belgie gewoon dichterbij.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
paul
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: wendy rijdt een merida dominator, paul de RM
Contacteer:

voor ons, paul en wendy, is belgie gewoon het makkelijkst bereikbaar, maar altijd nog minimaal een uurtje, soms 2, rijden.
Er is een boekje van alle bewegwijzerde routes, mountainbike route in Vlaanderen.
Alle routes staan ook met kommentaar beschreven, met kaartjes, bij http://www.lexasoft.com/MTB
en http://www.mountainbike.be
De kaartjes komen weer uit het boekje.
Elke zondag rijden we een route, zo zijn we begonnen in Beernem, als kennismaking ( gelijk bordje gemist en 10 km omgereden....)
en Geraardsbergen ( de muur! ), Kluisbergen, Oudenaarde, Heuvelland.
groetjes, paul en wendy.
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

En hoe beviel Geraardsbergen? Woon daar niet zoooo ver vanaf en ben daar al eens een paar keer met de fiets gepasseerd. Lastig hee... Heeft zijn naam niet gestolen.

Japs
paul
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: wendy rijdt een merida dominator, paul de RM
Contacteer:

Auw!, teer punt, nou de muur viel reuze mee, bahalve dan dat ie in de warming up valt.
het eerste stuk is veel asfalt en beviel iets minder, die neogotische kerk interesseert mij nou ook niet echt. maar in het verdere verloop ruimschoots op modder en velden getrakteerd.
De vriendin vondt het net iets te zwaar, en loopt al een hele week over hoofdpijn te klagen. t was ook wel ploeteren hoor. Ook brakel staat binnenkort op het lijstje, maar voor morgen staat herentals op het programma, hopelijk trapt ze iets lichter in de bossen ( -- )
Voor ons zijn de routes uit t boekje van vlaanderen voorlopig ideaal, en nog net goed
qua afstand te rijden.
paul
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: wendy rijdt een merida dominator, paul de RM
Contacteer:

als je tips hebt om te rijden, dan zijn ze altijd welkom,
trouwens, we hebben een zwart bordje gezien bij geraardsbergen, is dat een extra route of zo?
( t was zeker een mtb bordje )
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

Geen idee. Ben er nog nooit gaan mtb'en. Alleen op de weg gepasseerd.

Japs
eblezer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 29 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Black, XT/XTR, HS33, Kore, Easton, Time ATAC, Marzzochi MXC Air
Contacteer:

Ik ben afgelopen week in Lommel (Center Parcs Vossemeren) geweest. Geen vast uitgestippelde MTB routes gezien maar in de bossen rondom Lommel en 't kanaal was het prima biken... Veel modder, drassige ondergrond, heuvels en boomwortels... :grin: Weinig echt spectaculair klimwerk maar genoeg "hobbels" en bochtenwerk om je bezig te houden...... Voor een beginner als ik zeker erg afwisselend en vermoeiend!!! :roll:

_________________
Been there, done that and have the T-shirt to prove it!!! :wink:

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: eblezer op 2001-10-08 16:16 ]</font>

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: eblezer op 2001-10-08 16:18 ]</font>
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

je was dan een paar weken te laat,
ik heb ongeveer 3 weken geleden aan een tourtocht daar meegedaan was best leuk, vooral bij het kanaal, weet niet of je daar ook bent geweest, beetje hobbelen over de bulten :wink:

altijd leuk
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Staic
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 juli 2002, 18:13
Mijn mountainbike: RADON ZR 4
Contacteer:

eblezer schreef:Ik ben afgelopen week in Lommel (Center Parcs Vossemeren) geweest. Geen vast uitgestippelde MTB routes gezien maar in de bossen rondom Lommel en 't kanaal was het prima biken... Veel modder, drassige ondergrond, heuvels en boomwortels... :grin: Weinig echt spectaculair klimwerk maar genoeg "hobbels" en bochtenwerk om je bezig te houden...... Voor een beginner als ik zeker erg afwisselend en vermoeiend!!! :roll:

_________________
Been there, done that and have the T-shirt to prove it!!! :wink:

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: eblezer op 2001-10-08 16:16 ]</font>

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: eblezer op 2001-10-08 16:18 ]</font>
Héhé

Ik ben daar verleden weekend geweest daarom dat ik gebeten ben door thet mountainbike virus. Ik was van kop tot teen in modder en vond het keiplezant. In dat bos bij lommel langs dat kanaal/water :p, keimaf !
Ben nu een goede fiets aan het zoeken.
Weet er iemand of de Giant Xtc 840 een goede bike is ?
I am who i am and you are who you are...
Staic
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Brakel en Zottegem zijn goed, de omgeving van de Molenberg is mooi. Oudenaarde is niet super maar het heeft de Koppenberg :)
Staic
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 juli 2002, 18:13
Mijn mountainbike: RADON ZR 4
Contacteer:

Zouden er in west-vlaanderen veel leuke plekjes zijn ?
Zoals de Kemmelberg en heuvelland ...
I am who i am and you are who you are...
Staic
Plaats reactie