Bikersweekend Houffalize

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Bikersweekend Houffalize :-D

Een bijzonder geslaagd weekend.
Prachtig gefietst en het weer was stukken beter als voorspeld.
Het begon allemaal vrijdagavond, sommigen waren iets eerder op de camping als anderen. Het toeval wilde dat de mensen die het dichts bij woonden als laatste arriveerden.
Maar nog ruimschoots op tijd om op een terrasje een fles Mc Chouffe of La Chouffe naar binnen te gieten. "Hydrate or die" zullen we maar zeggen.
Zaterdag om 7 uur opgestaan om de vrijloop van m'n achternaaf te vervangen. Op de heenweg nog snel even bij de fietsenmaker langsgereden voor een nieuwe. Zo drukten er meteen 45 euro extra op het budget. :((
Na een snel ontbijt 2 routes(de blauwe en de blauwe) in de volle zon gefietst en de Chouffes hadden we er al snel uitgezweet. Wat een gemene "klimmetjes" zaten er hier en daar in.
Maar ook hele mooie paden, technische stukjes en snelle afdaleingen.
Het geluk was compleet, ondanks menig stukje asfalt. (waar ikzelf een #$%&* hekel aan heb, ondanks dat het makkelijk fietst).
Onderweg een snelle afdaling dwars over een camping (in Belgie kan alles?). Het gemiddelde van de ochtend lag op 19,6 de middag ging iets rustiger met 17,7. Toch niet slecht voor een stelletje laaglanders die 57 km in de Ardennen gaan fietsen.
's Avonds hét evenement van het weekend, de mountainbike.nl-barbecue(www.barbecue.nl ?).
Omdat het weer nog steeds mee zat hebben we tot middernacht vlees verschroeid, waarna op een terrasje in het dorp, nog een glas kabouterbier werd gedronken.
Later die nacht nog een kleine wolkbreuk over ons heen gekregen, dat beloofde niet veel goeds voor de trails de volgende dag. En enkeling kreeg in z'n tent al een voorproefje...
Zondag waren de meeste moeilijk op gang te brengen, maar na een ontbijtje en wat vet op de bewegende delen (van de fietsen :~ ) kwam het spul toch in beweging.
De rode route begon in Houffalize met een megaklim, meteen na de tigertank rechtsaf. 14%, over asfalt weliswaar, maar het viel ons toch behoorlijk koud op ons dak. Eenmaal boven bij FC-Houffalize waren we wel warm, maar om nou te zeggen dat we ons echt goed voelden... Iedreen die deze route gaat rijden doet er goed aan in het dorp een half uurtje stevig op te warmen, het is maar een tip...
De rest van de dag verliep soepel, gesmeerd door de vette bagger, die "hier en daar" op de paden lag. Op en paar lekke banden na en een deukje in de velg bleef het materiaal heel en konden we bij het plaatselijk frietkot terugzien op een perfect weekend.
Wat gaat zo'n weekend toch snel, voor je het weet zit je achter de pc een verhaaltje te typen.
Laatst gewijzigd door Walter op ma 22 juli 2002, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

hè sven ,heb je sàvonds nog even de blauwe route gefietst :o :-q
(even uit nieuwschierigheid)
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

En ik kon niet mee. Mag niet meer buiten tot 2de zit gedaan is. Zelfs niet voor een plaatselijk kort rondje.
Afbeelding
Is dus steeds wachten tot ouders weg zijn om ros even van stal te halen.
Keep the rubber side down!
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Japs schreef:En ik kon niet mee. Mag niet meer buiten tot 2de zit gedaan is. Zelfs niet voor een plaatselijk kort rondje.
Afbeelding
Is dus steeds wachten tot ouders weg zijn om ros even van stal te halen.
Idemdito maar bij mij geen vervoer... In de Ardennen moet je altijd wat opwarmen of stretchen.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Was echt SUPER gaaf Walter bleek naast het fietsen ook nog bbq talent te hebben. Het weer zat inderdaad ook enorm mee en de routes waren stuk voor stuk leuk. De ene had net wat meer bos dan de andere. Vandeweek weer even bijkomen en op krachten komen. Weer flink spieren gekweekt. Ik probeer nog wat foto's te verwerken, maar eerst weer werken.
Laatst gewijzigd door Rogier op ma 22 juli 2002, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik ben er helaas niet aan toe gekomen om de blauwe route op snelheid te fietsen. Samen met Peter had ik het plan om zondagmiddag nog even een extra route te rijden en dan wat later naar huis te gaan, maar door een late start 's ochtends en een paar lekke banden waren we te laat weer op de camping.


Verder vond ik het weekend echt heel erg gaaf! Al voordat we ook maar 1 kilometer gefietst hadden was het al geslaagd. Gezellig een biertje drinken op het terras, beetje ouwehoeren op de camping...heerlijk.

De routes in Houffalize waren ook super. Soms een beetje veel asfalt, maar de echte off-road stukken maakten dat zeker goed. Lekker steil en veel langer dan in Nederland. Even wennen weer, maar als je het ritme weer te pakken hebt, dan voelt die pijn in de benen gewoon goed.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Het was een super weekend (tegen iedereen de er niet was: neh neh ne neh neh :p).

Mooie route's en een vette BBQ (Walter :-q). Kop op de MTB flink verbrand maarja dat hoort er bij.

Alleen waar waren alle Belgen?
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Goeie vraag Niels.

btw, zijn die kabouters al soldaat gemaakt ? :wink:
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Niels schreef: Alleen waar waren alle Belgen?
Belgie was ontruimd. Wist je dat niet?
Doen ze eens in de zoveel tijd, gaan ze
met pesticiden over het hele land tegen
het ongedierte.
Misschien geef je nu wel licht in het donker. Afbeelding
<3
skyrider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Minerva starlite

Ja en jullie waren het ongedierte zeker he rodger :D :D
look at http://belgianskyriders.tripod.com , yep the site to be
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Walter schreef:Goeie vraag Niels.

btw, zijn die kabouters al soldaat gemaakt ? :wink:
Welke kabouters? Ik weet niets van kabouters.... dam'n wat heb ik een koppijn ;)
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

Walter schreef:Bikersweekend Houffalize :-D

De rode route begon in Houffalize met een megaklim, meteen na de tigertank rechtsaf. 14%, over asfalt weliswaar, maar het viel ons toch behoorlijk koud op ons dak. Eenmaal boven bij FC-Houffalize waren we wel warm, maar om nou te zeggen dat we ons echt goed voelden... Iedreen die deze route gaat rijden doet er goed aan in het dorp een half uurtje stevig op te warmen, het is maar een tip...
De rest van de dag verliep soepel, gesmeerd door de vette bagger, die "hier en daar" op de paden lag. Op en paar lekke banden na en een deukje in de velg bleef het materiaal heel en konden we bij het plaatselijk frietkot terugzien op een perfect weekend.
Wat gaat zo'n weekend toch snel, voor je het weet zit je achter de pc een verhaaltje te typen.
Leuk dat het goed was, Walter. Ps: het is een panther tank, en die klim is 20% en de routes hebben nummers bovenop de kleuren.

Ikzelf zat zondag (en de volgende dagen ook nog vrees ik) geveld door een insektebeet, waarop ik een allergische reaktie kreeg.
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Inderdaad een erg geslaagd weekend! Een hele leuke groep, mooie tochten en een perfecte bbq! Alleen jammer dat het zo kort was......
Ik verheug me nu alweer op een volgend weekend :wink: !
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

Yepz, super weekend, mooie omgeving leuke routes en lekkere klimmetjes :) al met al een :-q weekend voor herhaling vatbaar !!!
Cinq
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 29 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Enduro 650b

Niels schreef:...Kop op de MTB flink verbrand maarja dat hoort er bij....
Rij je dan zonder helm of zo???

By the way, ik kon dus ook niet zoals ik al schreef. En als men straks besluit eind augustus in de Voerstreek te gaan biken kan ik ook al weer niet mee :-(
"Nothing you wear on the outside of your head can stop your brain from moving around inside your skull."
Plaats reactie