoop dat het de komende tijd droog blijft, kan het lekker opdrogen door en wordt het wat beter berijdbaar.
Van het kopen van mijn EPIC heb ik spijt, spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!!
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Ik ben afgelopen dagen in Bouillon geweest om te fietsen.
Ze hebben de routes net opnieuw bepijld. De start is veranderd en nu wordt je geacht de routes in tegengestelde richting te rijden. De bewegwijzering was zeer goed. We hadden wel een kaart bij van de omgeving, maar die hebben we niet nodig gehad. Het was wel makkelijk om te bepalen waar je de stops ging houden.
Over de 70km:
Leuke route, wel redelijk wat verharde paden. Mooie omgeving.
Over de 90km:
De mooiste en zwaarste route die ik tot nu toe heb gereden. Prachtige route, steeds van helemaal onderin het dal ineens naar helemaal de top en weer terug. Erg veel hoogtemeters (ik heb gehoord iets van 2200). Voor 95% onverhard. Alleen de verbindingstukjes tussen de verschillende bossen en in de dorpjes zijn verhard. Echt een toproute!!!!
Bij dat hotel (Godefroy ...?) liggen getekende kaartjes waar de routes starten.
groeten Koen
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
dennis-d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 18 juni 2006, 20:22
Mijn mountainbike: giant xtc, model 2005

wij gaan half of eind oktober, is het daar dan nog wel te doen ?
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

dennis-d schreef:wij gaan half of eind oktober, is het daar dan nog wel te doen ?
In oktober wordt het jachtseizoen geopend, informeer dus zeker van tevoren bij de plaatselijke toeristische dienst of het nog wel raadzaam is om daar te gaan biken
dennis-d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 18 juni 2006, 20:22
Mijn mountainbike: giant xtc, model 2005

nou ..uhm , jacht seizoen hoeft het niet eens oktober voor te zijn , eind juli in omg. rochefort (ardenennen ) gebiked, bij nassongne boven op een berg alleen maar jachthutten met pas aangebroken flessen wijn.. , en kilo's lokvoer op de grond (mais) volgens mij gaat dat het hele jaar door...
1x groepje van 3 jagers "tegen het lijf gefietst" snel er van door....vreemd volk, gaan we niet met in discussie, ze keken immers niet echt blij toen wij er aan kwamen denderen.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

dennis-d schreef:nou ..uhm , jacht seizoen hoeft het niet eens oktober voor te zijn , eind juli in omg. rochefort (ardenennen ) gebiked, bij nassongne boven op een berg alleen maar jachthutten met pas aangebroken flessen wijn.. , en kilo's lokvoer op de grond (mais) volgens mij gaat dat het hele jaar door...
1x groepje van 3 jagers "tegen het lijf gefietst" snel er van door....vreemd volk, gaan we niet met in discussie, ze keken immers niet echt blij toen wij er aan kwamen denderen.
Uiteraard altijd op je hoede zijn, maar het 'officiële' jachtseizoen opent in oktober...
dennis-d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 18 juni 2006, 20:22
Mijn mountainbike: giant xtc, model 2005

we hebben besloten na diverse meldingen ,( doch dringende verzoeken ) niet te gaan biken eind oktober in bouillon, het alcohol gebruik van de "jagers" schijnt nogal rijkelijk te zijn , en men kan schieten op het eerste wat ze zien bewegen.
Het wordt nu willingen in duitsland.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

oh ja?? :o Van wie heb je die dringende verzoeken gekregen?? Heb je met de plaatselijke VVV gesproken?
Gos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 22:43
Mijn mountainbike: is mooi!!!!

dennis-d schreef:we hebben besloten na diverse meldingen ,( doch dringende verzoeken ) niet te gaan biken eind oktober in bouillon, het alcohol gebruik van de "jagers" schijnt nogal rijkelijk te zijn , en men kan schieten op het eerste wat ze zien bewegen.
Het wordt nu willingen in duitsland.
En in Duitsland is het geen jachtseizoen?
Van het kopen van mijn EPIC heb ik spijt, spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!!
rene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 28 december 2005, 20:32

Wat een bullshit. Dat ze dan gewoon zeggen dat ze geen fietstoeristen meer willen hebben. Moet je eens kijken wat ze zouden piepen als buiten het jagchtseizoen de fietsers weg zouden blijven.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Beetje paniekvoetbal.
En ik hou niet van voetbal.
Maar idd, mannen die met een dubbelloops door het bos lopen zijn meestal geen grote lichten.
Eerder zwarte gaten...
Maar om nou te veronderstellen dat ze bikers in hun aarsch schieten....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Beetje paniekvoetbal.
En ik hou niet van voetbal.
Maar idd, mannen die met een dubbelloops door het bos lopen zijn meestal geen grote lichten.
Eerder zwarte gaten...
Maar om nou te veronderstellen dat ze bikers in hun aarsch schieten....
Veel routes worden gewoon gesloten in het jachtseizoen, of omgeleid, etc

Mijn advies ging er eerder om dat je minder fun hebt in het jachtseizoen ivm afsluitingen dan ivm gevaar voor eigen leven :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Snap ik.
Ik reageerde eigenlijk nav post van Denis-d:
dennis-d schreef:we hebben besloten na diverse meldingen ,( doch dringende verzoeken ) niet te gaan biken eind oktober in bouillon, het alcohol gebruik van de "jagers" schijnt nogal rijkelijk te zijn , en men kan schieten op het eerste wat ze zien bewegen.
Het wordt nu willingen in duitsland.
De officiele paden in Willingen zijn een stuk breder, veel gravel.
En volgens mij is het jagen in Duitsland uitgevonden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie